• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , بهداشت و سلامت , كودكان و مادران » ۶ نکته برای تغذیه سالم به همراه کودکانتان
    کد خبر : 1869996

    ۶ نکته برای تغذیه سالم به همراه کودکانتان

    ۶ نکته برای تغذیه سالم به همراه کودکانتانReviewed by Iranvij-1 on Jun 23Rating: این روزها «خوردن غذای سالم» در دنیای سلامت یک موضوع داغ است. اما تغذیه سالم واقعا چه معنایی دارد؟ و چه کسی نمی‌خواهد سالم غذا بخورد؟ علاوه بر ابهاماتی که در رابطه با این عبارت وجود دارد، فرضیات ضد و نقیضی در…

    ۶ نکته برای تغذیه سالم به همراه کودکانتانReviewed by Iranvij-1 on Jun 23Rating:

    ۳۰

    این روزها «خوردن غذای سالم» در دنیای سلامت یک موضوع داغ است. اما تغذیه سالم واقعا چه معنایی دارد؟ و چه کسی نمی‌خواهد سالم غذا بخورد؟ علاوه بر ابهاماتی که در رابطه با این عبارت وجود دارد، فرضیات ضد و نقیضی در مورد تغذیه کودکان مشاهده می‌شود.
    غذای سالم خوردن به چیزی بیش از رعایت نکات بهداشتی در مصرف مواد غذایی اشاره دارد. اصطلاح «تغذیه سالم» به معنی اجتناب از غذاهای فرآوری‌شده و تمرکز بر غذاهای کامل است. شاید خیلی ساده به نظر می‌رسد. اما وقتی پای عمل به میان می‌آید، مصرف غذاهای کامل توسط اعضای خانواده با مشکلاتی همراه خواهد شد.
    در ادامه نکاتی ارائه می‌شوند که شما را در تغییر عادات غذایی خانواده یاری می‌کنند.
    ۱. در مورد تغییرات غذایی با اعضای خانواده مشورت کنید
    اگر می‌خواهید یک عادت جدید را به شیوه زندگی خود اضافه کنید، بهتر است تمام اعضای خانواده را در جریان بگذارید. بیشتر بر روی فواید سلامتی مواد غذایی تمرکز کنید: اینکه خوردن غذای سالم چه احساسی به شما می‌دهد، چقدر انرژی به شما می‌بخشد و چطور سلامت شما را تضمین می‌کند. سر انتخاب‌های جدید معامله نکنید. یک برنامه مشخص تدوین کرده و از آن پیروی کنید.
    ۲. به آرامی شروع کنید
    برای شروع چند تغییر ساده اعمال کنید و به تدریج سایر تغییرات را در برنامه غذایی‌تان ایجاد کنید. مثلا می‌توانید با اضافه کردن میوه و سبزیجات بیشتر به وعده‌های غذایی و میان وعده‌هایتان شروع کنید. اگر اعضای خانواده از طعم و مزه عالی مواد غذایی سالم لذت ببرند، دیگر از نخوردن مواد غذایی فرآوری‌شده دلگیر نخواهند شد.
    ۳. چند جایگزین پیدا کنید
    جایگزین کردن میان وعده مورد علاقه کودک شاید برای شروع مناسب نباشد. بهتر است قبل از شروع برنامه جدید چند ماده غذایی سالم پیدا کنید که باب میل کودک باشد. سپس از شر گزینه‌های ناسالم خلاص شوید. یک ترفند این است که بگذارید تنقلات بی‌ارزش تمام شوند و دیگر برای خریدشان اقدام نکنید. به این ترتیب، غذاهای ناسالم یکی پس از دیگری محو شده و با غذاهای سالم و مغذی جایگزین خواهند شد. کمک کردن به بچه‌ها برای عادت کردن به جایگزین‌های جدید باعث می‌شود که سریع‌تر به برنامه جدید خود بگیرند. مثلا می‌توانید به جای میان وعده‌های مضر از انگور، توت فرنگی، تمشک و زغال اخته، به جای سودا از آب طعم‌دار، به جای چیپس سیب‌زمینی از حموس خانگی و به جای گرانولای بازاری از گرانولای خانگی استفاده کنید.
    ۴. برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی!
    شاید برنامه‌ریزی کار سختی به نظر برسد، اما در درازمدت موجب صرفه‌جویی در وقت و انرژی‌تان می‌شود. بخش بزرگی از روند تغذیه سالم، شامل اجتناب از غذاهای فست‌فودی و غذاهای آماده است. اگر برای وعده‌های غذایی اصلی و میان وعده‌هایتان از قبل برنامه‌ریزی کنید، دیگر هرگز سراغ خوراکی‌های ماشین خودکار نخواهید رفت. بعد از اینکه وعده‌های غذایی سالم و میان وعده‌های خود را تعیین کردید، لیستی بردارید و به یک فروشگاه مواد غذایی بروید. پر کردن قفسه‌های آشپزخانه و یخچال از مواد غذایی سالم بهترین گام برای شروع خواهد بود.
    ۵. مواد غذایی را آماده نگه دارید
    داشتن مواد غذایی سالم در آشپزخانه قدم اول است. گام بعدی آماده‌سازی یک غذای سالم و خوردن آن است. این بدان معنی است که میوه‌ها و سبزیجات شسته‌شده را تکه تکه کنید و در یخچال بگذارید تا در مواقع لازم به راحتی در دسترس باشند.
    پر کردن کشوی یخچال با میوه و سبزیجات تازه راهکار خوبی برای تدارک یک میان‌وعده یا ناهار سریع خواهد بود. با این کار، مطمئن می‌شوید تمام خریدهای قبلی‌تان خورده شده‌اند.
    ۶. به بودجه توجه کنید
    خوردن غذاهای سالم نوعی سرمایه‌گذاری بر روی سلامت امروز و آینده‌تان است. اما اگر به بی‌پولی بر بخوریم، این عادت دوام چندانی نخواهد داشت. اگر بودجه خرید مواد غذایی‌تان محدود است، نگران نباشید. این نکات به شما کمک خواهند کرد:
    •بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات فصلی استفاده کنید.
    •توجه داشته باشید که مواد غذایی ارگانیک همیشه ضروری نیستند.
    •غذاهای مفید و به روز گزینه خوبی هستند، اما اگر تخم چیا و زالزالک با بودجه شما سازگار نیستند، در مورد آن نگران نباشید. سعی کنید از میوه‌ها و سبزیجات مرسوم استفاده کنید.
    •مواد غذایی یخ‌زده را فراموش نکنید. میوه‌ها و سبزیجات منجمد شده حاوی مواد مغذی زیادی هستند. به علاوه، مقرون‌به‌صرفه و به آسانی قابل مصرف هستند.
    شما می‌توانید با رعایت این ۶ نکته، در مسیر تغذیه سالم گام بردارید و سلامت خود و اعضای خانواده‌تان را به سرعت بهبود بخشید.
    منبع: parenting

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.