• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , سبک زندگی , مهارت‌های زندگی » کمپین برگر کینگ در ژاپن و نقش رسانه در موفقیت آن
    کد خبر : 1909944

    کمپین برگر کینگ در ژاپن و نقش رسانه در موفقیت آن

      حتما برگر کینگ را می‌شناسید، برندی که در زمینه عرضه و فروش برگرها فعال است و در این کسب و کار برای خودش صاحب سبک است.که مرکز آن در فلوریدا واقع شده است. این فست فود آمریکایی به داشتن برگرهای خوش طعم معروف است. شاید برگر کینگ را بتوان برگر کینگ – Burger King…

    کمپین برگر کینگ در ژاپن

     

    حتما برگر کینگ را می‌شناسید، برندی که در زمینه عرضه و فروش برگرها فعال است و در این کسب و کار برای خودش صاحب سبک است.که مرکز آن در فلوریدا واقع شده است. این فست فود آمریکایی به داشتن برگرهای خوش طعم معروف است. شاید برگر کینگ را بتوان برگر کینگ – Burger King که به اختصار به آن بی‌کی – BK گفته می‌شود، رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود در سرتاسر دنیا هستند رقیب اصلی مک دونالد دانست.
    در سال ۲۰۱۵ برگر کینگ محصول جدید خود با نام کینگ برگر بزرگ یا بیگ کینگ برگر را به بازار عرضه کرد. این همبرگر بزرگ رقیب بیگ مک یا مک بزرگ مک دونالد به حساب می‌آمد.
    تقریبا در اکثر فست فودها همبرگر بزرگ مک دونالد سهم بازار بالایی را برای خود کسب کرده است. برگر کینگ برای راه اندازه کمپین خود در ژاپن و گرفتن سهم بازار از همبرگرخورهایی که ساندویچ بزرگ دوست داشتند با چالش بزرگی به اسم بیگ مک روبه رو بود. در واقع بیگ مک‌ها سهم بسیار زیادی از بازار را در اختیار داشتند و به همین دلیل بسیار برگر کینگ کار مشکلی در گرفتن سهم از بازار را پیش روی خود داشت چرا که بابد بتواند سهم بازار مک دونالد را که با وفاداری بالایی به برند آن از سمت هواداران بود را کسب کند.
    برگر کینگ با ساخت بیگ کینگ قصد داشت که مستقیما به سهم بازار مک دونالد حمله کند و تمام طرفدارن بیگ مک را به سمت خود جلب کند، پس باید از استراتژی استفاده می‌کرد تا مک دونالدخورها را به سمت خود جلب کند.

    استراتژی برگر کینگ چه بود؟
    برگر کینگ برای غلبه به این مشکل، کمپین ما بزرگو دوست داریم یا We love Big را به راه انداخت و آن را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی گسترش داد. ایده این کمپین ایجاد ارتباط در ذهن مصرف کننده بین هرچیز بزرگ با برگر کینگ بود. آنها هرآن چیزی که بزرگ بود و یا کلمه بیگ را در آن داشت به کوپن‌های انفرادی تبدیل کرده و هرکسی که از آنها داشت می‌توانست به عنوان تخفیف در زمان خرید بیگ کینگ استفاده کند. بنابراین هرشخصی که شیء یا هرچیز بزرگی داشت و آن را به داخل رستوران برگر کینگ می‌آورد، در هنگام خرید بیگ کینگ تخفیف دریافت می‌گرفت. اصل تفکر این کمپین براساس یک بازی فکری ژاپنی به نام اگیری – Ogiri است که در آن بازیکنان ساده ترین و منطقی ترین پاسخ را به سوالات مطرح شده می‌دهند.در این کمپین هرچیز بزرگی برابر با بیگ کینگ بود.
    این کار باعث تبلیغات بزرگی برای برگر کینگ شد. در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف حرف‌های بسیاری در مورد این کمپین زده می‌شد. بسیاری از مصرف کنندگان با آوردن جعبه‌های خالی و بزرگ بیگ مک مک‌دونالد، برای خرید بیگ کینگ تخفیف می‌گرفتند. همین هم منجر به نزول سهم بازار مک دونالد در ژاپن شد. خیلی‌ها با دوستان قوی هیکل و یا آلبوم‌های موسیقی که بیگ در نام آنها وجود داشت به رستوران‌های برگر کینگ می‌آمدند و تخفیف می‌گرفتند. این کار باعث شده بود تا در ناخودآگاه ذهن مشتری هرچیزی که در معنا، مفهوم و یا اندازه بزرگ بود، به بیگ کینگ ربط داده شود.
    کمپین ما بزرگو دوست داریم باعث ایجاد موج رسانه‌ای شد و همین هم آنها را به روند و موج علایق مردم رساند به طوری که چندین ماه در شبکه‌های اجتماعی بحث از این محصول برگر کینگ بود.

    نتیجه چه شد؟
    در آخر کمپین هم ۶۶ هزار بیگ کینگ در سال ۲۰۱۵ فروخته شد. جالب است بدانید که ۷۰ درصد از مشتریان بیگ کینگ را به بیگ مک ترجیح دادند. تمام این مسائل باعث افزایش ۱۱۶درصدی در فروش نسبت به سال گذشته شده بود و حدودا ۳.۳ میلیون دلار بازآوری مالی برای برگر کینگ به همراه داشت. در تاریخ ژاپن این کمپین موفق ترین کمپین تبلیغاتی به حساب می‌آید.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.