• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار , اینترنت و ای تی » افشای رازهای مایکروسافت: چگونه بالمر قدرت‌طلب رقبا را حذف می‌کند!
    کد خبر : 1712265

    افشای رازهای مایکروسافت: چگونه بالمر قدرت‌طلب رقبا را حذف می‌کند!

    افشای رازهای مایکروسافت: چگونه بالمر قدرت‌طلب رقبا را حذف می‌کند!Reviewed by Farnaz on Jan 22Rating: تازگی کتاب خاطرات یکی از مدیران ارشد سابق مایکروسافت منتشر شده که وی در آن اتهامات تندی را متوجه «استیو بالمر» کرده است.  به گزارش ایران ویج به نقل از یاهونیوز، وی در این کتاب تصریح کرده که استیو بالمر…

    افشای رازهای مایکروسافت: چگونه بالمر قدرت‌طلب رقبا را حذف می‌کند!Reviewed by Farnaz on Jan 22Rating:

    تازگی کتاب خاطرات یکی از مدیران ارشد سابق مایکروسافت منتشر شده که وی در آن اتهامات تندی را متوجه «استیو بالمر» کرده است. 

    به گزارش ایران ویج به نقل از یاهونیوز، وی در این کتاب تصریح کرده که استیو بالمر شخص مناسبی برای ریاست و رهبری بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان نیست و برای حذف قدرت خود به طور نظام‌مند تمامی مدیران خوش آتیه و در حال پیشرفت در مایکروسافت را که تلاش کنند قدرت او را به چالش بکشند، حذف می‌کند.

    یوآخیم کمپین که بین سال های ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۲ سمت های مختلفی را در این شرکت بر عهده داشته در کتاب خاطراتش نوشته: مایکروسافت برای اینکه بتواند به طور جدی به بازی برگردد، نیازمند تحول اساسی در مدیریت خود است. من به استیو بالمر احترام می‌گذارم ولی به نظرم در نهایت او هم باید بخشی از این تغییرات مدیریتی باشد.

    کمپین که زمانی یکی از معاونان ارشد مایکروسافت بود و دسترسی مستقیمی به بیل گیتس داشت برجسته‌ترین مدیر این شرکت تاکنون است که در مورد مایکروسافت کتابی نوشته و از آن انتقاد کرده است. کارکنان سابق مایکروسافت عموما به علت وفاداری به این شرکت و رازداری قابل توجهشان حسن شهرت دارند.

    وی در کتاب خود با عنوان Resolve and Fortitude: Microsoft’s “secret power broker” مدعی شده که بالمر از سال ۲۰۰۰ تا به حال هر مدیر توانمندی که احتمال داشته در برابرش قدرت نمایی کند را کنار زده است. 

    به عنوان مثال می‌توان به ریچارد بلزو یکی از مدیران اجرایی سابق HP اشاره کرد که طراحی موفق کنسول بازی Xbox از توانمندی های او بود.

    وی در نهایت به سمت مدیر عملیاتی مایکروسافت رسید ولی تنها پس از ۱۴ ماه مایکروسافت را ترک کرد.

    وی آخرین فردی که به این سرنوشت دچار شده را استیون سینوفسکی مدیر واحد ویندوز مایکروسافت می‌داند که زمانی به عنوان جانشین بالقوه استیو بالمر مطرح شده بود، اما پس از مدتی از این شرکت جدا شد.

    کمپین می گوید دو سال قبل با استیو بالمر در مورد شیوه مدیریت و جهت گیری‌های مایکروسافت صحبت کرده و از روش‌های او اظهار نگرانی کرده است، اما شاهد تحولی نبوده است. 

    وی که دو نسخه از کتابش را برای این دو نفر فرستاده امیدوار است پاسخی از آنان دریافت کند. مایکروسافت و بالمر هنوز در مورد این کتاب موضع گیری نکرده‌اند.

    در یکی از بخش‌های این کتاب در مورد توانمندی ها و ویژگی های شخصیتی بالمر چنین آمده است: ” استیو کاسب پیشه خوبی است، اما مناسب بر عهده گرفتن نقش مدیر عملیاتی یک شرکت است و نه مدیر عامل آن و با این وضعیت

    نویسنده این کتاب اظهار عقیده کرده که بالمر به علت اشتباهاتی که داشته مایکروسافت را در برابر اپل و دیگر رقبا به ضعف کشانده و نتوانسته به موقع وارد بازار محصولات قابل حمل مانند تبلت و گوشی شود، این در حالی است که مایکروسافت از زمانی که ویندوز XP را عرضه کرده بود نوعی رایانه لوحی هم طراحی کرده و حتی نرم افزار خاص آن را نیز ساخته بود.

    کمپین در این مورد می گوید: آنها در زمانی که من در مایکروسافت بودن، همه فرصت هایی که در موردش صحبت می کردند را از دست دادند. تبلت‌ها، گوشی‌های همراه … برنامه‌هایی که بود هرگز به درستی به کار بسته نشد. وی همچنین مدعی شده که نزول جایگاه رایانه‌های شخصی تا حدی ناشی از سومدیریت مایکروسافت در بازارهای سخت افزاری است.

    وی که خود در این زمینه در مایکروسافت مسئولیت داشته می گوید: فقط به توهینی که الان مایکروسافت به خود با عرضه تبلت و تقلید از اپل می کند، فکر کنید. اشاره وی به تبلت سورفیس مایکروسافت است که البته از نظر کمپین یک نوت بوک محسوب می شود و تصمیم مایکروسافت برای عرضه مستقل چنین محصولی با انتقادهای بسیاری از شرکت های سازنده تبلت و سخت افزار مواجه شد.

    در بخش دیگری از این کتاب باز هم استیو بالمر هدف شدید ترین انتقادها قرار گرفته است: آیا او مدیر عامل بزرگی است؟ من این طور فکر نمی‌کنم. هیئت مدیره مایکروسافت هیئت مدیره‌ای عاجز و از کار افتاده است و همیشه همین طور بوده است. آنها افراد را استخدام می کنند تا به آنها در اداره این شرکت کمک کنند، نه اینکه مایکروسافت را رهبری و هدایت کنند. مشکل این است.

    شاید آنها روزی به مدیری ۳۵ تا ۴۰ ساله نیاز پیدا کنند. شخصی جوان که نسلی که از شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند را درک کند. مایکروسافت به شخصی که روی صحنه بایستد و با نگاهی خشم آلود و پرخاشگرانه خبر عرضه نسخه جدید ویندوز را اعلام کند و تصور کند با این کار امتیازی به دست آورده، ندارند.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.