• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , اخبار خودرو » دست های پشت پرده مانع رشد کیفیت خودرو سازی/ فناوری صنعت خودرو ایران مربوط به چند دهه پیش است
    کد خبر : 1947829

    دست های پشت پرده مانع رشد کیفیت خودرو سازی/ فناوری صنعت خودرو ایران مربوط به چند دهه پیش است

    به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدالله عباسی در گفتگو با ۸دی از بی برنامگی مسئولان در صنعت خودرو سازی انتقاد کرد و اظهار داشت: در گذشته ما از مدیران بر اساس توانایی فکری و استعدادهایی که داشتند استفاده می کردیم  اما امروزه چنین نیست. وی با بیان اینکه…

    به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدالله عباسی در گفتگو با ۸دی از بی برنامگی مسئولان در صنعت خودرو سازی انتقاد کرد و اظهار داشت: در گذشته ما از مدیران بر اساس توانایی فکری و استعدادهایی که داشتند استفاده می کردیم  اما امروزه چنین نیست.
    وی با بیان اینکه اکنون صنعت خودرو سازی به حالت سکون و ایستا درآمده است، افزود: صنایع خودرویی ما و فناوری های بکار رفته در آن مربوط به چند دهه پیش است.
    نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید شکوفایی در صنعت خودروسازی اتفاق بیافتد، گفت: در حال حاضر پراید و ۴۰۵ فناوری های بکار رفته در آنها مربوط به دهه قبل است و ما کماکان در حال تولید این محصول هستیم.
    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه صنعت خودرو سازی ظرفیت نمو و رشد را دارد، اظهار کرد: با توجه به نبوغ و استعدادهایی که در کشور وجود دارد می توان صنعت خودروسازی را به مراحل رشد مطلوب رساند.
    عباسی با اشاره به اینکه تولید خودرو سمند تاکنون رشد خوبی را داشته، گفت: این خودرو توانسته با بروز کردن سیستم تولید جدید جایگاه خود را در بازار بدست آورد.
    رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اعلام اینکه سمند اکنون از سایر کشور های جهان طالب و خریدار دارد، افزود: بسیاری از کشورهای جهان تقاضا دارند تا از خودرو ملی کشورمان استفاده کنند اما باید گفت ما هنوز نتوانستیم سطح کیفی این خودرو را به نقطه مطلوبش برسانیم.
    نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه تولید خودرو سمند در حد متوسط باقی مانده است، ادامه داد: برخی ها اجازه نمی دهند تا کیفیت خودروهای داخلی افزایش پیدا کند.
    عباسی جلوگیری مسوولان برای حضور محصول سمند در بازار رقابت را از دیگر موانع رشد در صنعت خودرو سازی برشمرد و افزود: برخی از شرکت ها به دلیل مطلوب نبودن کیفیت محصول شان از حضور در بازار جهانی خودداری می کنند و برخی از شرکت ها هم اجازه ورود به بازار را ندارند.
    رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اعلام اینکه بسیاری از صنایع وابسته به خودرو سازی یا تعطیل شده و یا اینکه به حالت نیمه بسته درآمده، گفت: دلیل تعطیلی بسیاری از شرکت ها این است که سفارش محصولات را می گیرند و به چین می فرستند و فقط نقش دلال را بازی می کنند.
    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه اکنون هم درب گمرگ ها برای ورود خودروهای لوکس نیز باز شده است، بیان داشت: مردم هم ناچارند به دلیل عدم کیفیت خودروهای داخلی از خودروهای گران قیمت و لوکس خارجی استفاده کنند.
    نماینده مردم رودسر و املش در مجلس به خطرات جاده ای و نقش آفرینی خودروهای داخلی در این مسئله اشاره کرد و تصریح کرد: خودروهای داخلی وسط رانندگی آتش می گیرند و در خطرات جاده ای با کوچکترین برخورد از رده خارج می شوند و تنها به درد رانندگی در داخل شهر می خورند.

     

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.