• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار , اقتصادی » تمامی خودرو‌ها تا پایان تیر 93 مجهز به استاندارد یورو 4 می‌شوند
    کد خبر : 1844694

    خودرو‌ها تا پایان تیر 93 مجهز به استاندارد یورو 4 می‌شوند

    تمامی خودرو‌ها تا پایان تیر 93 مجهز به استاندارد یورو 4 می‌شوند

    دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار داشت: اعمال تحریم‌های بین المللی موجب گردید در سالیان اخیر از سرعت برنامه‌های توسعه محصول کاسته شود و در نتیجه سطح کیفی، ایمنی و استانداردهای زیست محیطی به ویژه در مورد خودروهای قدیمی همچون پراید و پژو 405 موجب بروز برخی نارضایتی‌ها در مردم شود.

    تمامی خودرو‌ها تا پایان تیر 93 مجهز به استاندارد یورو 4 می‌شوندReviewed by Farnaz on Jan 21Rating:

    تولید و عرضه بنزین با استاندارد یورو 4 پایان خرداد سال جاری پس از سالها خلف وعده محقق شد و قرار بود عرضه گسترده آن در تمامی پایتخت و 7 کلانشهر بزرگ کشور در طول تابستان، از تنش های آلودگی هوا در پاییز و زمستان سال جاری بکاهد .اما این مهم محقق نشد به طوری که هنوز بخش کمی از جایگاههای شهر تهران بنزین با استاندارد اسمی یورو 4 عرضه می‌کنند و عرضه این سوخت به اذعان مسئولان مربوطه چند روزی است که در کلانشهر اراک نیز آغاز شده است. یکی دیگر از موارد مطرح شده پیرامون این موضوع لزوم تطابق خودروها با سوخت یورو 4 می باشد چرا که به گفته رئیس اتحادیه جایگاه داران بنزین سراسر کشورمیزان آلایندگی مصرف بنزین یورو 4 ناشی از مناسب نبودن خودرو، 10 برابر بنزین یورو 2 می باشد. مشكلي كه دبیر انجمن خودروسازان ایران نيز بر آن صحه مي‌گذارد.

    2 خودرو ديگر در راه استاندارد يورو 4
    احمد نعمت بخش درگفتگو با تهران پرس با اشاره به الزام خودروسازان در رابطه با ارتقا سیستم سوخت رسانی و تطابق آن با استاندارد یورو 4، اظهار داشت: با توجه به لازم الاجرا بودن مصوبه دولت مقرر شده است که تا پایان تیرماه سال آینده تمامی خودروهای تولید داخل مجهز به استاندارد یورو 4 شوند.

    وی با بيان اينكه در حال حاضر 14 خودرو با استاندارد یورو 4 تولید می شود، گفت: البته در هفته جاری نیز 2 خودرو از محصولات شركت خودرو سازي سایپا نیز مشمول این استاندارد می‌شوند.

    مراکز معاینه فنی فاقد سامانه‌های تشخیص استاندارد یورو 4 هستند
    دبیر انجمن خودروسازان ایران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با منطقی دانستن برخی انتقادات وارده، عنوان کرد: در حال حاضر اکثر مراکز معاینه فنی در سطح کشور (غیر از تهران) فاقد سامانه‌های تشخیص استاندارد یورو 4 هستند. حال آنکه مسئولیت احداث چنین مراکزی متوجه شهرداری ها بوده و متولی نظارت بر آنها شورای ترافیک استانداری و همچنین نمایندگان محیط زیست می باشد.

    یکی دیگر از انتقادات مطرح، مسئله کاتالیست‌های یورو 2 است كه اين فعال صنعت خودرو در اين‌باره اظهار داشت: کاتالیست‌های فعلی تنها تا 20 هزار کیلومتر از شرایط استاندارد برخوردارند در حالیکه این تجهیزات برای 100 هزار کیلومتر طراحی می‌شوند و این امر موجب تحمیل هزینه‌های اضافی بر مصرف‌کننده و تولید‌کننده می شود.

     وی افزایش قیمت ناشی از ارتقای سیستم سوخت رسانی خودروها را مطابق با استاندارد یورو 4، دو میلیون تومان دانست که این هزینه از مصرف کنندگان و خریداران دریافت می شود.

    وی در پایان تصریح کرد: اعمال تحریم‌های بین المللی موجب گردید در سالیان اخیر از سرعت برنامه‌های توسعه محصول کاسته شود و در نتیجه سطح کیفی، ایمنی و استانداردهای زیست محیطی به ویژه در مورد خودروهای قدیمی همچون پراید و پژو 405 موجب بروز برخی نارضایتی‌ها در مردم شود.

    منبع: تهران پرس
    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.