• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار خودرو » جزئیات رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی
    کد خبر : 1948449

    جزئیات رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی

    جزئیات رده‌بندی کیفی خودروهای داخلیReviewed by on Dec 11Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از افکارنیوز،  بر این اساس، خودروهای موردنظر در گروه‌های قیمتی بالای ۱۰۰ میلیون تومان، ۷۵‌تا۱۰۰ میلیون تومان، ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان و زیر ۲۵ میلیون تومان گروه‌بندی شده و معادل شرایط کیفی‌شان، «ستاره» کسب…

    جزئیات رده‌بندی کیفی خودروهای داخلیReviewed by on Dec 11Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از افکارنیوز،

     بر این اساس، خودروهای موردنظر در گروه‌های قیمتی بالای ۱۰۰ میلیون تومان، ۷۵‌تا۱۰۰ میلیون تومان، ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان و زیر ۲۵ میلیون تومان گروه‌بندی شده و معادل شرایط کیفی‌شان، «ستاره» کسب کرده‌اند. در روشی که این شرکت برای ارزیابی کیفی خودروها لحاظ کرده، هر محصولی بسته به امتیازات کسب شده، بین یک تا پنج ستاره کیفی دریافت می‌کند. به نظر می‌رسد شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، همچنان خودروهای داخلی را در ۹ معیار سیستم تعلیق، ترمز، سیستم موتور،صداهای غیرعادی،نفوذ آب، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، بدنه و رنگ مورد ارزیابی قرار داده و بر حسب نمرات کسب شده، ستاره برای آنها لحاظ می‌کند.از جمله نکات قابل‌توجه گزارش کیفی آبان‌ماه این است که هیچ یک از خودروهای تولید داخل نتوانسته‌اند بیش از چهار ستاره کیفی را به دست بیاورند. براساس این گزارش از تعداد ۳۴ خودرو تولید داخل تنها ۱۱خودرو توانسته‌اند سه ستاره کیفی را نصیب خود کنند، حال آنکه تنها دو خودرو موفق شده‌اند چهار ستاره کیفی را صاحب شوند.همچنین شش خودرو نیز توانسته‌اند دو ستاره کیفی به دست آورند و ۱۵ محصول باقیمانده نیز تک‌ستاره‌اند، یعنی از پایین‌ترین سطح کیفی برخوردار هستند.

     

    جزئیات رده‌بندی کیفی خودروها

    اما بنابر آمار اعلامی از سوی شرکت بازرسی، در گروه خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان، که تنها دو عضو دارد، نیو مزدا۳ چهار ستاره کیفی را دریافت کرده است. این خودرو که در بخش خصوصی خودروسازی کشور مونتاژ می‌شود، در مقایسه با گزارش قبلی یک ستاره کیفی بیشتر به خود می‌بیند.گرند ویتارای تولیدی در ایران خودرو خراسان نیز که دیگر عضو گروه موردنظر به‌شمار می‌رود، بدون تغییر کیفی خاصی نسبت به گزارش ایران ویج به نقل از قبلی و با سه ستاره، در گروه بالای ۱۰۰ میلیون تومانی‌ها جا خوش کرده است.اما در گروه قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، کیاسراتو محصول مونتاژی سایپا توانسته با اخذ سه ستاره کیفی در صدر گروه بنشیند. بعد از کیا سراتو، با دو خودروی چینی مونتاژی در این گروه روبه‌رو می‌شویم، تیگو ۵ و آسا. در این بین، تیگو ۵ دارای سه ستاره است و این یعنی در مقایسه با ماه گذشته تغییر خاصی نداشته است.

    همچنین آسا که به بسترن نیز معروف است، تنها دو ستاره کیفی را به خود می‌بیند.به گروه ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی‌ها برویم، جایی که ۵ عضو دارد و صدرنشینش جک J5 است. این محصول بخش خصوصی که در کرمان موتور مونتاژ می‌شود، در گزارش آبان‌ماه دو ستاره کیفی به دست آورده و این یعنی در مقایسه با گزارش قبلی تغییر خاصی را به خود نمی‌بیند.دیگر عضو این گروه اما برلیانس H330 نام دارد که در گروه خودروسازی سایپا به مونتاژ می‌رسد. این محصول در آمار تولید ۸ ماهه امسال با افزایش زیادی در تولید روبرو شد و هم‌اکنون یکی از محصولات پر فروش این گروه خودروسازای به حساب می‌آید.طبق آمار کیفی، برلیانس تنها دو ستاره در کیفیت را طی ارزیابی آبان‌ماه به دست آورده است، درست مانند آریو که این محصول نیز دو ستاره به‌شمار می‌رود.آریو به‌عنوان محصولی چینی، در سایت بن رو سایپا مونتاژ می‌شود و با توجه به واگذاری احتمالی این سایت به رنوی فرانسه (طبق توافقنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و رنوی فرانسه)، احتمالا این محصول به خطوط تولید مرکزی سایپا منتقل خواهد شد.

