• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار خودرو » قالیباف: تهران بی ضابطه ترین کلانشهر دنیا در زمینه تردد خودرو است
    کد خبر : 1949769

    قالیباف: تهران بی ضابطه ترین کلانشهر دنیا در زمینه تردد خودرو است

    قالیباف: تهران بی ضابطه ترین کلانشهر دنیا در زمینه تردد خودرو استReviewed by on Dec 12Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در آیین افتتاح ایستگاه حسین آباد از خط سه مترو تهران افزود: مشکل آلودگی هوا و ترافیک پایتخت جدی است و از طرفی روزانه یک هزار…

    قالیباف: تهران بی ضابطه ترین کلانشهر دنیا در زمینه تردد خودرو استReviewed by on Dec 12Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در آیین افتتاح ایستگاه حسین آباد از خط سه مترو تهران افزود: مشکل آلودگی هوا و ترافیک پایتخت جدی است و از طرفی روزانه یک هزار خودرو جدید نیز به مجموعه خودروهای درحال تردد تهران اضافه می شود.
    وی تاکید کرد: رفع مشکلات ترافیکی و آلودگی شهر تهران نیازمند کار ایجابی با برنامه ریزی و تدبیر کارشناسی تمامی دستگاه های مربوطه است.
    شهردار تهران تصریح کرد: باید یک قانون و مقرراتی در زمینه تردد خودروهای شخصی ، میزان پرداخت مالیات و هزینه سوخت در شهر تهران تدوین شود تا مشکل ترافیک و آلودگی شهر را بتوانیم حل کنیم.
    قالبیاف با طرح این سئوال که یک خانواده چند خودرو باید داشته باشد، افزود: آیا این منطقی و درست است که اگر کسی امکان مالی داشت به ازا هر عضو خانواده خود یک ماشین داشته باشد، البته ایرادی ندارد اگر امکان خرید ماشین برای تک تک اعضا را دارند، هزینه آن راهم از جیب خود پرداخت کند نه از هزینه مردم مظلومی که حداقل ها را هم ندارند.
    شهردار تهران افزود: برخی از خانواده های تهرانی ۴ دستگاه خودرو دارند اما از بنزین یارانه ای و اتوبان هایی که هر مترمربع آن دهها میلیارد تومان برای ساخت و نگهداری آنها هزینه می شود، استفاده می کنند و از طرفی هم هوای شهر را آلوده می کنند، اما سئوال اینجاست که این افراد عوارض سالیانه خودرو خود را نیز پرداخت می کنند؟
    قالیباف در ادامه به برخی اقدامات برای کاهش بار ترافیکی و آلودگی شهر تهران اشاره کرد و گفت: اینکه شبانه طرح زوج و فرد را در سطح شهر گسترش می دهیم آبا به این فکر کرده ایم که مردم شهر برای تردد در سطح شهر باید چکار کنند، آیا با این کار مشکل حمل و نقل عمومی را حل می کنیم؟
    وی تصریح کرد: گاهی اوقات مردم ناگزیر به قانون شکنی می شوند و به بدترین فرهنگ برای انجام امورات خود پناه می برند، این یعنی بدست خود بی انضباطی را دیکته کرده ایم.

