• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » تغذیه , توصيه هاي پزشکي » نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها!
    کد خبر : 1859235

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها!

    در روزهای گرم با بهره‌مندی بیشتر از سایه، تغذیه سالم و رفع عطش منظم، خودتان را از ضعف و خستگی زیاد حفظ کنید. اما توجه داشته باشید که هر نوشیدنی در هوای گرم مناسب نیست.

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها!Reviewed by حمید عبدالرحمن on Aug 18Rating:

    زمانی که جیوه دماسنج بدون توجه به حال و روز ما بالا می‌رود و گرمای کلافه‌کننده عرق از سر و رو جاری می‌کند لازم است که به فکر تامین آب بدن و رفع عطش به بهترین نحو باشیم. در روزهای گرم با بهره‌مندی بیشتر از سایه، تغذیه سالم و رفع عطش منظم، خودتان را از ضعف و خستگی زیاد حفظ کنید. اما توجه داشته باشید که هر نوشیدنی در هوای گرم مناسب نیست. در ادامه به نوشیدنی‌های خوب و بد که برای بدن مفید و مضر هستند اشاره می‌شود.

    آب

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها

    بدن در هر شرایطی به آب نیاز دارد. فراموش نکنید که در روزهای گرم باید بین ۱. ۵ تا ۲ لیتر آب بنوشید و بدانید که هیچ نوشیدنی دیگری جایگزین آب نمی‌شود. این مایه حیات برای عملکرد ارگان‌های بدن لازم و ضروری است. چون علاوه بر اینکه باعث جریان خون می‌شود سلول‌های بدن را نیز احیا می‌کند.


    آب نارگیل

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها

    آب نارگیل حاوی خواص فوق‌العاده‌ای است. لازم است که برنامه‌ریزی غذایی درستی داشته باشید و این قبیل نوشیدنی‌ها را نیز مصرف کنید. این نوشیدنی خنک و کم شیرین یکی از جایگزین‌های مناسب برای آب است که علاوه بر لذت بردن از طعم آن می‌توانید آب بدن‌تان را نیز به خوبی تامین کنید.


    لیموناد

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها

    دست به کار شوید و برای خودتان نوشیدنی لیموناد آماده کنید. هر نوشیدنی که از لیموترش تهیه شده باشد عالی است.
    این نوشیدنی سرشار از ویتامین C است و ترشی آن برای رفع عطش فوق‌العاده است. البته به شرطی که آن را زیاد شیرین نکنید.


    شیرکاکائو

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها

    شیر کاکائو در فصل گرما و به خصوص بعد از فعالیت‌های بدنی زیاد توصیه می‌شود. با مصرف این نوشیدنی مفید بدن علاوه بر دریافت میزان قابل‌توجهی آب از پروتئین و کلسیم نیز بهره‌مند می‌شود. با این حال حواستان باشد که شیر کاکائو را زیاد شیرین نکنید و در مصرف آن دچار افراط نشوید.


    سوپ

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها

    درست است که سوپ جزو نوشیدنی‌ها و خنک نیست اما این غذا از سبزیجات زیادی تهیه می‌شود که هر کدام سرشار از آب هستند. سبزیجات حاوی فیبر هستند که برای مقابله با یبوست مفید هستند و مانع از نفخ می‌شوند. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما سوپ نیز به رفع عطش کمک می‌کند.


    اسموتی‌ها

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها

    آب موجود در میوه‌ها باعث تامین آب بدن می‌شوند. میوه‌ها سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز بدن مانند ویتامین‌های C و A می‌شوند.


    خاکشیر

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها

    بدانید و آگاه باشید که نوشابه‌ها به‌طور موقت عطش شما را برطرف و در عین حال کالری و قند زیادی به بدنتان تحمیل می‌کنند. اما در عوض نوشیدنی سالمی مانند خاکشیر آب بدن‌تان را به‌طور طبیعی تامین و عطش‌تان را رفع می‌کند. باید بدانید که خاکشیر دوستدار دستگاه گوارش و سرشار از ویتامین C می‌باشد.


    تخم شربتی

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها

    یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه ایرانی‌ها که برای رفع تشنگی فوق‌العاده است، تخم شربتی می‌باشد. شاید باورتان نشود که این دانه‌های ریز ۵ تا ۶ برابر کلسیم بیشتری از شیر دارند. برای همین توصیه می‌کنیم به جای مصرف نوشیدنی‌های گازدار از این نوشیدنی سالم استفاده کنید.


    آب‌میوه‌های طبیعی

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها

    آب‌میوه‌های خانگی سرشار از ویتامین هستند. اگر از آب‌میوه‌های آماده استفاده می‌کنید می‌توانید کمی آب به آن اضافه کنید تا رقیق‌تر شوند و میزان قند آنها کاهش پیدا کند. با مصرف نوشیدنی‌های ۱۰۰ درصد طبیعی می‌توانید تشنگی را رفع کرده و سلامتی‌تان را ارتقا دهید.


    چای و قهوه 

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها

    در گرمای شدید هوا نوشیدن قهوه یا چای زیاد توصیه نمی‌شود. به خاطر اینکه این نوشیدنی‌ها خواص دیوروتیک دارند؛ البته مصرف این نوشیدنی‌ها به میزان متعادل مشکلی به وجود نمی‌آورد. اگر چای یا قهوه جزو نوشیدنی‌های مورد علاقه شماست بهتر است در گرمای زیاد آنها را به صورت ولرم میل کنید تا حرارت بدنتان را بیشتر نکنند.


    نوشیدنی‌های تگری

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها

    حواس‌تان باشد که نوشیدنی‌های‌تان را پر از یخ نکنید. این کار باعث ایجاد کرامپ‌های شدید در معده می‌شود. سعی کنید نوشیدنی‌تان حتماً خنک و گوارا باشد اما از مصرف نوشیدنی‌های خیلی خنک و به اصطلاح تگری بپرهیزید چون باعث ایجاد شوک در بدن می‌شوند.


    نوشیدنی‌های گازدار

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها

    دور نوشابه‌ها را خط قرمز بکشید. این نوشیدنی‌ها سرشار از قند هستند و به رفع عطش کمکی نمی‌کنند. حتی باعث بروز کرامپ و گرفتگی عضلانی در معده می‌شوند. مشکل دیگر اینجاست که بعد از نوشیدن نخستین لیوان میل به نوشیدن یک لیوان نوشابه دیگر نیز شکل می‌گیرد و این روند به کم‌آبی بدن منجر می‌شود.


    نوشیدنی‌های انرژی‌زا

    نوشیدنی‌های فصل گرما خوب‌ها و بدها

    نوشیدنی‌های انرژی‌زا حاوی میزان زیادی کافئین هستند که خواص دیورتیک دارد و باعث کم‌آبی بدن می‌شود. اگر طرفدار این نوشیدنی‌ها هستید بهتر است دنبال انواع کم‌کالری و کم شیرین آن باشید. در این صورت می‌توانید قبل از ورزش از آنها استفاده کنید و در عین حال به میزان کافی آب بنوشید.

    منبع: برترین ها
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.