• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » رژم لاغری و چاقی » اگر به سلامتی قلب خود اهمیت می‌دهید، رژیم غذایی کم‌چرب را کنار بگذارید!
    کد خبر : 1754433

    اگر به سلامتی قلب خود اهمیت می‌دهید، رژیم غذایی کم‌چرب را کنار بگذارید!

    اگر به سلامتی قلب خود اهمیت می‌دهید، رژیم غذایی کم‌چرب را کنار بگذارید! Reviewed by Farnaz on Feb 27Rating: تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای همراه با مکمل‌هایی که می‌تواند شامل روغن زیتون فوق بکر یا مجموعه‌ای از مغزها باشد، می‌تواند تا 30 درصد شانس ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی عروقی، حملات و…

    اگر به سلامتی قلب خود اهمیت می‌دهید، رژیم غذایی کم‌چرب را کنار بگذارید! Reviewed by Farnaz on Feb 27Rating:

    تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای همراه با مکمل‌هایی که می‌تواند شامل روغن زیتون فوق بکر یا مجموعه‌ای از مغزها باشد، می‌تواند تا 30 درصد شانس ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی عروقی، حملات و سکته قلبی را کاهش دهد. جالب است بدانید این پژوهش 5 ساله نشان می‌دهد به رغم توصیه‌های پیشین، رژیم‌های غذایی دارای محتوای زیاد روغن‌های گیاهی نسبت به رژیم‌های کم‌چرب نقش به مراتب مهم‌تری را در سلامت قلبی عروقی فرد بازی خواهد کرد.
    این تحقیق که با مشارکت عده زیادی از محققان در قالب بخشی از پروژه PREDIMED که از سال 2003/1382 تا 2011/1390 ادامه داشته و به بررسی نقش رژیم مدیترانه‌ای در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پرداخته، نتایج با ارزش و دور از انتظاری را به دنبال داشته است. نتایج این تحقیق به تازگی در نشریه پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

    رژیم غذایی مدیترانه‌ایدر این پژوهش 7447 نفر که از ریسک بالایی برای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی برخوردار بوده‌اند، به شکل داوطلبانه مشارکت کرده‌اند. این افراد به سه گروه مختلف با رژیم‌های غذایی متفاوت تقسیم شدند:
    گروه اول از غذاهای مبتنی بر رژیم مدیترانه‌ای همراه با روغن زیتون فوق بکر (روغن حاصل از فشار مکانیکی وارد به دانه‌های زیتون در مرحله اول روغن‌کشی که حاوی اسیدیته حدود 0.8 درصد است) استفاده کردند.
    گروه دوم در کنار رژیم مدیترانه‌ای خود می‌توانستند از مغز گردو، بادام و فندق استفاده کنند و گروه سوم رژیم غذایی کم‌چرب را که از ترکیب مواد پروتئینی و گیاهی تشکیل شده بود، انتخاب کردند.
    یک متخصص تغذیه هر سه ماه یک بار با داوطلبان ملاقات می‌کرد، آن‌ها در گروه‌های آموزشی مربوط به رژیم خود شرکت می‌کردند و حتی لیست خرید و دستورالعمل پخت غذاهای مبتنی بر هر رژیم در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت.
    علاوه بر این شرکت‌کنندگان در گروه‌های اول و دوم که از رژیم مدیترانه‌ای استفاده می‌کردند، به طور آزاد به 1 لیتر روغن زیتون فوق بکر در هفته یا 30 گرم از مغزها (شامل 15 گرم گردو، 7.5 گرم بادام و 7.5 گرم فندق) در روز دسترسی داشتند.
    پس از یک دوره 5 ساله، بررسی‌ها نشان می‌داد در هر دو گروه شرکت‌کنندگانی که از رژیم مدیترانه‌ای همراه با مکمل‌ها استفاده کرده‌اند، شانس مرگ‌ومیر در اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، انفارکتوس میوکارد و سکته به شکل قابل‌توجهی کاهش یافته است.
    محققان این پژوهش بحث‌برانگیز می‌گویند نتایج به دست آمده بسیار دور از انتظار است، چون بر خلاف توصیه‌های تغذیه‌ای و پزشکی پیشین نشان می‌دهد داشتن یک رژیم غذایی غنی از روغن‌های گیاهی به مراتب از رژیم‌های غذایی کم‌چرب برای سلامت قلبی عروقی فرد اثربخش‌تر است.
    این مطالعه نه‌تنها شیوه تازه‌ای را برای حفظ سلامت قلبی عروقی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی پیشنهاد می‌کند؛ بلکه مبتنی بر اصول ساده‌ای است که به خوبی می‌توانند توسط پزشکان و متخصصان تغذیه در اختیار افراد جامعه قرار بگیرند.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.