صفحه اصلی » اخبار , علمی و فضایی » شناسایی سرطان‌های مهاجم با ستاره‌شناسی!

شناسایی سرطان‌های مهاجم با ستاره‌شناسی!

شناسایی سرطان‌های مهاجم با ستاره‌شناسی!Reviewed by Aryan♥ on Feb 21Rating: دانشمندان مرکز پژوهش سرطان انگلیس با کمک ستاره شناسان دانشگاه کمبریج قصد دارند از ستاره‌شناسی برای شناسایی نشانه‌های ضعیف تومورهای تهاجمی بهره ببرند.   به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شیوه‌هایی که تاکنون برای کشف کهکشانهای دور مورد استفاده بوده، اکنون برای جستجو به…

شناسایی سرطان‌های مهاجم با ستاره‌شناسی!Reviewed by Aryan♥ on Feb 21Rating:

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شیوه‌هایی که تاکنون برای کشف کهکشانهای دور مورد استفاده بوده، اکنون برای جستجو به دنبال نشانگرهای زیستی نامعلوم در دنیای پزشکی در حال مطابقت‌دهی است.

این پژوهش می‌تواند منجر به جایگزینی شیوه‌های سنتی مشاهده از میان میکروسکوپ برای شناسایی علائم سرطانهای مرگبار با رایانه شود.

تومورهای تهاجمی بطور سنتی با رنگ کردن سلولها برای نمایش پروتئینهای خاص شناسایی می‌شوند.

این رویکرد جدید از یک سیستم خودکار که در اصل برای بررسی اجسام دور در فضا مورد استفاده بوده، بهره می‌برد.

این شیوه در آزمایشات برای اندازه‌گیری سطوح سه پروتئین در میان نمونه‌های تومور بدست آمده از بیش از 2000 بیمار مبتلا به سرطان پستان مورد استفاده قرار گرفت.

محققان با مقایسه دقت ارزیابی نتایج به شکل دستی یا رایانه‌ای دریافتند که سیستم خودکار حداقل از دقت مشابه شیوه دستی اما با سرعت بسیار بیشتر برخوردار است.

این محققان اکنون قصد دارند آزمایشات خود را در سطح بین‌المللی با بیش از 20 هزار نمونه سرطان پستان برای اصلاح بهتر این راهکار اجرا کنند.