• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اقتصادی , مطالب برگزیده سایت » سوالها و پاسخ های مهم درمورد یارانه‌ها
    کد خبر : 1836316

    همه چیز در مورد یارانه ها

    سوالها و پاسخ های مهم درمورد یارانه‌ها

    چگونگي اعمال تغيير در يارانه زوج‌هاي جوان ؟ / نحوه ثبت نام جدید برای یارانه ها / نحوه جداسازی حساب یارانه از سرپرست خانوار / سامانه جداسازی یارانه ها

    سوالها و پاسخ های مهم درمورد یارانه‌ها Reviewed by Aryan on Aug 27Rating:
    یارانه

    یارانه

    پرسش ها، ابهامات و پاسخ هاي مربوط به يارانه هاي نقدي

    1- حوزه وظایف کمیسیون استانی ماده (10) در حال حاضر چیست و خانوارهايي كه در ارديبهشت ماه يعني زمان بازگشايي سايت مركز آمار اصلاحات را انجام داده اما يارانه آنها از مرحله پنجم به بعد قطع گرديده چگونه بايد اقدام نمايند ؟
    همانگونه که در بند «الف» ماده 8 آیین‌نامه اجرایی ماده 10 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها موضوع تصمیم‌نامه شماره 39640/44697 مورخ 29/2/1389 به صراحت ذکر گردیده، کمیسیون استانی ماده 10 صرفاً به اعتراض اشخاصی که وجوه دریافتی از آنان مسترد گردیده یا ملزم به استرداد آن می‌باشند، رسیدگی می‌نماید.
    جهت برقراري مجدد يارانه اينگونه افراد مي بايست كميسيون ماده 10 در استان تشكيل و پس از بررسي و تأييد هويت اين خانوارها توسط كميسيون اسامي آنها جهت برقراري مجدد يارانه ها به سازمان هدفمندي يارانه ها ارسال مي گردد.
    2-خانوارهايي كه سرپرست آنها فوت نموده و يارانه آنها قطع گرديده چگونه بايد اقدام نمايند ؟
    طبق قانون هدفمند كردن يارانه ها هر زمان سرپرست فوت نمايد سيستم به صورت خودكار همسر متوفي و در صورت نداشتن همسر فرزند ارشد وي را كه تحت سرپرستي وي قبل از فوت بوده به عنوان سرپرست انتخاب مي کند  اين گونه افراد تنها   مي بايست به بانك مراجعه نموده و در صورت داشتن شماره حساب از بانك بخواهند كه شماره حساب را در سامانه جهت واريز يارانه ثبت و تأييد نمايد و در صورتي كه حساب بانكي نداشته باشند پس از افتتاح حساب در يكي از شعب از آن شعبه بخواهند كه همان شماره حساب را در سامانه جهت واريز يارانه ثبت و تأييد نمايد . لازم به ذكر است يارانه خانوار از زماني پرداخت خواهد شد كه شماره حساب خانوار در سامانه ثبت و تأييد گردد و چنانچه به هر دليل شماره حساب ديرتر اعلام و تأييد گردد يارانه مراحل قبل به وي تعلق نخواهد گرفت
    3- خانوارهایی که يارانه يك يا چند مرحله را در  سامانه رفاهي مشاهده مي كنند اما در حسابشان موجود نمي باشد چگونه بايد اقدام نمايند؟
    مبلغ يارانه حساب هايي كه از طرف بانك مربوطه مورد شناسايي واقع نشده به سازمان هدفمندسازي يارانه ها عودت شده است و طبق توافق صورت گرفته با كليه بانك هاي عامل، هر بانك به محض شناسايي تعدادي از اين افراد مبلغ يارانه مربوطه را از اين بانك پس گرفته و به حساب صحيح آنها واريز خواهدكرد لذا اينگونه افراد مي بايست به يكي از شعب همان بانكي كه يارانه مرحله مورد نظر خانوار به آن بانك واريز شده مراجعه و نسبت به مشكل حساب خود اقدام نمايند و در صورت عدم رفع مشكل آن حساب، حساب فراگير ديگري از همان بانك را در سامانه فوق الذكر ثبت نمايند تا يارانه مرحله دريافت نشده از طريق آن حساب واريز شود.
    4- افراد بد سرپرست( پدر يا همسر معتاد ، متواری و … ) جهت جداسازي يارانه خود از والدين خود چگونه بايد اقدام نمايند ؟
    اينگونه افراد مي بايست با در دست داشتن مدارك مربوطه به فرمانداري شهرستان محل اقامت جهت ارائه مستندات و تكميل فرم هاي مربوطه اقدام نمايند. فرمانداري پس از تحويل و بررسي، اسامي تأييد شده را جهت جداسازي از سرپرست به استانداري ارسال مي نمايد.
