• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اقتصادی , مطالب برگزیده سایت » براستی پشت پرده افت تولید و افزایش قیمت خودرو چیست ؟
    کد خبر : 1728273

    براستی پشت پرده افت تولید و افزایش قیمت خودرو چیست ؟

    براستی پشت پرده افت تولید و افزایش قیمت خودرو چیست ؟Reviewed by Aryan on Feb 5Rating: ارزش سهام خودروسازان در ماه های اخیر حدود 100درصد و میزان تولید خودرو 50درصد کاهش یافته است، در مقابل قیمت این محصول در بازار افزایش چشمگیری داشته و موجب ضرر و زیان مصرف کنندگان شده است.به گزارش ایران ویج…

    براستی پشت پرده افت تولید و افزایش قیمت خودرو چیست ؟Reviewed by Aryan on Feb 5Rating:

    خودروسازان

    ارزش سهام خودروسازان در ماه های اخیر حدود 100درصد و میزان تولید خودرو 50درصد کاهش یافته است، در مقابل قیمت این محصول در بازار افزایش چشمگیری داشته و موجب ضرر و زیان مصرف کنندگان شده است.
    به گزارش ایران ویج ، به نقل از ایلنا ، در این میان چیزی كه مطرح شده است منافع یک شرکت بزرگ فعال در صنعت خودرو از مهمترین دلایل شکل گیری چنین وضعیتی بوده است.
    این شرکت بزرگ (نام این شركت جهت پیگیری مسوولان نزد ایلنا محفوظ است) که در حال حاضر بخشی از سهام ایران خودرو را نیز در اختیار دارد به دنبال افزایش مالکیت خود بر سهام این شرکت و در دست گرفتن اختیارات وسیع این واحد بزرگ خودروسازی است تا بتواند منافع خود را محقق کند.
    این شرکت که بیش از 30 درصد قراردادهای تامین قطعات ایران خودرو را در اختیار دارد در ماه های اخیر بارها با توقف تحویل قطعات به این خودروساز به رغم تاکید تمام مسولان در زمینه ضرورت افزایش تولید خودرو، سعی داشته با ایجاد مشکل در روند تولید بزرگترین خودروسازی کشور زمینه را برای کاهش ارزش سهام آن و خریدن این سهام به پایین ترین قیمت ممکن فراهم کند.

    به دنبال اقدامات این شرکت تلاش های چند ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش تیراژ تولید و عرضه مناسب خودرو هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است. از آن سو نیز به رغم رشد بی سابقه ارزش سهام بیشتر شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار، ارزش سهام خودروسازان برخلاف دیگر شرکت ها روند نزولی داشته است.چنین وضعیتی موجب شده که به دنبال کاهش شدید تولید خودرو در کشور قیمت این محصول در بازار در حد زیاد و غیر متعارفی افزایش یابد. از آن سو در حالیکه مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال افزایش تولید و عرضه خودرو با هدف کنترل قیمت این محصول هستند اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده اند.

    در این شرایط مصرف کنندگان نهایی و سهامداران کوچک شرکت های خودروسازی بازنده اصلی چنین وضعی هستند به گونه ای که به واسطه کاهش تیراژ تولید، مصرف کنندگان مجبورند خودرو را از بازار به قیمتی بیش از ارزش واقعی آن خریداری کنند و از آن سو سهامداران خرد نیز سرمایه ناچیز خود را از دست داده اند تا یک شرکت بزرگ فعال در صنعت خودرو به منافع خود برسد.
    گزارش از ساره جعفرقلی

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.