• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » تغذیه » بیش از ۲۰ درصد انرژی بدن دانش آموزان از طریق صبحانه تامین می شود
    کد خبر : 15438

    بیش از ۲۰ درصد انرژی بدن دانش آموزان از طریق صبحانه تامین می شود

    بیش از ۲۰ درصد انرژی بدن دانش آموزان از طریق صبحانه تامین می شودReviewed by Aryan on Oct 11Rating: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: ۲۰ تا ۲۵ درصد انرژی مورد نیاز دانش آموزان در طول روز از طریق مصرف صبحانه تامین می شود.   دكتر رضا امانی در گفت وگو…

    بیش از ۲۰ درصد انرژی بدن دانش آموزان از طریق صبحانه تامین می شودReviewed by Aryan on Oct 11Rating:

    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: ۲۰ تا ۲۵ درصد انرژی مورد نیاز دانش آموزان در طول روز از طریق مصرف صبحانه تامین می شود.

     

    دكتر رضا امانی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار كرد: دانش آموزان در سن رشد قرار دارند و به همین دلیل توجه به تغذیه آن ها بسیار اهمیت دارد. ۵۰ تا ۶۰ درصد انرژی مورد نیاز كودكان باید از طریق مصرف كربوهیدرات ها، ۲۵ تا ۳۰ درصد از طریق مصرف چربی ها و ۱۵ تا ۲۰ درصد از طریق پروتئین ها تامین شود. همچنین انرژی دریافتی بدن باید به صورت متناسب از طریق مصرف میان وعده و وعده غذای اصلی تامین شود.

    وی با بیان این كه صبحانه، مهمترین وعده غذایی یك دانش آموز است، افزود: ۲۰ تا ۲۵ درصد انرژی مورد نیاز روزانه دانش آموزان از طریق مصرف صبحانه تامین می شود، به همین دلیل دانش آموز باید پیش از رفتن به مدرسه حتما صبحانه بخورد.

    امانی تصریح كرد: مصرف وعده صبحانه بر میزان كارایی مغز و عملكرد ذهنی كودكان تاثیر بسیاری دارد. دانش آموزان در ساعات اولیه روزانه نیازمند تمركز هستند و در این زمینه، انتخاب نوع و مقدار صبحانه بر عملكرد ذهنی آن ها تاثیرگذار است.

    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز خاطرنشان كرد: صبحانه سرشار از كربوهیدارت موجب ایجاد آرامش و خواب آلودگی دانش آموزان می شود در نتیجه بهتر است كه در این وعده غذایی، در كنار مصرف كربوهیدارت از مواد پروتئینی مانند پنیركم چرب و تخم مرغ آب پز استفاده شود تا قدرت تمركز دانش آموزان افزایش یابد.

    وی ادامه داد: ۳۰ تا ۴۰ درصد انرژی روزانه دانش آموزان هم از طریق مصرف وعده های ناهار و شام تامین می شود و میان وعده ها هم بخشی از انرژی مورد نیاز بدن را تامین می كنند.

    امانی گفت: انواع مغزها، نان و پنیر و میوه ها بهترین میان وعده برای دانش آموزان است. مصرف آب میوه ها و كیك های تجاری به عنوان میان وعده توصیه نمی شود.

    این متخصص تغذیه افزود: استفاده از انواع میوه ها و مركبات در پیشگیری از خواب آلودگی دانش آموزان موثر است. همچنین دانش آموزان نوبت عصر هم باید از مصرف غذاهای چرب در وعده ناهار پرهیز كنند.

    وی توصیه كرد: دانش آموزان بهتر است آب خنك به همراه داشته باشند تا هنگام تشنگی از آن بنوشند، زیرا كاهش مایعات بدن موجب خستگی زودرس، خواب آلودگی و سردرد می شود.

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.