• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار خودرو » خداحافظی با پیکان وانت ۱۵ اسفند/ خودروی جایگزین!
    کد خبر : 1855179

    خداحافظی با پیکان وانت ۱۵ اسفند/ خودروی جایگزین!

    مدیرعامل ایران‌خودرو تبریز با بیان اینکه پیکان وانت از ۱۵ اسفند از خط تولید خارج می‌شود، گفت: خط تولید خودرو جدید «کاریا» با استانداردهای جهانی جایگزین این خودرو می‌شود.

    خداحافظی با پیکان وانت ۱۵ اسفند/ خودروی جایگزین!Reviewed by حمید عبدالرحمن on Feb 11Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از فارس، غلامرضا صادقیان ظهر امروز در مراسم دیدار مدیران و کارکنان ایران خودروی تبریز با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، شهدا و رهبری اظهار داشت: بهره‌برداری از شرکت ایران خودرو تبریز از شهریور ۸۶ آغاز شده در زمینه تولید و اشتغال‌زایی یکی از شرکت‌های پیش‌رو بوده است.

    وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۸۱ هزار و ۵۰۰ هزار دستگاه پیکان وانت در این شرکت تولید شده که در مقایسه با سال گذشته دو برابر تولید بوده است.

    صادقیان اضافه کرد: با تلاش همکاران و همت کارگران و مدیران در حال حاضر روزانه ۵۵۴ دستگاه وانت باردو یا پیکان وانت تولید و به بازار عرضه می‌شود.

    صادقیان با بیان اینکه هم اکنون در حال تولید آزمایشی خودروی جدید وانت پی.یو.وان در این شرکت هستیم، اظهار داشت: از ۱۵ اسفند ماه سال‌جاری وانت پیکان از خط تولید این شرکت خارج و خط تولید خودرو جدید «کاریا» یا .پی.یو وان با استانداردهای روز جهانی جایگزین آن می‌شود.

    وی با بیان اینکه استکبار جهانی با تحریم قصد ضربه زدن به بخش‌‌های مختلف اقتصاد از جمله خودروسازی که اشتغالزایی بالایی را در کشور دارد را دنبال می‌کند، اظهار داشت: فاز عملیاتی و تولید آزمایشی خودرو «کاریا» در خودروسازی تبریز آغاز شده است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ نفر در خودروسازی تبریز مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: سال آینده با راه‌اندازی خطوط جدید رنگ و بدنه این خودرو، تعداد اشتغال این شرکت به ۲ هزار نفر می‌رسد.

    مدیرعامل ایران خودروی تبریز قطعه‌سازی و مجموعه‌سازی را از مزیت‌های اصلی صنعت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۰ درصد قطعات خودروهای تولیدی این شرکت توسط صنعتگران استان تولید و تامین می‌شد که در رویکردهای جدید، تولید قطعات حساسی همچون موتور، گیربکس و اکسل نیز توسط شرکت‌های منطقه تامین می‌شود.

    صادقیان این رویکرد را عامل مهمی در پویایی و تقویت صنعتگران به ویژه قطعه‌سازان و مجموعه‌سازان استان ارزیابی کرد.

    مدیرعامل شرکت ایران خودروی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عزت و عظمت ملت ایران با انقلاب اسلامی و جانفشانی‌های مردم و شهدای اسلام در ایام‌الله مبارک دهه فجر رقم خورده است.

    صادقیان با بیان اینکه وظیفه کنونی صنعتگران کشور حفظ بازارهای داخلی و خارجی و حضور پر رنگ و با کیفیت در این عرصه است افزود: عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بحث اقتصاد مقاومتی موتور حرکت اقتصاد و صنعت کشور است که این شرکت تلاش‌های خود را در این زمینه انجام داده و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تحقق این اصل به اجرا گذاشته است.

    وی تصریح کرد: امروز ملت ایران در مسیری که به دست انقلاب اسلامی و معمار کبیر انقلاب آن حضرت امام خمینی(ره) هموار شده حرکتی رو به سوی پیشرفت و ترقی دارند.

