• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » تغذیه » سبک تغذیه مردم ایران نیاز به اصلاح دارد
    کد خبر : 190177

    سبک تغذیه مردم ایران نیاز به اصلاح دارد

    سبک تغذیه مردم ایران نیاز به اصلاح داردReviewed by Aryan♥ on Dec 7Rating: کارشناسان می‌گویند که سبک تغذیه مردم ایران نیاز به اصلاح دارد. مردم ایران با اینکه دسترسی به انواع و اقسام غذاها و میوه‌ها و سبزی‌ها دارند اما به‌دلیل نوع و شیوه خوردن غذاها، همواره در حالتی به‌سر می‌برند که می‌توان از آن…

    سبک تغذیه مردم ایران نیاز به اصلاح داردReviewed by Aryan♥ on Dec 7Rating:

    کارشناسان می‌گویند که سبک تغذیه مردم ایران نیاز به اصلاح دارد. مردم ایران با اینکه دسترسی به انواع و اقسام غذاها و میوه‌ها و سبزی‌ها دارند اما به‌دلیل نوع و شیوه خوردن غذاها، همواره در حالتی به‌سر می‌برند که می‌توان از آن به گرسنگی پنهان تعبیر کرد.

    امگا 3 بخورید

    مصرف امگا 3 در برنامه غذایی، روحیه انسان را شاداب می‌کند. طبق نظرات پژوهشگران دانشکده پزشکی هاروارد، افسردگی به‌دلیل کمبود چربی‌های امگا3 ایجاد می‌شود. آنها همچنین می‌افزایند، مصرف بیشتر امگا3 علائم افسردگی و شیزوفرنی (جنون جوانی) را کاهش داده و احساس شادی را در فرد افزایش می‌دهد.

    آب فراوان بنوشید

    با نوشیدن یک لیوان آب می‌توان احساس خستگی و کم‌انرژی بودن را از بین برد و بیشتر شاد و با نشاط بود.
    اغلب ما به اندازه کافی آب نمی‌نوشیم. آب برای راحت کردن عملکرد تک‌تک فرایندهای بدن لازم است. چنانچه دست‌کم روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید خیلی زود اثر آن را می‌بینید.

    مراقب قند خونتان باشید

    چنانچه خلق و خوی شما دائم در حال تغییر است و مرتب بالا و پایین می‌شود(چه زیاد و چه کم) ممکن است عامل آن قند خون باشد. بهترین راه برای اجتناب از این بالا و پایین رفتن خلق و خو مصرف مواد غذایی‌ای است که در سراسر روز به‌طور یکنواخت قند آزاد کنند. بهترین انتخاب‌ها عبارتند از غلات و سبزی‌هایی که حاوی کربوهیدرات‌های مرکب هستند.

    آبمیوه طبیعی بنوشید

    یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای شاد‌تر کردن زندگی روزمره، نوشیدن آبمیوه‌های تازه است که سرشار از نیروی حیات، شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها و قند طبیعی انرژی‌زای موجود در میوه‌ها هستند.
    چند میوه مانند سیب‌سبز و هندوانه، پرتقال و توت‌فرنگی، انگور، طالبی، خیار، چغندر و گوجه‌فرنگی، یا هویج را امتحان کنید تا تأثیر آنها را ببینید.

    درست غذا بخورید

    تحقیقات موید این واقعیت است که راه رسیدن به شادمانی و نشاط را باید در آشپزخانه‌های منازل جست و جو کرد نه در داروخانه‌ها. مواد غذایی‌ای در آشپزخانه‌ها وجود دارند که می‌توانند حال و حوصله و دل و دماغ شما را طوری تغییر دهند که دیگر احساس غمگینی و ناراحتی نداشته باشید بلکه احساس شادی کنید. مصرف منظم و مرتب غذاهای نشاط‌آور می‌تواند شما را نسبت به سن واقعی خود جوان‌تر نشان دهد!