     5- خانوارهايي كه مي خواهند نوزاد تازه متولد شده يا فرد ديگري از اعضاي خانواده را كه قبلاً جهت دريافت يارانه ثبت نام ننموده است را به حساب سرپرست براي دريافت يارانه اضافه نمايند چگونه بايد اقدام نمايند؟
    سامانه مركز آمار از تاريخ 18/4/90 به طور مستمر باز و فعال مي باشد و افراد جهت ثبت نام جديد و يا اصلاح اطلاعات خانوار صرفاً مي توانند به دفاتر پليس + 10 مراجعه نمايند و از مراجعه به كافي نت ها خودداري نمايند.
    6-افرادي كه ازدواج نموده اند جهت جداسازي يارانه خود از سرپرست فعلی (والدين خود) چگونه بايد اقدام نمايند؟
    اينگونه افراد مي بايست با در دست داشتن مدارك شناسايي خود ( سند ازدواج – شناسنامه و كارت ملي ) و شماره ملي و كد رهگيري سرپرست فعلي (والدين خود ) جهت جداسازي و ثبت نام مستقل به دفاتر پليس + 10 مراجعه نمايند.
    7- افرادي كه طلاق گرفته اند جهت جداسازي يارانه خود از همسرچگونه بايد اقدام نمايند؟
    اينگونه افراد مي بايست با در دست داشتن مدارك شناسايي خود  ( سند طلاق – شناسنامه و كارت ملي ) جهت جداسازي و ثبت نام مستقل به دفاتر پليس + 10 مراجعه نمايند.
    8-افرادي كه طلاق نگرفته اند ولي در شرف طلاق هستند و يا با همسر خود ناسازگاري دارند جهت جداسازي يارانه خود چگونه بايد اقدام نمايند ؟
    اينگونه افراد مي بايست با در دست داشتن مدارك مربوطه به فرمانداري شهرستان محل اقامت مراجعه  و فرم هاي مربوطه را تكميل نمايند. فرمانداري پس از بررسي اسامي تأييد شده را جهت جداسازي از سرپرست به استانداري ارسال مي نمايد.
    9- افراد نظامي كه در دريافت يارانه خود مشكل دارند به كجا بايد مراجعه نمايند ؟
    با توجه به محرمانه بودن اطلاعات نظاميان و ثبت نام آنها از طريق يگان مربوطه اينگونه افراد مي بايست كليه مراحل را از طريق يگان مربوطه پيگيري نمايند.
    10-افرادي كه به هر دليل مي خواهند حساب تأييد شده خود در سايت رفاهي تغيير دهند چگونه بايد اقدام نمايند؟
    این افراد باید ضمن مراجعه به بانک مربوطه، از بانک بخواهند که با استفاده از شبکه e-bank نسبت به رد حسابشان در سامانه رفاهي اقدام نماید. سپس بازهم با استفاده از همان شبکه e-bank یا در همان بانک اولی یا در بانکی دیگر، یکی دیگر از حساب‌های خود را در سامانه رفاهي ثبت کرده، رسید دریافت نمایند.
     11- خانوارهايي كه علي رغم ثبت حساب در سامانه همچنان حسابشان به صورت موقت در سامانه ثبت مي باشد و با پيغام  «حساب شما جهت بررسی در سامانه ثبت شد. لطفاً بین 2 تا 3 هفته آینده جهت دریافت نتیجه به سامانه مراجعه نمایید.» مواجه می‌شوند چگونه بايد اقدام نمايند ؟
    این خانوارها باید در اسرع وقت به بانک مربوطه مراجعه و نسبت به ثبت نهایی و تأیید حساب خود از طریق شبکه e-bank که در اختیار کلیه بانک‌ها قرار دارد، اقدام نمایند. بدیهی است تا مادامی که حساب خانوارهای فوق‌الذکر در قالب نهایی و دائم در سامانه مزبور ثبت نشود، یارانهای به حساب آنها واریز نخواهد شد.
    12-خانوارهایی که علیرغم دریافت یارانه مراحل قبل، اطلاعات هویتی آنها از سامانه رفاهي حذف شده و لذا یارانه مرحله بعد را دریافت نکرده‌اندچگونه بايد اقدام نمايند ؟
    با اینکه اطلاعات هویتی خانوارها کلاً از طریق مرکز آمار در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و وزارت رفاه قرار می گیرد ، علت نبود اطلاعات افرد در این سامانه، حذف شدن اطلاعات خانوارهای مزبور از «پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار» مرکز آمار می‌باشد و لذا اینگونه خانوارها باید جهت رفع مشکل، مجدداً در سامانه مرکز آمار از طریق مراجعه به دفاتر پلیس + 10  ثبت نام نمایند. یکی از علل احتمالی بروز این مشکل، اینست که سرپرست خانوار و یا کافی نت  به منظور اصلاح اطلاعات خانوار خود، وارد سامانه مرکز آمار شده و اشتباهاً دکمه حذف خانوار را انتخاب کرده است.
