• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , آشپزی , سبک زندگی » با این غذا به جنگ سرطان بروید
    کد خبر : 1868074

    با این غذا به جنگ سرطان بروید

    با این غذا به جنگ سرطان برویدReviewed by Iranvij-1 on Jun 18Rating: عدس منبع خوبی از آهن، پروتئین، فیبر، کربوهیدرات های پیچیده و اسید فولیک است. همچنین کم چربی، کم کالری، بدون کلسترول و به همان نسبت ارزان قیمت می باشد. این ماده غذایی نیز برای قلب بسیار مفید است و دشمن سرطان است. امگای…

    با این غذا به جنگ سرطان برویدReviewed by Iranvij-1 on Jun 18Rating:

    عدس منبع خوبی از آهن، پروتئین، فیبر، کربوهیدرات های پیچیده و اسید فولیک است. همچنین کم چربی، کم کالری، بدون کلسترول و به همان نسبت ارزان قیمت می باشد.

    ۲۹خرداد

    این ماده غذایی نیز برای قلب بسیار مفید است و دشمن سرطان است. امگای سه نیز از بروز عارضه های قلبی جلوگیری می کند و سرشار از اسید لیپید و برخی پروتئین هاست.
    این غذا برای برای ۶ نفر است و برای مبتلایان به دیابت نوع دو نیز بسیار مفید می باشد .

    مواد لازم :
    عدس قرمز : ۲ لیوان
    تره فرنگی : ۳ عدد ( خیلی نازک حلقه شود )
    تخم گیشنیز : ۲ قاشق مرباخوری پودر
    گیشنیز تازه : یک قاشق سوپ خوری ( خرد شده)
    نعنا تازه : دو قاشق سوپ خوری ( خرد شده )
    سرکه : یک قاشق سوپ خوری
    آب مرغ بدون چربی : یک لیتر
    نخم مرغ : ۴ عدد
    فلفل و نمک : به اندازه لازم
    جعفری : کمی برای تزیین

    طرز تهیه :
    عدس ها را در یک قابلمه می ریزیم و تره فرنگی، پودر تخم گشنیز، گشنیز، نعنا، سرکه و آب مرغ را به آن می افزاییم و روی حرارت می گذاریم.
    بعد از این که جوش آمد، باید به مدت ۳۰- ۴۰ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد تا عدس ها بپزد و آب آن کشیده شود.
    فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه ی سانتیگراد گرم می کنیم .
    پس از آن به مواد آماده شده، نمک و فلفل می افزاییم و به طور کامل مخلوط می کنیم.
    وسط مواد را با دست خالی کرده و یک تخم مرغ در آن قسمت می شکنیم.
    روی ظرف فویل آلومینیوم کشیده و به مدت ۱۵- ۲۰ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد می گذاریم تا وقتی که تخم مرغ ببندد.
    آن گاه روی این غذا را با جعفری خرد شده تزیین می کنیم.

    نکات تغذیه ای :
    ۱ – عدس منبع خوبی از آهن، پروتئین، فیبر، کربوهیدرات های پیچیده و اسید فولیک است. همچنین کم چربی، کم کالری، بدون کلسترول و به همان نسبت ارزان قیمت می باشد.

    ۲ – یک لیوان عدس پخته ، ۹۰ درصد مقدار مورد نیاز اسید فولیک را در روز را تأمین می کند و بیشتر از هر غذای غنی نشده دیگری، اسید فولیک را برای بدن فراهم می کند.

    ۳ – عدس دارای فیبرهای محلول است که این فیبرها مانند یک جاروی زبر، دستگاه گوارش را تمیز می کنند. این نوع فیبر گلوکز( قند) و کلسترول سرم را کاهش می دهد. همچنین نیاز به انسولین را در افراد دیابتی کم می کند.

    منبع : سیمرغ

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.