• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , بهداشت و سلامت , توصيه هاي پزشکي » روش های مفید برای تقویت حافظه
    کد خبر : 1867036

    روش های مفید برای تقویت حافظه

    روش های مفید برای تقویت حافظهReviewed by Iranvij-1 on Jun 14Rating: با حل جدول و پرداختن به بازی های فکری، ذهنـتان را به چالش بکشید.  واژه ذهن، مجموعه ای است از هوش ذاتی، آموختنی ها و ادراک موارد دریافتی، که در تشکلی واحد، مغزِ انسان را فرماندهی می کند. توانمندی انسان در به خاطر سپاری،…

    روش های مفید برای تقویت حافظهReviewed by Iranvij-1 on Jun 14Rating:

    ۱۶

    با حل جدول و پرداختن به بازی های فکری، ذهنـتان را به چالش بکشید.

     واژه ذهن، مجموعه ای است از هوش ذاتی، آموختنی ها و ادراک موارد دریافتی، که در تشکلی واحد، مغزِ انسان را فرماندهی می کند.
    توانمندی انسان در به خاطر سپاری، یادآوری و ذخیره اطلاعات را نیروی حافظه می نامند. قدرت افراد به دلایل ارثی نسبت به هم متفاوت است اما روش های مختلفی برای تقویت حافظه وجود دارد که می توان از طریق آنها قدرت ذخیره اطلاعات را در ذهن ارتقا بخشید.

    فعالیت بدنی مناسب

    تحرکـ و تمرینات ورزشی، باعث افزایش جریان خون در کل بدن و بویژه در مغز می شود. حتی میزان بسیار کمی فعالیت بدنی به بهتر شدن حافظه کمک می کند؛ ورزش هایی مثل ایروبیک پیاده روی، دوچرخه سواری و ..

    ذهن تان را به چالش بکشید

    کار نکشیدن از ذهن و دادن استراحت طولانی به مغز، باعث فرسایش قوه حافظه می شود.

    علی زمانی برنامه ریز و مشاور تحصیلی درباره روش های فعال کردن ذهن می گوید: مطالعه کردن، حل جدول، حفظ کردن شعر و پرداختن به بازی های فکری روش های مناسبی جهت پیشگیری از کند شدن حافظه است. بهتر است بعد از خواندن یک مطلب، چند ساعت بعد سعی در به یادآوری آن داشته باشیم.

    تغذیه مناسب

    مولفه دیگری که می تواند به بهبود کار حافظه کمکـ کند داشتن رژیم غذایی مناسب است.

    علی مدرسی متخصص تغذیه در این باره می گوید: غلات و حبوبات مانند سویا، ‌ ذرت ، عدس و به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B و مغزهای خوراکی می تواند در طولانی مدت کارکرد ذهن را بهبود ببخشد.

    خوابتان را جدی بگیرید

    خواب کافی از موارد دیگری است که در کارکرد ذهن موثر است. کم خوابی یا پرخوابی می تواند روی توانایی و به خاطر سپاری اطلاعات اثرگذار باشد. برای داشتن خواب مفید بهتر است قبل از خواب از مصرف نوشیدنی های گازدار و غذای سنگین خودداری کرد.

    منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.