• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , بارداری , بهداشت و سلامت , پزشکی زنان » هفت راه برای کاهش گاز معده در بارداری
    کد خبر : 1868785

    هفت راه برای کاهش گاز معده در بارداری

    هفت راه برای کاهش گاز معده در بارداریReviewed by Iranvij-1 on Jun 20Rating: داشتن یک یادداشت از رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند متوجه ارتباط میان نوع غذایی که می‌خورید و میزان گاز شکم شوید. اگر در طول بارداری خود از نفخ زیاد رنج می‌برید این مقاله برای شما مفید خواهد بود. ۷ نکته‌ی…

    هفت راه برای کاهش گاز معده در بارداریReviewed by Iranvij-1 on Jun 20Rating:

    ۳۸

    داشتن یک یادداشت از رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند متوجه ارتباط میان نوع غذایی که می‌خورید و میزان گاز شکم شوید.
    اگر در طول بارداری خود از نفخ زیاد رنج می‌برید این مقاله برای شما مفید خواهد بود. ۷ نکته‌ی ساده ر امتحان کنید و ببینید تا چه حد به کاهش مشکل شما کمک خواهند کرد.

    ۱-رژیم غذایی خود را بنویسید
    داشتن یک یادداشت از رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند متوجه ارتباط میان نوع غذایی که می‌خورید و میزان گاز شکم شوید. برخی غذاها سبب تولید گاز بیشتر در شکم می‌شوند.

    ۲-خوراکی‌های مشکل‌زا را حذف کنید
    اگر بدن شما تحمل لاکتوز را ندارد از خوردن لبنیات خودداری کنید. جایگزین آن می‌توانید از شیر بدون لاکتوز یا شیر و سویا استفاده کنید. از خوردن غذاهای چرب و سرخ‌شده خودداری کنید و نگاهی به لیست زیر بیندازید.

    غذاهایی که می‌توانند باعث گاز معده و نفخ شوند عبارت‌اند از : نوشیدنی‌های دارای کربوهیدرات زیاد، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، نوشابه گازدار، نوشیدنی‌های میوه‌ای، لوبیا، پیاز، ذرت، پیازچه، کلم بروکسل، کلم، بروکلی، گل‌کلم، مارچوبه، کنگر، میوه‌ی خشک‌شده، گلابی، سیب، عسل، سیب‌زمینی، گندم و سبوس جو.

    ۳-آهسته‌تر، کمتر و در دفعات بیشتر بخورید
    هرچه در یک وعده‌ غذای بیشتری بخورید زمان بیشتری می‌برد که غذا از دستگاه گوارشی شما خارج شود و گاز بیشتری تولید خواهد شد. سه وعده‌ی عادی روزانه‌ی خود را به پنج یا شش وعده‌ی کوچک‌تر تغییر دهید تا بدن بتواند راحت‌تر غذا را هضم کند. همچنین سعی کنید آهسته‌تر غذا بخورید تا در زمان خوردن هوای کمتری وارد بدن شود. خوردن هوا باعث ایجاد حباب‌ در معده خواهد شد.

    ۴-مصرف فیبر را زیاد کرده و آب بنوشید
    یبوست و گاز معده با هم ارتباط نزدیکی دارند. فیبر موجود در غذا می‌تواند به کاهش یبوست در بارداری کمک کرده و هضم غذا را آسان کند. نتیجه‌ی آن تولید کمتر گاز در معده و کاهش درد ناشی از گاز و نفخ خواهد بود. از خوراکی‌هایی مانند سبزیجات، غلات، آلو و انجیر مصرف کنید که فیبر زیادی به غذای شما اضافه خواهند کرد و حرکات روده را ساده‌تر می‌کنند.

    ۵-ورزش کنید و فعال باشید
    ورزش پس از خوردن غذا کمک می‌کند مواد غذایی و گازها در دستگاه گوارش راحت‌تر حرکت کنند. اگر برای زمانی طولانی بنشینید گازها حرکت نکرده و شاید دچار انقباض و نفخ شوید. ورزش نه‌تنها به گوارش غذا سرعت می‌دهد بلکه شما را از لحاظ روحی و فیزیکی سالم نگه می‌دارد.

    ۶-حالت خود را تغییر داده و پاها را بالا ببرید
    اگر حس کنید گاز معده‌ی زیاد شما را اذیت می‌کند جایی بنشینید که بتوانید پاهایتان را بالا ببرد. در این زمان لباس‌های آزاد و راحت بپوشید و هیچ لباس چسبنده‌ای دور شکم و کمر خود نداشته باشید. سعی کنید زمان خوردن یا نوشیدن چیزی بنشینید. این کار باعث می‌شود کودک شما بالاتر قرار گیرد و فشار شکم کم شده و بدن بتواند راحت‌تر غذا را هضم کند.

    ۷-استراحت کنید و از این دوران لذت ببرید
    نگرانی و استرس می‌تواند میزان هوا در هنگام بلع غذا را افزایش دهد. تا حد ممکن استرس را از رندگی خود دور کنید. زمانی در روز را برای استراحت گذاشته و نفس‌های عمیق بکشید. به یاد داشته باشید کودک متولد نشده‌ی شما خوب بودنتان را در شکم شما حس می‌کند. به دنیا آوردن یک کودک سالم چیزی است که برای هردو شما و کودکتان خوب است.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.