    13-حساب فراگیر چه نوع حسابی است؟
    منظور از حساب فراگیر، حسابی است که انجام عملیات بانکی با آن از طریق کلیه شعب بانک مربوطه امکان‌پذیر است. این حساب می‌تواند متصل به کارت الکترونیکی بانک مربوطه باشد.
    14-زنانی که از همسر خود جدا شده‌اند و حضانت فرزندان به عهده مادر است، اما یارانه فرزندان به حساب پدر واریز شده است ؟
    در اینگونه موارد باید توجه داشت که یارانه فرزندان به حساب هریک از زوجین که کفالت(تأمین مخارج زندگی) فرزندان را بر عهده دارد واریز خواهد شد. لذا صِرف داشتن حکم حضانت فرزندان نمی‌تواند مبنای دریافت یارانه فرزندان توسط مادر باشد. حال اگر مادر حکم کفالت بچه‌ها را داشته باشد، می‌تواند با در دست داشتن مستندات به استانداری مراجعه و نسبت به تغییر سرپرستی بچه‌ها در سامانه مرکز آمار اقدام نماید در این صورت یارانه مرحله‌ای که اشتباهاً به حساب پدر واریز شده، در مراحل بعد از حساب وی کسر و به حساب مادر واریز خواهد شد.
    15-افرادی که حساب اعلام شده آنها به سامانه رفاهي مسدود یا راکد بوده و لذا امکان برداشت یارانه واریزی را ندارند.
    این افراد باید ضمن مراجعه به بانک مربوطه و از طریق شبکه ebank ، مشکل حساب را برطرف کنند و در صورت عدم رفع مشکل، نسبت به ثبت حساب دیگری در سامانه از همان طریق ebank اقدام نمایند.
    16- افرادی که حساب یارانه آنها اشتباهاً به نام افراد دیگری در سامانه رفاهي ثبت شده و لذا یارانه آنها به همان حساب اشتباه واریز شده است.
    این افراد باید ضمن در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر و نیز شماره حسابی که جهت دریافت یارانه به سامانه رفاهي معرفی کرده بودند، به بانک متبوع خود مراجعه و از بانک بخواهند که از طریق شبکه e-bank حساب اشتباه را از سامانه حذف و حساب صاحب اصلی را در سامانه درج و تأیید نماید. بدیهی است پس از انجام اقدام فوق، یارانه افراد مزبور از حساب اشتباه مسترد و به حساب صاحب اصلی آن واریز خواهد شد.
    17- افرادي كه به هر دليلي مي خواهند از سرپرست خانوار جدا شده و مستقلاً به عنوان سرپرست ثبت نام نموده و يارانه را دريافت نمايند چگونه بايد اقدام نمايند ؟
    اينگونه افراد در صورت رضايت سرپرست فعلي، حضور و تائيد وي در دفاتر پليس + 10 مي توانند از سرپرستي وي جدا شده و مستقلاً به عنوان سرپرست در همان دفاتر پليس + 10 اقدام نمايند.
    18- افرادي كه اشتباهاً در سرپرستي فرد ديگري ثبت شده اند و يارانه آنها به حساب وي واريز مي گردد چگونه بايد اقدام نمايند؟
    اينگونه افراد مي بايست در شهرستان محل اقامت خود به فرمانداري شهرستان مراجعه تا پس از بررسي و تأييد توسط فرمانداري اسامي و مشخصات وی آنها براي جداسازي به استانداری ارسال گردد.
    19- افرادي كه تاكنون جهت دريافت يارانه ثبت نام ننموده اند چگونه بايد اقدام نمايند و آيا در صورت ثبت نام يارانه مراحل قبل به آنها تعلق مي گيرد ؟
    اينگونه افراد با در دست داشتن مدارك شناسايي (شناسنامه و  كارت ملي ) به دفاتر پليس + 10 مراجعه نمايند و چند روز پس از ثبت نام در سايت مركز آمار و احراز هويت، زماني كه اطلاعات وي به وزارت رفاه اعلام گرديد و نام وي در سايت رفاهي ثبت گرديد مي بايست جهت اعلام شماره حساب به يكي از شعب بانكي مراجعه نمایند.
    مبناي واريز يارانه از زماني مي باشد كه حساب فرد در سامانه رفاهي ثبت و تأييد گردد لذا يارانه مراحل قبل از ثبت نام و اعلام حساب به اينگونه افراد تعلق نمي گيرد.
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۸)



