• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » فرهنگی و هنری » تأثیر نمادهای اسلامی در بسته بندی بر قصد خرید مصرف کنندگان موادغذایی
    کد خبر : 1950941

    تأثیر نمادهای اسلامی در بسته بندی بر قصد خرید مصرف کنندگان موادغذایی

    تأثیر نمادهای اسلامی در بسته بندی بر قصد خرید مصرف کنندگان موادغذاییReviewed by on Dec 14Rating: چکیده هدف: قصد مصرف‌کننده برای خرید، به احتمال برآورده شدن انتظاراتش بستگی دارد، ولی این مسأله در مورد محصولاتی که مصرف‌کننده به سرعت اقدام به خرید آن‌ها می‌کند، به برقراری ارتباط در نقطه فروش بستگی دارد. بسته‌بندی، یکی از مهم‌ترین…

    تأثیر نمادهای اسلامی در بسته بندی بر قصد خرید مصرف کنندگان موادغذاییReviewed by on Dec 14Rating:

    چکیده

    هدف: قصد مصرف‌کننده برای خرید، به احتمال برآورده شدن انتظاراتش بستگی دارد، ولی این مسأله در مورد محصولاتی که مصرف‌کننده به سرعت اقدام به خرید آن‌ها می‌کند، به برقراری ارتباط در نقطه فروش بستگی دارد. بسته‌بندی، یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر تصمیم خرید در نقطه فروش است. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر استفاده از نمادهای اسلامی در بسته‌بندی مواد غذایی بر قصدخرید مصرف‌کنندگان مسلمان است. 
    این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی‌ـ پیمایشی است. داده‌های گردآوری شده از طریق پرسش نامه، توسط روش حداقل مربعات جزئی (PLS)[1] پردازش شد. جامعه آماری، شامل کلیه دانشجویان دانشگاه گیلان بوده و تعداد آن‌ها ۱۷۰۰۰ نفر می‌باشد و روش نمونه‌گیری در این پژوهش، روش نمونه‌گیری در دسترس بوده است. 
    نتایج، بیانگر تأثیر مثبت وجود یک نماد اسلامی در بسته‌بندی مواد غذایی بر قصد خرید مصرف‌کنندگان است. البته این تأثیر در مورد مصرف‌کنندگان با تعهد مذهبی بالا تأیید شد. نتیجه دیگر نشان می‌دهد که وجود نماد مذهبی بر روی بسته‌بندی مواد غذایی، ارزش مذهبی ادراک شده توسط مصرف‌کنندگان با تعهد مذهبی بالا را نسبت به آن محصول افزایش می‌دهد. 
    نتایج این پژوهش به بازاریابانی که در پی ترفیع محصولات غذایی در بازارهای اسلامی هستند کمک خواهد کرد تا درک کنند که چه وقت و چگونه از نمادهای مذهبی در بسته‌بندی محصولات غذایی استفاده کنند. 

    کلیدواژه ها: نماد مذهبی / ارزش مذهبی ادراکشده / تعهد مذهبی / قصدخرید / تعاملگرایی نمادین

    نویسندگان:

    محسن اکبری: استادیار دانشگاه گیلان 

    محمدحسن قلی‌زاده: دانشیار دانشگاه گیلان

     معصومه زمردی: دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه گیلان

    پژوهشنامه بازرگانیدوره ۲۰، شماره ۷۹، تابستان ۱۳۹۵.

    برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید   

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.