• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » توصيه هاي پزشکي , دانستنیهای پزشکی » روش های طبیعی موثر برای تسکین سردرد
    کد خبر : 1842564

    روش های طبیعی موثر برای تسکین سردرد

    روش های طبیعی موثر برای تسکین سردردReviewed by Aryan♥ on Nov 17Rating: استرس کاری و کم خوابی باعث بروز سردرد می شود و بیشتر ما برای رفع آن مسکن مصرف می کنیم. بعضی از مسکن ها که ترکیبی از آسپرین، استامینوفن و کافئین است، برای افرادی که اختلال خون ریزی، آسم، زخم معده، ناراحتی کلیوی…

    روش های طبیعی موثر برای تسکین سردردReviewed by Aryan♥ on Nov 17Rating:

    سردرداسترس کاری و کم خوابی باعث بروز سردرد می شود و بیشتر ما برای رفع آن مسکن مصرف می کنیم. بعضی از مسکن ها که ترکیبی از آسپرین، استامینوفن و کافئین است، برای افرادی که اختلال خون ریزی، آسم، زخم معده، ناراحتی کلیوی یا کبدی دارند ممکن است خطرساز باشد. مصرف مسکن تنها یک راه حل است و راه های دیگری نیز برای رهایی از سردرد وجود دارد که در این مطلب به نقل از eaders Digest به ذکر آن می پردازیم.
     

    ماساژ: با حرکت های چرخشی، وسط شست و انگشت اشاره را برای چند دقیقه ماساژ دهید، سپس این کار را برای دست دیگر انجام دهید تا درد آرام شود. این قسمت از دست به قسمتی از مغز مربوط می شود که با سردرد ارتباط دارد.
     

    پا را در آب گرم و سرد قرار دهید: شاید باور نکنید اما قرار دادن پا در آب گرم و سپس آب سرد سردرد را کم خواهد کرد. با این کار فشار رگ های خون در سر کاهش پیدا می کند. برای سردردهای خیلی شدید، کمی پودر خردل به آب اضافه کنید.
     

    کمپرس: برای سردردهای تنشی، کمپرس گرم روی پیشانی یا پشت گردن قرار دهید. پس از کمپرس گرم ، روی پیشانی کمپرس سرد بگذارید. سرما رگ های خونی را منقبض و فشار روی اعصاب را متوقف می کند.
     

    جایگزین کمپرس سرد: دست ها را به مدتی که می توانید در آب یخ قرار دهید و به طور منظم مشت خود را باز و بسته کنید. این عمل همانند استفاده از بسته یخ روی سر موثر است و رگ های خون گشاد شده را باریک می کند.
     

    قهوه مصرف کنید: کافئین موجود در قهوه ورم رگ های خون را کاهش می دهد و در نتیجه سردرد تسکین می یابد. به همین علت است که کافئین در برخی از مسکن های قوی موجود است.
     

    سر خود را ببندید: روسری را دور سر ببندید سپس در نقطه ای از سر که احساس فشار می کنید روسری را فشار دهید. با کاهش یافتن جریان خون در آن نقطه، درد تسکین پیدا می کند. برای اثربخشی سریع تر می توانید روسری را به سرکه آغشته کنید.
     

    از رایحه استفاده کنید: بعضی از روغن های طبیعی به ویژه اسطوخودوس می تواند سردرد شما را کاهش دهد. به آرامی مقداری روغن به پیشانی و گیجگاه بمالید و دراز بکشید. برای تسکین درد به یک اتاق خنک، تاریک و آرام بروید.
     

    روغن نعناع: منتول موجود در روغن نعناع سردرد را تسکین می دهد. بوی آن ابتدا تحریک کننده است، سپس عصب ها را آرام می کند.
    اگر دستگاه بخور دارید، ۷ قطره روغن اسطوخودوس و ۳ قطره روغن نعناع در آن بریزید و استنشاق کنید. یا اینکه چند قطره روغن نعناع روی دستمال کاغذی بریزید و استنشاق کنید. می توانید ۲ کیسه چای نعناع کمی مرطوب شده را روی چشم های بسته و سپس روی پیشانی قرار دهید.
     