    • من

      انقدر کیف میکنم که رییس جمهور و وزیراش بمن التماس میکنند یارانه نگیرم البته منم به احترام اونا نمیگیرم.خدا گر زحکمت ببندد دری زلطفش گشاید در دیگری.

    • علی رضا میرزا

      اگر شماره تلفن همراه در ثبت نام یارانه اشتباه ثبت شده باشد چکار کنیم

    • علي

      با سلام و دعاي خير؛ ضمن عرض خسته نباشيد به شما و همكاران محترمان سوال بنده اين است كه يك واحد آپارتمان دارم سه دانگ آن به نام همسرم است و سه دانگ ديگر به نام بنده در قسمت آيا مسكن داريد يا خير به هر دو جواب بله را تيك بزنم يا خير لطفا راهنمايي فرماييد. با تشكر

    • محمد محمدی

      بسیاری از امامان جمعه و خیلی از افراد معتمد مردم املاک و بودجه ای را دارند که مال خودشان نیست ولی به نام ایشان است و بعنوان امانت می باشد آیا برای این افراد تکلیف ثبت نام و یارانه چگونه است؟

    • محمد نیکزاد

      با سلام اینجانب کلیه مراحل ثبت نام را به درسی انجام دادم ام اما تا کنون مسیچی دریافت نشده برای کد آیا مشکلی به وجود می آید .چگونه پیگیری کنم

    • یدالله

      سلام من ثبت نام کردم اما شماره همراه اشتباه وارد کردم الان برای اصلاح و ویرایش راهی هست تورو خدا کمک کنید

    • مددی

      باسلام :مادرم قبلا بابنده زندگی می کرد ویارانه اش درحسابم واریز می شد فعلابابرادرم زندگی می کند می خواهم یارانه اوازیارانه بنده حذف وجداگانه بنام خودش ثبت نام گردد لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم

    • رضا حيدري

      با سلام
      تعداد اعضاي خانواده اينجانب 5 عضو مي باشد اما بهد از مدتي يارانه يكي از فرزندانم قطع گرديد به اداره امار مراجعه كرديم گفتند به پليس +10 مراجعه نماييد انجا هم رفتيم كه گفتند اين زماني كه پرداخت نشده را پرداخت نمي نمايند اما مي توانيد محددا به اما تان 1 عضو اضافه نماييد
      ضسرم دانشجو هست وهفته اي چند روز بايد از رشت به شهرستان تنگرود برود واين پول كمكي به هزينه خانواده من مي باشد لطفا راهنمايي برفاييد به كجا مراجعه نمايم.
      با احترام رضا حيدري

    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.