    * حدود ۴۵ درصد زیرساخت های عمرانی تهران در ۱۱سال اخیر اجرا شده است
    شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۴۵ درصد زیرساخت های مهم شهری پایتخت در ۱۱ سال اخیر ایجاد و بهره برداری رسیده است، گفت:
    مابقی زیرساخت های عمرانی موجود در شهرستان تهران در طول ۹۰ سال گذشته از عمر بلدیه در این کلانشهر ایجاد شده است.
    وی به خدمات و تلاش های گسترده کارکنان مترو برای توسعه این شبکه مفید حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: با تلاش و برنامه ریزی مجموعه متخصصان و کارگران در قالب یک کار جهادی، بخشی از خطوط ۶ و ۷ مترو تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
    قالیباف تصریح کرد: تعداد ۱۰۰ کارگاه فعال به همراه ۲۰ هزار کارگر به صورت شبانه روزی مشغول ساخت خطوط مترو در ایستگاههای ۶ و ۷هستند.
    شهردار تهران با بیان اینکه در مدیریت شهری تهران طی ۲۰ سال فقط ۳۵ کیلومتر خط مترو ساخته شده بود؛ تاکید کرد: در ۱۱ سال گذشته ۱۱۲ کیلومتر مترو در شهر تهران به بهره برداری رسیده و تلاش خواهیم کرد تا پنج ماه آینده خطوط مترو پایتخت به ۲۵۰ کیلومتر برسد.
    قالیباف با اشاره به اینکه دولت بابت توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران به شهرداری بدهی دارد گفت: اگر این میزان بدهی پرداخت شود ، سرخط قطارهای خط ۳ از ۱۵ دقیقه فعلی ۴ دقیقه کاهش دهد.
    شهردار تهران افزود: با پرداخت سهم دولت از توسعه حمل و نقل شهری، ظرفیت جابجایی مسافر در شبکه مترو تهران را در هشت سال آینده از ۳ میلیون نفردر روز به هشت میلیون نفر افزایش خواهیم داد.
    به گزارش ایران ویج به نقل از ایرنا، ایستگاه حسین آباد از بخش شمالی خط سه مترو به عنوان یکصد و ششمین ایستگاه مترو تهران روز دوشنبه با حضور شهردار و جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران به بهره برداری رسید.
    این ایستگاه در محله مبارک‌آباد و بخش شمالی میدان حسین‌آباد و شهرک نور و در امتداد بخش شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی واقع شده است.
    خطوط تاکسیرانی شهید زین‌الدین – لویزان و سیدخندان – لویزان و همچنین خط اتوبوسرانی شهید حقانی‌ـ مینی‌سیتی مسافران این ایستگاه را پوشش می‌دهند.
    ایستگاه حسین آباد به عنوان بیست و یکمین ایستگاه خط سه مترو تهران در یک طبقه با ۱۰ هزار مترمربع زیر بنا و ۱۶ دستگاه پله برقی احداث شده است.
    در مراحل ساخت این ایستگاه مترو ۸۵ هزار مترمکعب خاکبرداری شده و چهار هزار تن آرماتور بندی، ۳۵ هزار مترمکعب بتن، ۲۵هزار مترمربع قالب بندی به کار رفته است.
    خط سه مترو تهران به طول ۳۷ کیلومتر با ۲۴ ایستگاه بزرگترین و طولانی ترین خط مترو در خاورمیانه است که جنوب غربی پایتخت را به شمال شرق این کلانشهر متصل می کند.
    این خط مترو از ایستگاه شهرک قائم در شمال شرق آغاز و در ایستگاه آزادگان واقع در جنوب غرب پایتخت به پایان می رسد.
    این خط با عبور از نقاط ترافیکی بسیار مهم تهران (مانند میدان راه آهن، میدان ولیعصر'عج'، تقاطع بهشتی و شریعتی) و تقاطع با خطوط دیگر مترو (با خطوط یک، چهار، شش و هفت) نقش عمده ای در جابجایی مسافران خواهد داشت.
    سه ایستگاه باقیمانده خط سه به ترتیب میدان هروی، محلاتی و میدان ارتش تا پایان امسال به طور متوسط در هر ماه یک ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید.
    عملیات احداث خط سه متروی تهران از سال ۱۳۸۶ در جنوب غرب تهران آغاز شده که بخش اول آن در قسمت مرکزی و حد فاصل ایستگاه شهید بهشتی و ایستگاه ولیعصر در آذرماه ۱۳۹۱ و بخش دوم آن از ایستگاه ولیعصر(عج) تا آزادگان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید.
    همچنین در ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۴ نیمه شمالی خط از ایستگاه شهید بهشتی تا انتهای شمالی خط یعنی ایستگاه قائم افتتاح شد.
    سرفاصله حرکت قطارها در خط سه مترو تا زمان بهره برداری کامل از این خط، ۱۵ دقیقه است.
    *برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
    خبرنگار: سیدمحمدجواد آل داود – انتشاردهنده: محسن فتاحی
    تهرام/۷۲۴۳/۷۲۴۵//۱۶۲۵

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.