• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , سینما و تئاتر , فرهنگی و هنری » ساخت فیلم صد ثانیه‌ای تخصصی بالاتر از فیلم بلند می‌طلبد
    کد خبر : 1910364

    ساخت فیلم صد ثانیه‌ای تخصصی بالاتر از فیلم بلند می‌طلبد

    پایگاه خبری حوزه هنری، محمدعلی فارسی کارگردان و مستند ساز در خصوص اینکه متولیان این جشنواره خودشان هم باید با تولید و مباحث مربو ط با فیلم‌سازی آشنا باشند، گفت: دانستن و به روز بودن در این عرصه می‌تواند برگزار کنندگان را هر چه بیشتر با مسائل مربوط با فیلم‌سازی آشنا کند و در تصمیم…

    ساخت فیلم صد ثانیه‌ای

    پایگاه خبری حوزه هنری، محمدعلی فارسی کارگردان و مستند ساز در خصوص اینکه متولیان این جشنواره خودشان هم باید با تولید و مباحث مربو ط با فیلم‌سازی آشنا باشند، گفت: دانستن و به روز بودن در این عرصه می‌تواند برگزار کنندگان را هر چه بیشتر با مسائل مربوط با فیلم‌سازی آشنا کند و در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزها آن ها را یاری کند.

    وی گسترش رسانه های تخصصی را در نقد عملکرد جشنواره ها تأثیرگذار خواند و در این راه به مسئولان این جشنواره پیشنهاد داد: بودن در فضای فعال رسانه ای باعث شده تا عملکردها به صورت ریزبینانه مورد بررسی قرار گیرد و این از نظری باعث می شود تا کمبودها و نقاط قوت یک جشنواره بیشتر دیده شود. نکته ای که یک مسئول هوشیار می تواند در این جریان از آن بهره ببرد، تعامل درست با رسانه ها و استفاده از نظرات کارشناسان متخصص برای بهبود جشنواره است.

    فارسی ادامه داد: جشنواره‌ها نباید فقط به صورت فرمایشی برگزار شوند بلکه باید مأمنی برای حضور تمام جریان‌ها و فکرها باشد. تنظیم فراخوان باید بر اساس جذب تمام طیف های فکری باشد و فقط به یک جریان مربوط نشود.

    کارگردان مستند «یاسمن» خاطرنشان کرد: این جشنواره باید به دنبال کشف استعدادها و حمایت از آن ها باشد. به عنوان مثال اگر کسی جایزه اول بخش انیمیشن را به دست آورد، باید از او حمایت شود و فقط این تشویق را در اهدای جایزه و لوح تقدیر خلاصه نکنیم بلکه باید با دادن سفارش کار سعی کنیم تا فردی متناسب با سیاست‌های حوزه هنری تربیت کنیم.

    این مستندساز جذب حداکثری فیلم‌سازان در این جشنواره ها را منوط به حضور تیم‌های داوری با طرز فکرهای مختلف مرتبط دانست و در این رابطه اظهار داشت: این مسئله باعث می‌شود در انتخاب ها با کارهای متفاوتی در جشنواره روبه‌رو شویم.

    فارسی با تأکید بر اینکه کارکردن با تمام هنرمندان کار زیاد پیچیده ای نیست، اظهار داشت: هر هنرمندی راه و روش ارتباطی مخصوص خودش را دارد و باید با شناخت آن ها سعی کنیم تا با آنان ارتباط بگیریم. چون در این صورت می توان انتظار داشت که یک جشنواره به تمام معنا و با حضور اکثریت داشته باشیم و این در مورد جشنواره فیلم ۱۰۰ هم صدق می کند؛ جشنواره ای که تا این جای کار سعی کرده تا با سیاست های فراگیر خود از حضور همگان استفاده کند.

    وی تأکید کرد: فیلم‌سازی صد ثانیه نیاز به تخصص بسیاری بالایی را می طلبد و این نگاه ظاهری که در نگاه اول فیلم‌سازان جوان در ذهن خود می پروارنند که می توانند فیلمی با زمان صد ثانیه بسازند کاری اشتباه است؛ به زعم بنده حتی ساختن فیلم صدثانیه ای تخصصی بیشتر از فیلم‌سازی بلند را می‌طلبد.

    کارگردان مستند «مهاجران» فراهم شدن کارگاه های آموزشی را در جشنواره های موضوعی بیشتر کاربردی خواند و گفت: در جشنواره های بین المللی نفس برگزار کارگاه معنا ندارد و فیلم‌ساز بیشتر به دنبال بهره بردن از فیلم های اکران شده و نقد پیرامون آن کارها و ارتباط های کاری هستند و وقت را صرف این‌چنین کارگاه هایی که شاید آنچنان خروجی هم ندارد، نمی گذارند.

    گفتنی است یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ که از این پس به صورت سالانه برگزار می‌شود اسفندماه ۹۵ برگزار می شود و هنرمندان تا پایان دی ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.