• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » خواص خوراکی ها » قهوه , درمانی معجزه گر
    کد خبر : 1674711

    قهوه , درمانی معجزه گر

    قهوه , درمانی معجزه گرReviewed by Farnaz on Dec 30Rating: 7 روش ساده برای ترک اعتیاد قهوه‌! اگر شما اهل قهوه خوردن هستید بدانید که یک رویه‌ی مثبت در جهت حفظ سلامتیتان برداشته‌اید. اما اگر جز افرادی هستید که به نوشیدن آن معتاد شده‌اید شاید زمان آن باشد کمی با احتیاط رفتار کنید. تصور می‌کنید…

    قهوه , درمانی معجزه گرReviewed by Farnaz on Dec 30Rating:

    7 روش ساده برای ترک اعتیاد قهوه‌!

    coffee

    اگر شما اهل قهوه خوردن هستید بدانید که یک رویه‌ی مثبت در جهت حفظ سلامتیتان برداشته‌اید. اما اگر جز افرادی هستید که به نوشیدن آن معتاد شده‌اید شاید زمان آن باشد کمی با احتیاط رفتار کنید.

    تصور می‌کنید دکترها با دیدن کدام نوشیدنی گل از گلشان می‌شکفد و کلمه‌ی «عالی» را به زبان می‌آورند؟ بله قهوه! قهوه یک نوشیدنی فوق‌العاده مفید است. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که این نوشیدنی خواص معجزه گری دارد. اگر شما اهل قهوه خوردن هستید بدانید که یک رویه‌ی مثبت در جهت حفظ سلامتیتان برداشته‌اید. اما اگر جز افرادی هستید که به نوشیدن آن معتاد شده‌اید شاید زمان آن باشد کمی با احتیاط رفتار کنید. در این مقاله ابتدا یک خاصیت مفید از این نوشیدنی را ذکر می‌کنیم و سپس روش‌هایی برای ترک اعتیاد آن را ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

     
    قهوه: درمانی معجزه گر

    بدانید که نوشیدن روزانه 3 فنجان قهوه خطر ابتلا به سرطان پوست را در زنان به میزان 20 درصد کاهش می‌دهد.

    نوشیدن 6 فنجان قهوه در روز خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات را در بین مردان به میزان 60 درصد کاهش می‌دهد.

    نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز خطر سکته‌ی مغزی را تا 25 درصد کاهش می‌دهد.

    نوشیدن روزانه حداقل 2 فنجان قهوه احتمال افسردگی در زنان را 20 درصد کاهش می‌دهد.

     
    اگر از دریافت کالری می‌ترسید!

    اگر عادت کرده‌اید که شکر زیادی به قهوه‌تان اضافه کنید باید بدانید در این صورت کالری بیشتری عایدتان می‌شود. بهتر است قهوه را با میزان شکر خیلی کم و اگر دوست داشته باشید تلخ یا با کمی شیر کم چرب میل کنید تا میزان کالری دریافتی را کاهش دهید.

    چای دوست سلامتی است. می‌توانید چای را جایگزین قهوه کنید. به ویژه چای سبز که خواص بیشتری هم دارد

    به نظر می‌رسد نوشیدن روزانه دو تا سه فنجان قهوه کافی باشد. بهتر است در مصرف هیچ ماده‌ی غذایی و یا نوشیدنی مفیدی زیاده‌روی نکنید. همیشه مشکل زمانی به وجود می‌آید که پای افراط و تفریط به میان می‌آید. اگر شما هم جزو قهوه خورهای قهار هستید یعنی به نوعی به نوشیدن قهوه اعتیاد پیدا کرده‌اید این 7 توصیه را آویزه‌ی گوشتان کنید.

     
    تکنیک نصف فنجان را اجرا کنید

    به جای این که یک فنجان پر قهوه برای خودتان بریزید سر آن را خالی نگه دارید یعنی نصف فنجان قهوه بریزید. یا این که اگر تصور می‌کنید با این شیوه حس قهوه از بین می‌رود از فنجان‌های خیلی کوچک استفاده کنید. زمانی که این کار را بکنید یعنی این که خود به خود میزان مصرف قهوه‌ی روزانه‌تان را به نصف رسانده‌اید.

     
    آب زیادی بنوشید

    همیشه محققان توصیه می‌کنند که روزانه یک و نیم لیتر آب بنوشید. اگر شما تلاش می‌کنید که مصرف قهوه را کاهش دهید همیشه یک لیوان یا یک بطری آب دم دستتان بگذارید. زمانی که قهوه می‌خورید بین هر جرعه یک جرعه هم آب بنوشید. در این صورت میزان مصرف آب را بالا می‌برید و در عین حال میزان کافئین دریافتیتان را کاهش می‌دهید.

     
    قهوه‌ی اسپرسو را دریابید

    قهوه‌ی اسپرسو حاوی کافئین کمتری است. برای همین می‌توانید برای کاهش میزان کافئین دریافتی‌تان یک فنجان کاپوچینو یا شیرقهوه میل کنید. شاید کمی گران‌تر دربیاید اما بهترین روش برای کاهش کافئین است. کپسول‌های قهوه اسپرسو هم روش خوبی برای جایگزینی قهوه است.

     
    بخوابید

    دیر خوابیدن باعث می‌شود صبح به زحمت و با خستگی زیاد از خواب بیدار شوید. بعضی‌ها برای این که کمی سرحال‌تر باشند قهوه‌ی زیادی می‌نوشند. به جای این کار بخوابید. منظورمان این است که شب‌ها به موقع و کمی زودتر بخوابید در این صورت صبح‌ها با انرژی بیشتری از خواب بیدار می‌شوید و نیاز به قهوه‌ی صبح گاهی هم ندارید.

    قهوه‌ی اسپرسو حاوی کافئین کمتری است. برای همین می‌توانید برای کاهش میزان کافئین دریافتی‌تان یک فنجان کاپوچینو یا شیرقهوه میل کنید

    هر روز یک فنجان کم کنید

    شاید برای برخی قابل باور نباشد اما اعتیاد به قهوه هم مانند هر نوع اعتیاد دیگر نیاز دارد که به تدریج درمان شود. این ناگهان لب به قهوه نزنید هم غیر ممکن است و هم این که روی خلق و خوی شما تأثیر بدی می‌گذارد. برای همین سعی کنید هر روز تعداد فنجان‌هایی که می‌نوشید کم کنید. منطقی‌ترین شیوه این است که هر روز یک فنجان کمتر بنوشید.

     
    حواستان به کافئین پنهان هم باشد

    حواستان باشد برخی از محصولات غذایی دیگر مانند نوشیدنی‌های انرژی زا نیز حاوی میزان قابل توجهی کافئین هستند. برای همین این نوشیدنی‌ها به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای قهوه نیستند.

     
    چای را دریابید

    چای دوست سلامتی است. می‌توانید چای را جایگزین قهوه کنید. به ویژه چای سبز که خواص بیشتری هم دارد.

     

    فاطمه مهدی پور

    تبیان

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.