• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اقتصادی » کامیون ملی کاوه ،100% چینی از آب در آمد
    کد خبر : 170793

    کامیون ملی کاوه ،100% چینی از آب در آمد

    کامیون ملی کاوه ،100% چینی از آب در آمدReviewed by Aryan on Nov 30Rating: با گذشت بیش از یک‌سال از رونمایی نخستین کامیون ملی با نام«کاوه» در شرکت سایپا دیزل این کامیون کاملا چینی از آب درآمد. به گزارش همشهری، در یازدهم آبان ماه سال گذشته با حضور برخی مدیران شرکت‌های خودروسازی و نمایندگان مجلس،…

    کامیون ملی کاوه ،100% چینی از آب در آمدReviewed by Aryan on Nov 30Rating:

    با گذشت بیش از یک‌سال از رونمایی نخستین کامیون ملی با نام«کاوه» در شرکت سایپا دیزل این کامیون کاملا چینی از آب درآمد.

    به گزارش همشهری، در یازدهم آبان ماه سال گذشته با حضور برخی مدیران شرکت‌های خودروسازی و نمایندگان مجلس، رونمایی شده بود که اخیرا با اعتراض شرکت دانگ‌فنگ چین مواجه شد، به‌گونه‌ای که مدیران شرکت سایپا مجبور به اعتراف به این واقعیت تلخ شدند.مدیرعامل شرکت سایپا دیزل با بیان اینکه کامیونی که سال گذشته به‌عنوان محصول ملی و با نام کاوه رونمایی شد یک محصول کاملاً چینی است، گفت: این کامیون محصول شرکت دانگ‌‌فنگ است و ۱۰۰درصد قطعات آن از چین وارد شده است.محمد شیخ‌الاسلامی در نشست خبری روز گذشته خود افزود: نامگذاری کامیون چینی به‌عنوان خودروی ملی یک اشتباه بود و در واقع این محصول همان کامیون دانگ‌فنگ است که سال گذشته تحت عنوان کامیون ملی رونمایی شد.

    وی تصریح کرد: این کامیون قبلاً در کشور چین رونمایی و تولید و ۱۰۰ درصد قطعات آن از چین وارد شده است. کامیون دانگ‌فنگ محصولی با کیفیت و دارای نیروی محرکه خوبی است اما نمی‌توان آن را کامیون ملی محسوب کرد. وی با بیان اینکه آخرین قطعات لازم برای تولید این محصول خرداد امسال به کشور وارد شده است، گفت: کلاً برای تولید 250 دستگاه از این کامیون قطعات خریداری شده است. شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه استانداردهای لازم برای عرضه کامیون رونمایی شده تحت عنوان محصول ملی کسب نشده و مراحل اخذ مجوز مؤسسه استاندارد نیز کامل نشده بود، افزود: اکنون به‌دنبال اخذ مجوزهای سازمان استاندارد هستیم و بعد از آن باید تأییدیه راهور ناجا را برای عرضه محصول به بازار دریافت کنیم. وی با بیان اینکه کامیون جدید با برند دانگ‌فنگ به بازار عرضه خواهد شد، گفت: حقوق معنوی این خودرو متعلق به شرکت دانگ‌فنگ است و ما حق استفاده از نام خودروی ملی را برای آن نداریم.

    شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه طرف چینی از موضوع رونمایی کامیون دانگ‌فنگ به‌عنوان محصول ملی و ایرانی بی‌اطلاع بود، گفت: مسئولان این شرکت، شکایت داخلی و اعتراض خود را به ما اعلام کردند و ما نیز این مسئله را پذیرفتیم زیرا برای ملی بودن یک خودرو باید کار طراحی یا ساخت محصول توسط ایرانی‌ها انجام شود تا حقوق معنوی آن به ما تعلق داشته باشد. اما طراحی، ساخت و دانش فنی تولید کامیون دانگ‌فنگ متعلق به ایران نبوده و حدود 2سال است که این محصول در کشور چین عرضه می‌شود.

    به گزارش خبرنگار ما، این دیدگاه شیخ‌الاسلامی در مورد کامیون ملی در حالی مطرح می‌شود که پیش از این علی ملک، مدیرعامل وقت سایپا دیزل، عرضه این کامیون را حاصل بیش از 2 سال کار مطالعاتی، تحقیقاتی و اجرایی توسط متخصصین این شرکت قلمداد کرده بود. همچنین با چینی شدن کامیون ملی سایپا، شائبه‌های برخی کارشناسان نسبت به تولید کامیون ملی«سهند» نیز تقویت شده و این کامیون را همان کامیون هوی چینی می‌دانند که تغییراتی در آن صورت گرفته است.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.