• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » تلويزيون و صدا سيما » راز موفقيت شبكه نمايش
    کد خبر : 153750

    راز موفقيت شبكه نمايش

    راز موفقيت شبكه نمايشReviewed by Aryan♥ on Nov 24Rating: شبكه نمايش يك اتفاق است. اتفاقي ساده و در عين حال مبارك و شعف‌انگيز نه به اين خاطر كه 24 ساعت از شبانه‌روز را براي مردم فيلم پخش مي‌كند و نه به اين خاطر كه در يكي ـ دو هفته پس از افتتاح آزمايشي، بسياري از…

    راز موفقيت شبكه نمايشReviewed by Aryan♥ on Nov 24Rating:

    شبكه نمايش يك اتفاق است. اتفاقي ساده و در عين حال مبارك و شعف‌انگيز نه به اين خاطر كه 24 ساعت از شبانه‌روز را براي مردم فيلم پخش مي‌كند و نه به اين خاطر كه در يكي ـ دو هفته پس از افتتاح آزمايشي، بسياري از ما كانال اول تلويزيون خود را روي اين شبكه قرار داده‌ايم و در اين چند روز بخش زيادي از ساعت‌هاي تلويزيون ديدن ما را اين شبكه پر كرده است.

    شبكه نمايش يك اتفاق است، به اين دليل كه بالاخره يك شبكه آمد كه مخاطب خود را خوب مي‌شناسد.

    يك شبكه آمد كه مي‌داند مخاطبش چه مي‌خواهد و چه چيزي، چه زماني و با چه كيفيتي بايد تحويلش دهد و مهم‌تر اين كه شبكه‌اي آمد كه خوب مي‌داند مخاطبش چه چيزهايي نمي‌خواهد و طبق اصل لايتغير علم ـ هنر ـ تكنيك و تكنولوژي «رسانه» ، نبايد آنچه را مخاطب رغبتي به ديدن و شنيدنش ندارد، مستقيما به سمت چشم و گوش و ذهن او پرتاب كرد.

    شبكه نمايش آمده است كه پيش از هر چيز به اصل «مخاطب» وفادار بماند و با حفظ اين اصل سراغ برآوردن «نياز مخاطب» برود يا به طبخ و سرو آنچه به «مصلحت مخاطب» مي‌داند، بپردازد. بدعت مبارك ارزش گزاردن براي ذائقه مخاطب توسط شبكه نمايش از چنان درجه اهميتي برخوردار است كه جا دارد بر پيشاني اراده‌اش بوسه و راه را براي عبورش جارو زد.

    شبكه نمايش شروع آزمايشي خوبي داشته است و اين شروع خوب را ادامه‌اي خوب‌تر مي‌طلبد.

    پخش فيلم‌هاي سينمايي داخلي و خارجي كه ظريف و هوشمندانه انتخاب مي‌شوند از وجود فكر بزرگ فهم تيزي پشت صحنه حكايت مي‌كنند كه بر هژموني جهان امروز و جغرافياي جامعه ما در آن احاطه و آگاهي دارد و ميان برنامه‌ها و كليپ‌هايي كه به نحوي بديع و تازه دلپذيرند و عـلاوه بر اين كه دقايقي بيننده را به فضايي رويايي از تصاوير، اصوات و موسيقي دعوت مي‌كنند، پيام‌هاي اميدبخش و نويدآفريني نيز به مردم مي‌دهند.

    اما اينك كه شبكه نمايش نگاه‌ها را به خود جلب كرده و توقع مخاطب را بالا برده است ناگزير به برآوردن نيازهاي تلويزيوني مردم است نه كسب رضايت برخي مديران محافظه‌كار كه غالبا نيز با ذائقه مردم نسبتي ندارند.

    شبكه نمايش در هيچ شرايطي نبايد تسليم پخش فيلم‌هاي سينمايي نازل و بي‌كيفيت شود، حتي اگر از مضمون و محتواي آموزنده برخوردار باشند.

    شبكه نمايش بايد حتي‌الامكان از پخــش تله‌فيلم (فيلم ويدئويي) به جاي فيلم سينمايي خودداري كند. تكثر و تنوع حداكثري آثار سينمايي (ايراني و خارجي) هم در بخش ژانر و گونه فيلم‌ها و هم در بخش مضامين و موضوعات بايد سياست كلي شبكه نمايش باشد.

    شبكه نمايش بايد از پخش فيلم‌هاي تكراري پرهيز كرده و جاي آنها را به نمايش فيلم‌هاي جديد (اورجينال) بدهد.

    شبكه نمايش بايد در عين تنوع و تازگي و طراوت، مكانيزم و نظم ويژه‌اي در شيوه و سيستم پخش فيلم‌ها طراحي كند تا هر گروه از مخاطبان علاقه‌مند سينما بتوانند برنامه‌هاي زندگي خود را با زمان پخش فيلم‌هاي مورد علاقه‌شان تنظيم كنند.

    در كنار ده‌ها پيشنهاد ديگر در يك كلام مي‌توان گفت راز موفقيت شبكه نمايش در جادوي «خواست مخاطب» نهفته است، يعني نمايش آنچه ما مردم مي‌خواهيم ببينيم و پرهيز از نمايش آنچه ما مردم نمي‌خواهيم ببينيم.

    مهدي يميني – جام جم

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.