    اما گروه ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی دو عضو چینی دیگر نیز به خود می‌بیند، یکی، ام‌وی‌ام ۵۵۰ و دیگری لیفان مدل X60. در این بین، ام‌وی‌ام ۵۵۰ که در مدیران خودرو مونتاژ می‌شود و محصول سدان است، تنها یک ستاره کیفی در ارزیابی آبان‌ماه دارد. البته لیفان X60 نیز تنها از یک ستاره کیفی در ارزیابی آبان‌ماه برخوردار بوده و از این حیث، دست کمی از هموطنش ام‌وی‌ام ندارد. این خودرو نیز مانند جک در کرمان موتور مونتاژ می‌شود و محصولی شاسی‌بلند به حساب می‌آید.اما نگاهی به شلوغ‌ترین گروه یعنی خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان که ۱۸ خودرو را در خود جا داده است بیندازیم.در این گروه که جمع خودروهای داخلی و البته چینی جمع است، با یک محصول چهار ستاره به نام رنو ساندرو روبه‌رو می‌شویم و باقی خودروها نیز سه،دو یا تک‌ستاره‌اند.براساس گزارش شرکت ‌بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رنو ساندرو به‌عنوان صدرنشین این گروه، توانسته در ارزیابی آبان‌ماه چهار ستاره کیفی را ازآن خود کند و در کنار مزدا۳، تنها خودروهایی باشند که چهار ستاره‌اند.

    ساندرو که به‌نوعی مدل ‌هاچ‌بک تندر-۹۰ به‌شمار می‌رود، هم‌اکنون در چهار مدل (ساندرو معمولی دنده‌ای، ساندرو معمولی اتومات، ساندرو استپ وی دنده‌ای و ساندرو استپ وی اتومات) در پارس‌خودرو به تولید می‌رسد.از ساندرو که بگذریم، تندر-۹۰‌ها در چهار مدل اتومات، E2، پارس تندر و تندر ایران خودرو، در گروه ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومانی‌ها جا‌خوش کرده و تمامی آنها نیز سه ستاره کیفی به دست آورده‌اند.در این بین، ایران خودرو علاوه‌بر تندر معمولی، مدل اتومات این محصول را نیز تولید می‌کند و پارس‌خودرو نیز به جز مدل E2 معمولی، پارس تندر را نیز به تولید می‌رساند.هیچ کدام از تندرها در مقایسه با گزارش کیفی ماه گذشته، تغییری را از جنبه کسب ستاره به خود نمی‌بینند.به جز تندرها اما رانا و پژو ۲۰۶ نیز جزو خودروهای سه ستاره در گروه ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی‌ها به حساب می‌آیند.در این بین، رانا اگرچه پیش ترها چندان به لحاظ کیفی شرایط خوبی نداشت، با این حال چند ماهی می‌شود که به جمع خودروهای سه ستاره کیفی وارد شده است. رانا محصول ملی ایران خودرو به‌شمار می‌رود و با وجود افزایش نسبی کیفیت، همچنان آماری نزولی در تولید دارد.

    اما پژو ۲۰۶ نیز در هر دو مدل ‌هاچ‌بک و سدان دارای سه ستاره کیفی در آمار آبان‌ماه است که البته مدل ‌هاچ‌بک آن در مقایسه با گزارش قبلی با یک ستاره کیفی بیشتر روبه‌رو شده است.این دو محصول به عکس رانا از تیراژ بالایی برخوردار بوده و جزو سه محصول پرتیراژ و پر‌فروش ایران خودرو به‌شمار می‌روند.نه پژو ۲۰۶ صندوقدار و نه رانا، هیچ‌کدام در مقایسه با گزارش کیفی قبلی با تغییری در کسب ستاره روبه‌رو نشده‌اند.در گروه موردنظر اما دنا و ام‌وی‌ام جدید ۳۱۵ تنها خودروهای دو ستاره به حساب می‌آیند که اتفاقا در مقایسه با گزارش قبلی تغییری از جنبه کسب ستاره نداشته‌اند. در این بین، دنا به‌عنوان محصول ملی ایران خودرو معمولا بیش از دو‌ستاره کیفی کسب نمی‌کند و ام‌وی‌ام ۳۱۵ نیز به همین شکل. ام وی ۳۱۵ محصولی چینی است که در مدیران خودرو مونتاژ می‌شود.سایر خودروهای این گروه شامل پژو پارس، ۴۰۵، سمند و تیبا۲، ام‌وی‌ام ۱۱۰همه دارای تنها یک ستاره کیفی بوده و تغییر خاصی نیز نسبت به گزارش ایران ویج به نقل از قبلی نداشته‌اند. با این حساب خودروهای پر تیراژی مانند پارس و پژو ۴۰۵ و تیبا و پراید دارای حداقل کیفیت در خودروسازی ایران هستند.

     

    دسته زیر ۲۵میلیونی

    اما خودروهای زیر ۲۵ میلیون تومان یا همان دسته ارزان‌قیمت‌ها که ۵ عضو را در خود جای داده است نیز نسبت به ماه گذشته تغییر کیفی خاصی را به خود ندیده است. در این گروه، نام پراید ۱۳۱ سایپا در ابتدای گروه ثبت شده و این محصول با تک‌ستاره‌اش، صدرنشین به حساب می‌آید.پراید ۱۳۱ البته در پارس‌خودرو نیز مونتاژ می‌شود که طبق رده‌بندی اعلامی از سوی شرکت بازرسی، این محصول در جایگاه آخر گروه ارزان‌قیمت‌ها جا خوش کرده است.دیگر مدل پراید یعنی ۱۳۲ نیز در حالی جایگاه دوم جدول را به خود اختصاص داده که مانند هم گروه‌هایش فقط یک ستاره کیفی دارد. همچنین تیبای معمولی (سدان) نیز که در سایپا کاشان تولید می‌شود، فقط یک ستاره دارد و رده سوم گروه خودروهای زیر ۲۵ میلیون تومان محسوب می‌شود.اما دیگر عضو این گروه یعنی پراید ۱۱۱ نیز که محصولی ‌هاچ‌بک به‌شمار می‌رود، با تک‌ستاره‌اش در رده چهارم جدول نشسته است.

     

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.