• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , اخبار خودرو , اقتصادی , مطالب برگزیده سایت » گزینه هایی برای مشارکت و سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران
    کد خبر : 1911816

    گزینه هایی برای مشارکت و سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران

    یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است تولید قطعات خودروهای جدید منوط به سرمایه گذاری بوده و این مساله مسلما باید با مشارکت و همکاری شرکتهای خارجی صورت گیرد.

    ۲۵۵۱۷_۱۴-۱۲-۱۳۹۱_image634979966895263607

    به گزارش ایران ویج امرالله امینی اظهار داشت : در حال حاضر یکی از مباحث مهم و مورد تاکید وزارت صنعت و معدن در پروژه های سرمایه گذاری و مشارکت با شرکتهای خارجی  ، موضوع داخلی سازی تولیدات است اما قطعا این مساله مستلزم چندین اقدام است.

    وی تصریح کرد : مسلما در جریان این همکاری و مشارکت باید استاندارد شرکتهای خارجی توسط قطعه سازان داخلی لحاظ شود قطعا قطعه سازان داخلی نمی توانند هر قطعه ای را با هر کیفیتی تولید نمایند بنابراین استاندارد هم در روش های تولید و هم در بکارگیری مواد اولیه و ساخت قطعات  رعایت شود .

    وی مساله بعدی در تولیدات قطعات محصولات جدید را  توجه به اسکیل و مقیاس تولید ذکر کرد و افزود : باید تیراژ اقتصادی در قرادادهای خارجی دیده شود در صورتی که پژو تمایل دارد که قطعه سازان این شرکت در ایران تولید شود باید ابتدا سرمایه گذاری نمایند تا با ویژگی های مورد نظر و استاندارد و کیفیت آنها قطعات تولید شود طبعا باید این اجازه را هم  به قطعه سازان داخلی بدهد تا بتوانند این قطعات را با برند پژو در دنیا  صادر کنند و تنها این قطعات منوط به استفاده در داخل نباشد.

    وی تصریح کرد : البته درصد مشارکت قطعه سازان و میزان داخلی سازی قطعات بستگی به نوع قراردادی دارد که خودروسازان  با شرکتهای خارجی منعقد می کنند .

    عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطیایی اظهار داشت : قطعه سازان داخلی برای اینکه تولید قطعات محصولات جدید برای آنها اقتصادی شود باید در زنجیره بازارایابی شرکتهای خارجی طرف قرارداد قرار گیرند .

    امینی گفت : در صورت عدم داخلی سازی محصولات جدید مسلما ورود تولیدات خارجی به صرفه تر خواهد بود.

    وی اظهار داشت : این مساله نبود اسکیل اقتصادی امروز به معضلی جدی تبدیل شده است چرا که زمانی که قرار است قطعه ای داخلی سازی شود قطعات داخلی گران تر تمام می شود .

    وی  با اشاره به ضرورت تنوع در تولید خودرو در کشور تصریح کرد : تنوع در تولید اقدام بسیار خوبی در صنعت خودرو است اما  باید در مقیاس افتصادی  تولید شود زیر در غیر این صورت قیمت تمام شده در ایران بالا بوده و مصرف کننده  نیز امکان خرید نخواهد داشت.

    وی افزود : البته خودرویی که در ایران تولید می شود باید در بازارهای همسایه نیز قابل عرضه و فروش باشد و الا اقتصادی نخواهد بود.

    وی در خصوص برنامه صادرات محصولات جدید گفت :  البته ۳۰ درصد صادرات محصولات جدید برای شروع کار بسیار خوب است اما باید این رقم به سرعت افزایش یابد.

    منبع: خبر خودرو
    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.