    ناهار بخورید

    آیا ناهار میل می‌کنید؟ ناهار خوب، شما را بانشاط می‌کند و برای گذراندن بعد از ظهر انرژی کافی به شما می‌دهد اما چنانچه از آن دسته افرادی هستید که چند ساعت پس از ناهار احساس خواب آلودگی و کم‌تحرکی می‌کنید چه؟ راه حل این است که غذای میان روز خود را با احتیاط تعیین کنید. از خوردن زیاد غذاهای سرشار از کربوهیدرات مانند نان بپرهیزید و در عوض غذاهای اشتها‌آور سبکی مانند ماهی، سالاد یا سالاد ماهی‌تن میل کنید.

    نوشیدنی‌های طبیعی بخورید

    تحقیقات نشان داده یک لیوان آبمیوه تازه همراه با شام مفید است. نوشیدنی طبیعی به هضم غذا کمک می‌کند و چنانچه احساس بی‌قراری کنید به شما احساس آرامش می‌دهد. همچنین پژوهش‌ها نشان می‌دهد برخی آبمیوه‌ها مانند آب انگور، حاوی ماده‌ای هستند که کلسترول (چربی‌خون) را از بین می‌برد و از خطر بروز بیماری قلبی می‌کاهد.

    غذاهای طبیعی میل کنید

    چنانچه می‌خواهید با نشاط باشید، غذاهای آماده یا فرآوری شده را فراموش کنید. این مواد سرشار از قند، چربی و مواد افزودنی هستند که در نمودار غذایی جزو مواد غذایی محسوب نمی‌شوند. در عوض به سراغ غذاهای کامل خانگی مانند ماهی کبابی، میوه تازه و سبزی‌ها بروید. این مواد سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند که به بالا رفتن ایمنی بدن کمک و از تحلیل رفتن انرژی کوتاه‌مدت جلوگیری می‌کنند.

    در مصرف مواد قندی و شیرین زیاده‌روی نکنید

    به جای شکر می‌توانید در تهیه کیک از چند تکه سیب، مالت جو و دیگر میوه‌ها استفاده کنید. غذاهای سرشار از مواد قندی شامل شکلات، عسل، آب نبات، کیک‌ها و شیرینی‌ها، نوشابه‌های گازدار، انواع شربت، ژله و مرباست. باید توجه داشت که از این مواد به میزان کم در برنامه غذایی خود استفاده کرد.

    ماهی بخورید

    اکثر ماهی‌ها حاوی همه ویتامین‌های مهم گروه B هستند؛ به‌ویژه انواع ضداسترس آن یعنی 21B و 6B. در واقع ویتامین21B یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی است که در ترکیبات شیمیایی مغز، عامل شادی بخش سروتونین را تولید می‌کند. کمبود این ویتامین حتی ممکن است به افسردگی نیز منجر شود. برای ناهار می‌توانید از سالاد یا سبزی پلو با ماهی تن و دیگر ماهی‌ها استفاده کنید.

    کافئین را کنار بگذارید

    کافئین شاید در همان لحظه شما را شاد کند اما نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه، چای و نوشابه در طولانی‌مدت شما را بیشتر خسته می‌کنند. کافئین، هورمون تنش‌زای آدرنالین را که باعث سرحالی آنی می‌شود افزایش می‌دهد و از طرفی نیز تأثیر ماده شیمیایی آرامش‌بخش مغز را که میزان تولید و ذخیره انرژی را تنظیم می‌کند، کاهش می‌دهد. همچنین کافئین در طولانی‌مدت در بدن باقی نمی‌ماند.

    مواد غذایی تازه بخورید

    مواد غذایی که موجب تقویت روحیه می‌شوند کاری می‌کنند تا سریع‌تر به شادی دست یابید. حواستان را جمع کنید که در فهرست خرید هفتگی‌تان مواد زیر را جای بدهید: ماهی، گوشت گوسفند (کم چرب)، مرغ (بدون‌پوست)، نخود سبز، موز و جوانه گندم. تمام این مواد غذایی حاوی پریپتوفان طبیعی هستند که موجب افزایش سروتونین یا هورمون شادی در مغز می‌شود.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.