    آب زنجبیل : در زمان قدیم از این گیاه ضدالتهابی برای رفع سردرد استفاده می شد. به یک لیوان آب، نصف قاشق مرباخوری زنجبیل رنده شده اضافه کنید یا اینکه در یک فنجان آب داغ، یک قاشق مرباخوری زنجبیل تازه پودر شده بریزید و بخورید.
     

    دمنوش رزماری: این دمنوش از سردرد پیشگیری می کند.
     

    چای میخک: چای حاوی کافئین است و میخک نیز خاصیت ضدالتهابی دارد. بنابراین دم کرده هر ۲ با هم برای رفع سردرد موثر است.
     

    آب بنوشید: با نوشیدن آب کمبود آب بدن رفع می شود؛ این امر در رفع سردرد موثر است.
     

    پرهیز از دندان قروچه: دندان قروچه یا قرار دادن محکم دندان ها روی هم چه در خواب، چه در بیداری می تواند سردرد ایجاد کند. بنابراین، قبل از خواب، از محافظ دندان استفاده کنید.
     

    با فاصله منظم غذا بخورید: نتایج تحقیقات نشان می دهد افت خون بر اثر غذا نخوردن در طولانی مدت، می تواند سردرد ایجاد کند.
     

    ورزش: حداقل ۳ روز در هفته، نیم ساعت را صرف پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و… کنید زیرا ورزش بهترین راه برای رهایی از استرس است.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۱)



    • محمدرضا دیداری

      بیشترین وعمده ترین عامل سردرد مربوط به شیوه ی غلط زندگی ماست وکم وبیش همه را گرفتار کرده است وحتی عامل بسیاری از بی خوابیها ومیگرنها و فشارهای روحی وروانی و تنشهای دستگاه گوارش هم مربوط به همین شیوه ی غلط زندگی می باشد لذا با یک تغییر ساده در شیوه ی زندگی می توان از بسیاری از مشکلات مذکور رهایی پیداکردبنا براین شیوه غلط زندگی ما را جهت ابتلا به سردردهای حاد یا مزمن اماده می کند و چه بسا عامل بیشتر سردردها در همین واقعیت نهفته است لذا میگرن یا اسپاسم های عضلانی گردن را نمی توان بعنوان عامل سردرد معرفی کرد چرا که عامل اصلی همه ی اینها شیوه ی غلط زندگی می باشد که باید مورد بازنگری واصلاح قرار گیرد براساس تحقیقات وتجربیاتی که بنده کسب کرده ام به این نتیجه رسیده ام که باید موقع خوابیدن نوع سر وگردن باید همانند پایین تنه در نظر گرفته شود یعنی همانطوری که موقع خواب ما نیاز داریم روی گردن به پایین لحاف بکشیم سرو گردن هم همین نیاز را دارند چرا که با توجه به اینکه هوای سرد در قسمت پایین اتاق خواب جمع می شود لذا از گردن به پایین مشکلی ندارد سر وگردن بواسطه ی قرار گرفتن طولانی در معرض هوای سرد دچار اسپاسم عروق وعضلات گردن می شود وزمینه را برای ابتلا به انواع سردردها مساعد میکند اما اگر به موازات پوشش گردن به پایین قسمت فوقانی بدن را هم بطور مناسب پوشش دهیم علاوه از اینکه خواب خوب وراحتی خواهیم داشت وبدن در وضعیتی قرار خواهد گرفت که مدت طولانی تری در قسمت خواب عمیق قرار خواهد گرفت وچشمها نیز استراحت کاملی را تجربه خواهند کرد وحتی مخاط گلو هم کمتر تحریک شده و خواهیم دید صبحها خلط بسیار کمتری در گلو جمع خواهد شد .حتی اگر فرد در طول روز احساس سردرد داشته باشد با این شیوه سردردش بسیار کمتر شده وبسیاری از سردرد ها واختلالات عروق سر وبی خوابیها واختلالات دستگاه گوارش ازجمله ترشح زیاد اسید معده ویبوست با بکار گیری این شیوه درمان خواهد شد.

    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.