• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » خواص خوراکی ها » خوراکی هایی که باعث کمی حافظه میشوند
    کد خبر : 1850179

    خوردن فست فودها تأثیر منفی روی قدرت ذهنی می گذارد

    خوراکی هایی که باعث کمی حافظه میشوند

    همان شیر پرچرب، آرد و قندهای تصفیه شده (شکر) که به خصوص در کیک و شیرینیجات وجود دارد. این ترکیبات باعث ضعیف شدن حافظه به خصوص در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ می شوند. بچه ها نیز باید مصرف کربوهیدرات های ساده را کاهش دهند به خاطر اینکه باعث کاهش عملکرد در مدرسه و قدرت درک و ضبط اطلاعات دریافتی در کلاس ها می شود

    خوراکی هایی که باعث کمی حافظه میشوندReviewed by Farnaz on May 25Rating:

    اگر برخی مواد غذایی شما را باهوش تر می سازند، مواد غذایی دیگری هم هستند که انیشتین وجودتان را کودن می کنند. به خاطر اینکه به طور جدی روی مغز تأثیر می گذارند و قدرت یادگیری و به خاطرسپاری خود و فرزندانتان را تهدید می کنند. اگر می خواهید IQ تان را حفظ کنید و نرون هایتان صد درصد درست کار کنند از مواد غذایی اشاره شده در این مطلب بپرهیزید.

    قند
    نتایج بررسی های محققان آلمانی که در دانشگاه برلین انجام شده است نشان می دهند که میزان زیاد قند موجود در خون باعث بروز مشکلاتی در حافظه می شود. برای همین بهتر است بستنی و آب نبات ها را با احتیاط و تعادل میل کنید. توصیه می کنیم از خرید زیاد این مواد غذایی برای فرزندانتان به خصوص در فصل امتحانات خودداری کنید. برایشان توضیح دهید که خوردن زیاد کیک، کلوچه، آب نبات ها، پیراشکی ها و غیره باعث کودنی می شود.

    Fast-food

    فست فودها

    محققان دانشگاه کالیفرنیا به این نتیجه رسیده اند که خوردن فست فودها و مصرف منظم مواد غذایی پرکالری و سرشار از چربی های اشباع شده تأثیر منفی روی قدرت ذهنی می گذارد. باید بدانید که مصرف زیاد انواع سس ها مانند مایونز، کچاپ و همچنین سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا، انواع ساندویچ های پر شده از سوسیس و کالباس و همبرگرها و غیره تأثیر منفی روی سیناپس های مغز و مولکول های مربوط به حافظه و قدرت یادگیری دارند. البته ساندویچ به خودی خود غذای بدی نیست به شرطی که در منزل و با مواد غذایی سالمی مانند مرغ و ماهی تهیه و با سبزیجات فراوان غنی سازی شده باشد.

    گوشت قرمز

    meat

    درست است که گوشت قرمز سرشار از آهن و پروتئین بوده و برای سلامت بدن لازم است اما باید بدانید که محققان دانشگاه بوستون به این نتیجه رسیده اند که مصرف زیاد گوشت گاو تأثیر منفی روی قدرت ذهنی ما دارد. احتمالاً این سوال برایتان پیش می آید که باید از خیر مصرف گوشت گذشت و گیاهخوار شد؟ در جواب باید بگوییم که خیر. نیازی به حذف گوشت قرمز نیست بلکه باید حد تعادل را رعایت کنید. مصرف گوشت قرمز آن هم یک تا دو مرتبه در هفته برای حفظ حافظه و افزایش هوش کافی است.

    کربوهیدرات های ساده

    همان شیر پرچرب، آرد و قندهای تصفیه شده (شکر) که به خصوص در کیک و شیرینیجات وجود دارد. این ترکیبات باعث ضعیف شدن حافظه به خصوص در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ می شوند. بچه ها نیز باید مصرف کربوهیدرات های ساده را کاهش دهند به خاطر اینکه باعث کاهش عملکرد در مدرسه و قدرت درک و ضبط اطلاعات دریافتی در کلاس ها می شود. به جای اینکه کیف مدرسه فرزندانتان را پر از کیک و کلوچه کنید، آن ها را به میوه خوردن عادت دهید.

    فروکتوز

    فروکتوز در تمام مواد غذایی تصفیه یا فراوری شده و همچنین مواد غذایی حاوی شربت ذرت مانند سوداها، آب میوه های صنعتی، کمپوت ها و غیره وجود دارد. فروکتوز باعث کند شدن ارتباط بین نرون ها یا همان سلول های مغزی می شود. نوشابه ها و آب میوه های صنعتی و غیره را فراموش کنید تا دچار «اینشتین کشی» نشوید.

    سرخ کردنی ها

    French fries

    هر غذایی که داخل روغن داغ «جلز و ولز» می کند و آماده خوردن می شود جزو سرخ کردنی هاست. این ناگت ها، میگو سوخاری ها و تمام غذاهای سرخ کردنی بسته بندی شده حاوی ترکیبات شیمیایی، افزودنی ها، مواد معطر و رنگ خوراکی هایی است که به سلامتی آسیب می زنند. در واقع تمام این ترکیبات باعث کند شدن عملکرد ذهنی و مغزی شده و به سلول های عصبی آسیب وارد می کنند. اول از هر چیزی روغن آفتابگردان را از سبد غذاییتان خارج کنید و سعی کنید مصرف غذاهای سرخ کردنی را محدود نمایید.

    شیرین کننده های مصنوعی

    شیرین کننده های مصنوعی کالری کمی دارند و به همین دلیل هم رژیمی محسوب شده و به جای قند معمولی استفاده می شوند؛ اما بدانید که مصرف زیاد و مرتب این شیرین کننده ها باعث آسیب های مغزی می شوند. توصیه می کنیم برای کاهش چند کیلوگرم وزن به سلول های عصبی تان آسیب نزنید.

    چربی های ترانس

    چربی های ترانس بخشی از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که باعث کند شدن کار مغز شده و روی عکس العمل طبیعی بدن تأثیر منفی می گذارند. باید بدانید که مصرف زیاد این چربی ها باعث افزایش خطر سکته مغزی نیز می شوند. این چربی ها باعث چروک شدن مغز می شوند به خاطر اینکه به آرامی و بدون اینکه متوجه بشوید به عروق آسیب می زنند. ابتلا به بیماری آلزایمر یکی از اثرات مصرف چربی های ترانس می باشد.

    منبع: تبیان
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.