• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اجتماعی , اخبار » نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده در تهران
    کد خبر : 1846038

    نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده در تهران

    نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده در تهران

    در حال حاضر حدود ۸۰ هزار تاکسی در تهران سهم ۲۲ درصدی از جابجایی های روزانه شهروندان را بر عهده دارند. به دلیل نوع خاص استفاده از تاکسی‌ها می توان گفت که تهران یکی از بزرگ ترین ناوگان های تاکسیرانی در حمل و نقل عمومی دنیا را در اختیار دارد.

    نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده در تهرانReviewed by Farnaz on Feb 4Rating:

    در حال حاضر حدود ۸۰ هزار تاکسی در تهران سهم ۲۲ درصدی از جابجایی های روزانه شهروندان را بر عهده دارند. به دلیل نوع خاص استفاده از تاکسی‌ها می توان گفت که تهران یکی از بزرگ ترین ناوگان های تاکسیرانی در حمل و نقل عمومی دنیا را در اختیار دارد.

    در همین خصوص احمد دنیامالی در  گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس اظهار داشت: ناوگان عمومی حمل و نقل تهران نیاز اساسی به نوسازی دارد که در این راستا تلاش شده در برنامه 5 ساله دوم شهردار این امر اولویت کاری قرار گیرد.

    وی ادامه داد:یکی دیگر از اولویت‌های برنامه 5 ساله دوم شهرداری خروج تاکسی‌های فرسوده از حوزه حمل و نقل عمومی است، که این امر شامل حدود 10 هزار تاکسی می‌شود.

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر اتوبوسرانی شهر تهران تنها با نیمی از ظرفیت خود به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند، افزود: امیدواریم شهرداری در برنامه 5 ساله خود یکی از اولویت‌هایش را توسعه و نوسازی این حوزه قرار دهد.

    دنیامالی بیان کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان در راستای توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی انجام داد واگذاری صد در صدی ان به بخش خصوصی است که معتقدم این اقدام تاثیر بسیاری در بهبود خدمات رسانی اتوبوسرانی دارد.

    وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در راستای روند توسعه مترو و اتوبوسرانی باید صورت گیرد تعامل میان شهرداری و دولت است که امیدورام این مهم محقق شود در غیر این صورت همچنان شاهد خدمات دهی ناقص در حوزه حمل و نقل عمومی به شهروندان خواهیم بود.

    اقبال شاکری نیز در خصوص فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت به خبرنگار اجتماعی تهران پرس اظهار داشت: یکی از عوامل مهمی که در کنار ناوگان فرسوده حمل و نقل موجب تشدید آلودگی هوای تهران می‌شود، سوخت مصرفی در کارخانه‌های فعال پایتخت است.

    وی ادامه داد: سوختی که در کارخانه‌های فعال تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد، همواره غیر استاندارد بوده که موجب افزایش حجم آلاینده‌ها و ذرات معلق ریزدانه در هوا می‌شود که برای رفع این معضل باید این کارخانه‌ها را به حومه شهر برد و در آنجا نیز سوخت استاندارد را برای استفاده در اختیار آنها گذاشت.

     عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر ناوگان فرسوده حمل و نقل تهران توان پاسخگویی به نیمی از شهروندان را دارد و همین امر موجب شده است که مردم برای انجام فعالیت‌های روزانه خود از خودروهای شخصیشان استفاده کنند که این مهم در تشدید آلودگی هوا بسیار موثر است.

     شاکری با اشاره به اینکه بیش از یک چهارم ناوگان حمل و نقل عمومی تهران فرسودگی است، بیان کرد: شورای شهر تهران تلاش کرده که در برنامه 5 ساله دوم شهرداری نگاه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل عمومی شود.

    وی با بیان اینکه وضعیت مینی‌بوس‌های فعال در تهران بسیار نگران کننده است، تصریح کرد: حوزه اتوبوسرانی در دو بخش تک کابینه و دو کابینه دچار مشکلات و کمبودهای بسیار زیادی است که برای حل آنها باید تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفت.

    عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران خصوصی‌ است، گفت: در تلاش هستیم که با کمک دولت و شهرداری مابقی این ناوگان را توسعه و نوسازی کنیم.

    منبع: تهران پرس
    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.