• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » توصيه هاي پزشکي » دلایل مهم پریدن از خواب
    کد خبر : 1859734

    در این مقاله پنج دلیل پریدن از خواب شب را برایتان بیان می کنیم

    دلایل مهم پریدن از خواب

    سعی کنید حدود یک ساعت قبل از خواب، نور اتاق تان را کاهش دهید

    دلایل مهم پریدن از خوابReviewed by Farnaz on Sep 7Rating:

    پریدن از خواب

    پریدن از خواب

    پریدن از خواب

    سلامت خواب
    اول از همه باید بدانید پریدن از خواب برای هر فردی اتفاق می افتد و این امری طبیعی است. ولی تکرار بیش از حد آن، حتما دلیلی خاص دارد و باید در پی حل این مشکل باشید.

    در واقع هیچ کس نمی تواند در طول شب به طور پیوسته بخوابد و ۴ تا ۶ بار بیدار شدن در طول خواب امری طبیعی محسوب می شود که به محل خوابیدن، محیط اطراف و غذای مصرفی بستگی دارد.

    اما مهم ترین مسئله این است که شما بعد از پریدن از خواب، بتوانید دوباره بخوابید.

    در این مقاله پنج دلیل پریدن از خواب شب را برایتان بیان می کنیم.
    استفاده از دوش آب ولرم رو به خنک قبل از خواب می تواند به کاهش دمای بدن و داشتن خوابی راحت کمک کند
    نیاز مکرر به دفع ادرار
    نیاز به دفع ادرار در خواب شب، مهم ترین دلیل پریدن ناگهانی از خواب است. اگر دو تا چهار بار در طول خواب و تنها به همین دلیل بیدار می شوید، حتما به علت مصرف آب زیاد (حتی گاهی کم) قبل از خواب است.

    برای حل این مشکل سعی کنید قبل از خواب از نمک به همراه آب استفاده کنید، زیرا باعث ایجاد تعادل بین نمک و آب در بدنتان خواهد شد. در این صورت، بدن برای ایجاد تعادل، دیگر نیازی به تخلیه آب اضافی در حین خواب نخواهد داشت.

    پریدن از خواب

    پریدن از خواب

    احساس گرمای زیاد
    احساس گرمای زیاد در خواب می تواند بسیار آزاردهنده باشد. دمای اتاق خواب، لباسی که موقع خواب می پوشیم و رواندازی (پتو یا ملحفه) که استفاده می کنیم، در ایجاد تعادل دمایی در بدنمان موثرند وافراد مختلف می توانند در طیف وسیعی از دما به خواب بروند.

    اما به گفته محققان، دمای بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد، دمایی مطلوب برای داشتن خوابی آرام و راحت است.

    همچنین استفاده از دوش آب ولرم رو به خنک قبل از خواب می تواند به کاهش دمای بدن و داشتن خوابی راحت کمک کند.

    استفاده از تلفن همراه در رختخواب
    اگر عادت دارید قبل از خوابیدن، در رختخواب با موبایل خود ور بروید، لطفا آن را کنار بگذارید، زیرا نور تلفن همراه و یا تبلت باعث جلوگیری از ترشح هورمون ملاتونین (هورمون خواب) در هنگام خواب شده و اختلال در خواب را به دنبال دارد.

    سعی کنید حدود یک ساعت قبل از خواب، نور اتاق تان را کاهش دهید و در صورت استفاده از تلفن همراه، نور صفحه آن را کم کرده و آن را از چهره تان دور نگه دارید.

    نوشیدن مشروبات الکلی
    شاید برخی افراد فکر می کنند نوشیدن مشروبات الکلی آرامبخش بوده و باعث خوابی آرام می شود. اما اشتباه نکنید!

    شاید در ابتدا این طور به نظر برسد، اما با این کار، بیدار شدن ناگهانی در نصفه شب حتمی خواهد بود و شما را آزار خواهد داد.

    استرس
    استرس، غارتگر خواب است. سعی کنید با روش هایی مثل مناجات با خدا، ورزش کردن در طول روز و مصرف غذای مناسب استرس را از خودتان دور نگه دارید.

    برخی دانشمندان بر این باورند که رفتاردرمانی، خودشناسی و جذب افکار مثبت، شما را در سرکوب استرس یاری خواهد کرد و در نهایت خوابی آرام را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.