• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » سیاسی » دور کردن کودتاچیان و انتقال صحیح قدرت سیاسی یکی از اهداف اصلی پیامبر(ص) بود
    کد خبر : 1949725

    دور کردن کودتاچیان و انتقال صحیح قدرت سیاسی یکی از اهداف اصلی پیامبر(ص) بود

    دور کردن کودتاچیان و انتقال صحیح قدرت سیاسی یکی از اهداف اصلی پیامبر(ص) بودReviewed by on Dec 12Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نجم الدین ابراهیمی آبشور، کارشناس ارشد فرقه شناسی در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، در پایان بحث اثبات امامت بر اساس قرآن، احادیت و روایات موجود، با…

    دور کردن کودتاچیان و انتقال صحیح قدرت سیاسی یکی از اهداف اصلی پیامبر(ص) بودReviewed by on Dec 12Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نجم الدین ابراهیمی آبشور، کارشناس ارشد فرقه شناسی در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، در پایان بحث اثبات امامت بر اساس قرآن، احادیت و روایات موجود، با اشاره به ماجرای انتخاب نوجوانی به نام اسامه در روز های پایان عمر به عنوان فرمانده سپاه اسلام  آن را یکی دیگر از راه های افضلیت حضرت علی(ع) بر بزرگان قریش برشمرد و اظهار داشت: پیامبر (ص)عده ای مدعی خلافت را تحت فرماندهی یک نوجوان به نام اسامه قرار داده و راهی میدان جهاد کردند البته این در حالی بود که ایشان علی بن ابی طالب را از این سپاه خارج کرده و نزد خود نگه داشتند.

     

    وی با تأکید بر اینکه اگر بزرگان قریش شایستگی داشتند، پیامبر(ص) آنها را به جای اسامه فرمانده لشکر می نمودند، خاطر نشان شد: نه تنها پیامبر(ص) آنها تحت فرماندهی اسامه قرار داده، بلکه ایشان کسانی را که از فرماندهی این نوجوان خارج شده را لعنت هم فرمودند; «لعن الله من تخلف عن جیش اسامه»( خداوند لعنت کند کسانی را که در سپاه با امر اسامه مخالفت کنند.)

     

    این کارشناس ارشد فرقه شناسی در ادامه تصریح کرد: با این حال عده ای مخالفت کردند که ما بزرگیم و شیخیم در حالیکه او نوجوان و بی تجربه است. پیامبر فرمودند; شما با او مخالفت می کنید همانطور که با پدرش مخالفت کردید.

     

    ابراهیمی آبشور در توضیح علت گردآوری لشگر توسط پیامبر (ص) با توجه به اینکه ایشان آخرین روز های عمرشان را سپری می کردند، گفت: پیامبر(ص) می دانستند که از دنیا می روند و این لشکر به سرانجامی نمی رسد اما با این حال می خواستند با این کار کودتاچیان را از شهر بیرون کرده تا انتقال قدرت سیاسی به امیرالمومنین (ع) آسانتر صورت گیرد.

     

    وی با تأکید مجدد بر اینکه دور کردن کودتاچیان از شهر و انتقال صحیح قدرت سیاسی هدف اصلی پیامبر(ص) از گردآوری لشگر در روزهای پیان عمر مبارکشان بوده است، اظهار داشت: ایشان مطلع بودند که این عده با هوچی گری قصد داشته، مردم را از ولایت جانشین حضرت علی(ع) خارج کرده و به اطاعت خود در بیاورند بنابراین با این کار خواستند آنها را زمان انتقال قدرت از شهر دور باشند.

     

    این کارشناس ارشد فرقه شناسی ادامه داد: البته پیامبر(ص) از این مطلب نیز آگاه بودند که آنها سپاه را ترک خواهند کرد، بنابراین برای اینکه منقصه ای بر آنها باشد، مخالفان سپاه اسامه را لعن کردند.

     

    ابراهیمی آبشور با اشاره به خیانت این افراد در پذیرش جانشینی امام علی (ع) بیان داشت: اما این افراد با شیطنت اعلام کردند که پیامبر حالشان خراب است و بنابراین گفتند فلانی برو در محراب نماز بخوان، (نماز خواندن در جایگاه پیامبر به معنای جانشنی آن فرد محسوب می شد) پیامبر وقتی از این ماجرا مطلع شدند با همان حال رنجور و پریشان شان با تکیه بر ابن عباس و امیرالمومنین(ع)، وارد مسجد شدنه و آن شخص را از محراب کنار زدند.

     

    وی با بیان اینکه این عمل پیامبر به معنای حمایت ایشان از زعامت و جانشینی حضرت علی(ع) حتی در پایان عمر بوده است، تصریح کرد: در واقع پیامبر(ص) با این عمل در برابر همگان جانشینی آن شخص را رد کرده و در ادامه مردم را تا آخرین لحظات عمر به علی بن ابی طالب سوق دادند.

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.