• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , سبک زندگی » چگونه سحرخیز شویم؟
    کد خبر : 1912532

    چگونه سحرخیز شویم؟

    طقبل از اینکه از تخت‌خواب گرم و نرم خود بیرون بیایید، باید دلیل محکمی برای این کار داشته باشید. سحرخیزی و بیدار شدن در صبح زود فواید زیادی دارد؛ فقط کافی است از هر کسی چنین عادتی دارد، سوال کنید. در این مطلب قصد داریم ۴ راه‌حل ساده برای سحرخیز بودن ارائه کنیم. ۴ راه‌…

    چگونه سحرخیز شویم؟

    طقبل از اینکه از تخت‌خواب گرم و نرم خود بیرون بیایید، باید دلیل محکمی برای این کار داشته باشید. سحرخیزی و بیدار شدن در صبح زود فواید زیادی دارد؛ فقط کافی است از هر کسی چنین عادتی دارد، سوال کنید. در این مطلب قصد داریم ۴ راه‌حل ساده برای سحرخیز بودن ارائه کنیم.

    ۴ راه‌ حل برای سحرخیز شدن

    بنجامین فرانکلین در یکی از سخنرانی‌هایش گفت: « سحرخیزی از شما انسانی سالم، ثروتمند و حکیم می‌سازد.» اگر حرف او را باور ندارید، به این گفته ارسطو توجه کنید: «خوب است که قبل از سپیده‌ دم برخیزید. چنین عادتی، سلامتی، ثروت و حکمت را برای‌تان به ارمغان می‎آورد.» احتمالا ذهن‌های بزرگ نیز چنین می‌پندارند. سحرخیری قطعا فوایدی دارد.

    راه‌حل اول برای سحرخیز شدن : فواید سحرخیری را در نظر بگیرید

    قبل از اینکه از تخت‌خواب گرم و نرم خود بیرون بیایید، باید دلیل محکمی برای این کار داشته باشید. سحرخیزی و بیدار شدن در صبح زود فواید زیادی دارد؛ فقط کافی است از هر کسی چنین عادتی دارد، سوال کنید. صلح و آرامشی که ساعات اولیه صبح دارد، به شما کمک می‌کند که از کارهایتان بیشتر لذت ببرید. می‌توانید از نوشیدن قهوه لذت ببرید یا با همسر، بچه‌ها و حیوان خانگی خود پیاده‌روی کنید. یکی از بهترین مزایای سحرخیری، تماشای طلوع آفتاب است. چه دلیلی بهتر از این!
    زمان اضافی که سحرخیری به شما می‎بخشد، می‌تواند به انجام فعالیت‌های لذت‌بخش اختصاص داده شود. فرض کنید هر روز صبح ۱ ساعت زودتر از خواب بلند شوید. گزینه‌های زیادی پیش روی شما است:
    • خواندن کتاب
    • شروع یک برنامه تمرینی مناسب
    • لذت بردن از یک فنجان قهوه قبل از شروع کار
    • مراقبه و تسکین ذهن و روح
    • تهیه لیست امورروز یا تعیین اهداف آتی
    • خوردن یک صبحانه سالم به جای گاز زدن به کلوه و بیسکوییت در طول راه
    آیا مزایای سحرخیز بودن قانع‌تان کرد؟ پس برای دانستن نکات بیشتر، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

    راه‌حل دوم برای سحرخیز شدن : به خودتان قول بدهید
    فرض کنید قرار است از فردا صبح سحرخیر باشید و زودتر بلند شوید. زنگ ساعت را روی ۵:۳۰ تنظیم می‌کنید و در ساعت ۹:۳۰ به تخت‌خواب می‌روید. اما ۱ ساعت به سقف خیره می‌مانید. یک کتاب برمی‌دارید و شروع به خواندن می‌کنید تا خواب‌تان ببرد. وقتی زنگ هشدار، فردا صبح رأس ساعت ۵:۳۰ به صدا در می‌آید، دکمه «اسنوز» را می‌زنید و در تخت‌خواب می‌مانید. اکثر افراد در مسیر تبدیل شدن به یک فرد سحرخیز با این مسئله مواجه می‌شوند. اما راه‌حل چیست؟ به گفته محققان، اولین چیزی که برای تبدیل شدن به یک فرد سحرخیز به آن نیاز دارید، این است که به خودتان قول دهید هر روز رأس ساعت از خواب بیدار می‌شوید. جدی باشید و قول دهید به هر قیمتی که شده زیر حرف‌تان نمی‌زنید.
    کافی است این کار را برای حدود یک ماه انجام دهید. مطمئن باشید که بعد از یک ماه ساعت ۶ صبح بیدار شدن، خودتان به طور خودکار ساعت ۶ بیدار خواهید شد. چون برایتان تبدیل به یک عادت می‌شود؛ یک عادت خوب!

    راه‌حل سوم برای سحرخیز شدن : وقتی خسته‌اید به رختخواب بروید
    متخصص توسعه فردی، استیو پاولینا در وب‌سایت خود توضیح داده که بیشتر افراد فکر می‌کنند با تمرین زود خوابیدن و زود بیدار شدن می‌توانند سحرخیز شوند. اما پاولینا معتقد است که بهترین زمان برای خوابیدن وقتی است که احساس خستگی می‌کنید.
    او می‌گوید اگر شب‌ها بیش از ۵ دقیقه طول می‌کشد تا به خواب بروید، یعنی به اندازه کافی خواب‌آلود نیستید. پاولینا توصیه می‌کند که ساعت بدن خود را با خوابیدن در حالت خستگی و نه زودتر تنظیم کنید. این کار برای بعضی افراد به منزله این است که هر شب رأس یک ساعت خاص به تخت‌خواب بروند. اما برای برخی دیگر، این ساعت هر شب متفاوت خواهد بود.

    راه‌حل چهارم برای سحرخیز شدن : خواب با کیفیت داشته باشید
    وقتی راهی سرزمین رویاها می‌شوید، باید مطمئن شوید زمانی که صرف خوابیدن می‌کنید، جسم و ذهن‌تان را بازیابی کند. اگر از مشکل بی‌خوابی رنج می‌برید، باید اول به فکر حل این مشکل باشید و سپس ساعت بیولوژیکی بدن‌تان را تنظیم کنید و سحرخیز شوید. محققان دانشگاه ایالتی کانزاس ایده‌های جالبی برای داشتن یک خواب راحت شبانه ارائه کرده‌اند.آنها معتقدند که داشتن یک روال مشخص برای خواب شبانه کمک می‌کند که بدن شما برای خواب آماده باشد. این روال می‌تواند شامل دوش آب گرم، انجام حرکات کششی به صورت ملایم و یا نوشیدن یک لیوان شیر گرم باشد. از خوردن و نوشیدن چیزهای کافئین‌دار و غذاهای سنگین در ساعات منتهی به زمان خواب جدا خودداری کنید. چون می‌تواند شما را بی‌خواب کند.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.