• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , اخبار خودرو » سوپر اسپورت‌هایی توانا با پیشرانه‌های ۶ سیلندر
    کد خبر : 1911395

    سوپر اسپورت‌هایی توانا با پیشرانه‌های ۶ سیلندر

    چندی پیش اعلام شد که آئودی در حال آماده‌سازی نسخه‌ی ۶ سیلندر آئودی R8 برای قرار گرفتن در جایگاهی پایین‌تر از نسخه‌ی V10 فعلی است. این ایده برای شما شاید ناامیدکننده و شاید هم روشن‌فکرانه باشد اما آئودی اولین خودروسازی نیست که از پیشرانه‌ای ۶ سیلندر در سوپرکار خود استفاده می‌کند. مطمئناً بسیاری از خودروهایی…

    image_news_55073

    چندی پیش اعلام شد که آئودی در حال آماده‌سازی نسخه‌ی ۶ سیلندر آئودی R8 برای قرار گرفتن در جایگاهی پایین‌تر از نسخه‌ی V10 فعلی است.

    این ایده برای شما شاید ناامیدکننده و شاید هم روشن‌فکرانه باشد اما آئودی اولین خودروسازی نیست که از پیشرانه‌ای ۶ سیلندر در سوپرکار خود استفاده می‌کند.

    مطمئناً بسیاری از خودروهایی که ما آن‌ها را سوپرکار می‌نامیم دارای پیشرانه‌های هشت، ده، دوازده و حتی شانزده سیلندر هستند اما ایده‌ی یک سوپرکار ۶ سیلندر جدید نیست. در حقیقت امروز ۴ خودروی سوپرکار غران با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر در بازار حضور دارند که حجمی بین ۳.۵ تا ۴ لیتر دارند.

    برای جبران کمبودهای احتمالی در پیشرانه‌ی این خودرو از سیستم‌های توربو و در یک مورد نیز از کمک هیبرید بهره برده شده است؛ و وقتی بحث پرفورمنس باشد این خودروها هیچ‌گونه کمبودی ندارند.

    پورشه ۹۱۱

    ۱۱۱۱۱۲۲۱

    بی‌هیچ شکی نمادین‌ترین سوپرکار ۶ سیلندر پورشه ۹۱۱ است. این خودرو از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تختی که در بخش عقبی واقع شده استفاده می‌کند و در طی سالیان طولانی حجم پیشرانه افزایش یافته و از نوع هوا خنک به آب‌خنک تبدیل شده است.

    امروز پرفورمنس ترین مدل پورشه ۹۱۱ یعنی توربو S با پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری توئین توربو توانایی تولید ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد و این میزان گشتاور را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. با وجود گیربکس مشهور دوکلاچه ی PDK پورشه و پکیج سفارشی اسپورت کرونو ۹۱۱ توربو S می‌تواند در ۲.۸ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر تا ۳۳۰ کیلومتر در ساعت اوج بگیرد.

    اگر علاقه‌ای به توربو و چهارچرخ محرک ندارید می‌توانید ۹۱۱ GT3 RS را انتخاب کنید. پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۶ سیلندر تخت این خودرو توانایی تولید قدرت ۵۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۶۰ نیوتون متری را دارد. با این پیشرانه شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت در ۳.۱ ثانیه ثبت می‌شود. شاید این خودرو کندتر از توربو S باشد اما احتمالاً لبخند عمیق‌تری را روی لبان شما ایجاد خواهد کرد.

    ۲۲۳۲۳۲۳۲۲۲۲۲۳۳۳۲

    نیسان GT-R

    یکی از سرسخت‌ترین رقبای ۹۱۱ نیسان GT-R است که روز به روز بهتر شده است. قدرت خودرو از نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو تأمین می‌شود. گیربکس دوکلاچه و سیستم چهارچرخ محرک در این خودرو وجود داشته و نسخه‌ی نیسمو قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۲ نیوتون متری دارد. نتیجه؟! شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه و یک دور نوربرگ رینگ در ۷:۰۸.۶۷۹ که برای یک خودروی “فقط” ۶ سیلندر بد نیست!

    IF

    آکورا NSX

    همانند مدل افسانه‌ای،NSX جدید از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر واقع در میانه‌ی خودرو استفاده می‌کند. فقط این بار دو توربو و سه پیشرانه‌ی الکتریکی وارد گود شده‌اند و همچنین گیربکس ۹ سرعته ی دوکلاچه نیز در دسترس است. حجم پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری NSX جدید نسبت به نمونه‌ی قبلی افزایش نیم لیتری را نشان می‌دهد. قدرت ۵۷۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۵ نیوتون متری ماحصل این قوای محرکه هستند. این خودرو با مهندسی ژاپنی و ساخت آمریکایی می‌تواند در ۲.۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. سقف سرعت NSX جدید ۳۰۷ کیلومتر در ساعت است.

    IF

    فورد GT

    فورد GT40 اصیل از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر با حجم ۷ لیتر بهره برده است. فورد GT قبلی نیز به احترام آن مدل اسطوره‌ای از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری سوپرشارژردار استفاده کرد؛ اما این بار فورد از تکنولوژی اکوبوست در نسل دوم GT سود برده است. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی این خودرو دارای قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخاری است. خروجی نهایی و مشخصات پرفورمنس این خودرو هنوز به‌طور کامل اعلام نشده‌اند اما شما می‌توانید روی این موضوع که فورد GT بسیاری از سوپرکارهای دیگر با پیشرانه‌های بزرگ‌تر را خواهد ترساند شرط ببندید.

    ۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶۵۵

     

     

     

     

     

     

     

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.