    صادقیان با اشاره به مشخصات خودرو وانت «پی.یو.وان» اظهار کرد: این محصول، در بخش کابین بار بزرگ‌تر بوده و دارای امکانات داخلی مانند ایربگ، کولر و سیستم‌های جدید مانند ای.بی.اس‌ است.

    خداحافظی با پیکان وانت 15 اسفند (+عکس خودروی جایگزین)

     

    خداحافظی با پیکان وانت 15 اسفند (+عکس خودروی جایگزین)

    خداحافظی با پیکان وانت 15 اسفند (+عکس خودروی جایگزین)

    خداحافظی با پیکان وانت 15 اسفند (+عکس خودروی جایگزین)

     

    خداحافظی با پیکان وانت 15 اسفند (+عکس خودروی جایگزین)

    *ابعاد خودرو

    عرض خودرو بدون احتساب آینه‌های جانبی ۱۶۴۹ میلیمتر

    ارتفاع خودرو ۱۴۱۰ میلیمتر

    فاصله محورها ۲۶۶۹ میلیمتر

    فاصله چرخ‌های جلو ۱۴۷۸ میلیمتر

    فاصله چرخ‌های عقب ۱۴۷۱ میلیمتر

    *بدنه خودرو

    رنگ روغنی در رنگ‌های مختلف به سفارش مشتری

    اطلاق وانت تک کابین

    قلاب بکسل جلو عقب از نوع ثابت

    *تزئینات

    صندلی جلو: تنظیم پشتی دستی اهرمی

    رنگ تزئینات داخلی خاکستری تیره

    نوع تودوزی تار و پودی

    تور نگهدارنده اشیا: دو عدد نگهدارنده وسایل در قاب تزئیناتی پشت صندلی( چپ و راست)

    نوع کفپوش: موکت

    کارآیی:

    حداکثر سرعت: ۱۶۰ کیلومتر در ساعت

    شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت: ۱۲.۷

    میانگین مصرف سوخت در شهر: ۱۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

    میانگین مصرف سوخت در اتوبان: ۶.۶۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

    میانگین مصرف سوخت ترکیبی: ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

    حداکثر سرعت گازسوز ۱۴۵ کیلومتر در ساعت

    شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت(گازسوز)  ۱۴ ثانیه

    میانگین مصرف سوخت در شهر(گازسوز) ۱۳.۸ متر مکعب در ۱۰۰ کیلومتر

    میانگین مصرف سوخت در اتوبان(گازسوز) ۸.۳ متر مکعب در ۱۰۰ کیلومتر

    میانگین مصرف سوخت ترکیب (گاز سوز) ۹.۵ متر مکعب در ۱۰۰ کیلومتر

    ظرفیت‌ها

    تعداد سرنشین: ۲ سرنشین

    ظرفیت باک بنزین ۵۲ لیتر

    وزن گاز ۱۸ کیلوگرم= ۹*۲

    ظرفیت مخزن گاز: ۷۰ لیتر= ۲*۳۵

    ظرفیت آب و ضدیخ سیستم خنک کننده خودرو

    موتور

    نوع موتور:  آ.اچ.وی.چی

    حجم موتور: ۱۶۹۶ سی.سی

    حداکثر قدرت موتور ۶۴ کیلو وات در ۵۰۰۰ ری.پی.ام

    تعداد سیلندر: ۴ سیلندر خطی

    نسبت تراکم: ۱۰.۸

    استاندارد آلایندگی: یورو ۴

    سیستم احتراق: الکترونیکی

    نوع گیربکس: پنج دنده – دستی

    کلاچ: غیراتوماتیک/ مکانیکی، تک صفحه‌ای خشک

    نوع فرمان: فرمان هیدرولیک

    نوع جعبه فرمان: دنده پینیون

    نوع ترمز هیدرولیک چهار کاناله

    وزن: وزن تقریبی خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی ۱۲۴۰ کیلوگرم

    طول خودرو: ۴۶۸۰ میلیمتر

    حداکثر بار قابل حمل ۷۶۰ کیلوگرم

    ایمنی: دارای کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو و سیستم قطع کننده سوخت در موارد ضروری

    منبع: فارس
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.