• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » تغذیه , توصيه هاي پزشکي » مواد غذایی ضد سرطان
    کد خبر : 1853382

    مواد غذایی ضد سرطان

    مواد غذایی ضد سرطانReviewed by حمید عبدالرحمن on Nov 20Rating: به گزارش ایرانویج به نقل از سازمان بهداشت جهانی، سرطان یکی از مهمترین علل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شود؛ به گونه ای که طبق آمارگیری این سازمان بین المللی، ۷.۶ میلیون مرگ و میر به دلیل سرطان در سال ۲۰۰۸ گزارش…

    مواد غذایی ضد سرطانReviewed by حمید عبدالرحمن on Nov 20Rating:

    ۱

    به گزارش ایرانویج به نقل از سازمان بهداشت جهانی، سرطان یکی از مهمترین علل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شود؛ به گونه ای که طبق آمارگیری این سازمان بین المللی، ۷.۶ میلیون مرگ و میر به دلیل سرطان در سال ۲۰۰۸ گزارش شده است که ۱۳ درصد از کل آمار مرگ و میر در آن سال است.

    مهمترین عوامل افزایش سرطان و مرگ و میر ناشی از آن در دنیا، شیوه زندگی غلط، چاقی و سیگار است.

    علاوه بر آن عدم فعالیت بدنی، استرس و عدم مصرف میوه و سبزیجات نیز افزایش این بیماری کشنده را دامن می زند.

    در این میان، سرطان ریه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است؛ از بین ۱۴ میلیون سرطان گزارش شده، ۱.۸ مورد مربوط به ریه است که حدود ۱۳ درصد از کل برآورد می شود. آمار بعدی به ترتیب مربوط به سرطان های معده، کبد، روده بزرگ و سینه است.

    آمار سرطان سینه و مرگ و میر ناشی از آن نیز تکان دهنده است. میزان این بیماری از سال ۲۰۰۸ تاکنون افزایش چشمگیری داشته است و شایعترین سرطان در ۱۴۰ کشور جهان محسوب می شود.

    طبق پیش بینی سازمان جهان بهداشت، شمار مبتلایان به سرطان در سال ۲۰۲۵، به بیش از ۱۹ میلیون نفر خواهد رسید.

    صرف نظر از اینکه سرطان به دلایل ژنتیکی یا شیوه نادرست زندگی رخ دهد، یک راه ساده برای پیشگیری از آن وجود دارد و آن چیزی جز مصرف مواد غذایی مفید نیست.

    محققان فهرستی از مواد غذایی موثر در پیشگیری از انواع سرطان ارایه کرده اند. مواد غذایی ضد سرطان عبارتند از :

    • انواع توت
    • سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند
    • سیر
    • انگور
    • آب انگور
    • چای سبز
    • گوجه فرنگی
    • انواع حبوبات (شامل لوبیا، نخود فرنگی، عدس)
    • سیب
    • زغال اخته
    • کلم بروکلی
    • گیلاس
    • قهوه
    • سویا
    • گردو
    • غلات
    • کدو حلوایی
    • هویج
    • فلفل تند
    • مرکبات
    • قارچ
    • آجیل
    • پیاز
    • انار
    • اسفناج
    • سیب زمینی
    • هندوانه و خربزه
    • گریپ فروت
    • کدو

    مصرف این مواد غذایی نیاز بدن به انواع مواد معدنی و ویتامین ها را رفع می کنند.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.