• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » تغذیه » برای حفظ تناسب اندام، بادمجان مصرف كنید
    کد خبر : 15071

    برای حفظ تناسب اندام، بادمجان مصرف كنید

    برای حفظ تناسب اندام، بادمجان مصرف كنیدReviewed by Aryan on Oct 7Rating: لازمه سلامت جسم، برخورداری از یك الگوی غذایی صحیح و تغذیه سالم است. به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، درباره فواید قارچ برای استخوان باید گفت كه در گذشته قارچ را از مراتع و جنگل ها جمع می كردند، اما امروزه این…

    برای حفظ تناسب اندام، بادمجان مصرف كنیدReviewed by Aryan on Oct 7Rating:

    لازمه سلامت جسم، برخورداری از یك الگوی غذایی صحیح و تغذیه سالم است.

    به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، درباره فواید قارچ برای استخوان باید گفت كه در گذشته قارچ را از مراتع و جنگل ها جمع می كردند، اما امروزه این ماده غذایی سودمند به شكل صنعتی و در حجم بالایی تولید می شود.

    مصرف قارچ از ابتلا به سرطان پستان جلوگیری می كند

    قارچ، استخوان ها را تقویت و باعث رفع خستگی می شود و همچنین كمبود ویتامین D را جبران می كند. افراد مسن كه به پوكی استخوان مبتلا هستند باید از رژیم غذایی حاوی ویتامین D استفاده كنند. با مصرف ۲۰۰ گرم قارچ، نیاز روزانه به این ویتامین تامین می شود. همچنین قارچ از سرطان پستان جلوگیری می كند.

    به گزارش ایسنا، بهتر است بدانید:

    میوه های قرمز رنگ باعث تقویت بینایی می شوند.

    كرفس در پیشگیری از آلزایمر مفید است.

    چای قرمز از ابتلا به دیابت جلوگیری می كند.

    قهوه سبب شادی می شود.

    گردو سبب تقویت فكر می شود.

    زعفران در درمان افسردگی نقش دارد.

    پنیر دارای كلسیم و گردو حاوی فسفر است و جذب كلسیم در بدن نیازمند فسفر است. به همین علت توصیه می كنند پنیر را با گردو بخورید.

    بادمجان برای تناسب اندام مناسب است.

    ذرت دارای كربوهیدرات زیاد و غنی از منگنز بوده و در تقویت استخوان و عضلات تاثیر دارد و مصرف آن در دوران سالمندی توصیه می شود. پماد تهیه شده از آن در از بین رفتن جوش های صورت تاثیر دارد و غذای مناسبی برای مغز و سیستم عصبی به شمار می رود.

    میگو دارای چربی كمی است

    میگو یكی از لذیذترین غذاهای دریایی است و هر ۱۰۰ گرم میگو حاوی ۷۷ میلی گرم آب و ۹۹ كالری انرژی و ۱/۱۸ گرم پروتئین، ۸۰/۰ چربی و ۱۶۳ میلی گرم كلسترول و ۹۱ میلی گرم قند است.

    بر اساس این گزارش، از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی كه پروتئین زیادی دارند نظیر گوشت و ماهی و گروه ماكیان، میگو كالری كمتری دارد. پروتئین موجود در میگو كیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسید آمینه های لازم جهت رشد است. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت هم بند به راحتی هضم می شود برای گروه هایی از مردم نظیر افراد مسن كه در جویدن و هضم غذا مشكل دارند غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تامین پروتئین روزانه آنها است.

    میگو دارای چربی كمی است. اسیدهای چرب امگا ۳ كه از دسته اسیدهای چربی غیراشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند در میگو به وفور یافت می شوند. این دسته از اسیدهای چرب می توانند در كاهش خطر بیماری های قلبی موثر واقع شوند.

    میگو منبع غنی از املاحی چون كلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم، روی، مس و فسفر است.

    خواص برتر ماهی برای بدن:

    خواص ضدالتهابی

    تنظیم تری گلیسیریدهای خون

    تنظیم عملكرد ایمنی بدن

    جلوگیری از ناهماهنگی ضربان قلب

    تكامل سیستم عصبی جنین

    بالا بردن ضریب هوشی كودكان

    روغن ماهی، مكملی كه هر روز نیاز است

    تنها مكمل مورد نیاز برای تضمین سلامت مفاصل، روغن ماهی است. زیرا حاوی اسیدهای چربی ضروری برای بدن است. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی موجب افزایش كارایی ذهنی در كودكان و جلوگیری از ابتلای سالمندان به آلزایمر می شود.

    جدیدترین تحقیقات دانشمندان نشان می دهد مصرف ماهی همچنین باعث می شود بیماران قلبی كمتر با حمله مجدد روبرو شوند. مصرف ماهی كلسترول را كاهش می دهد و خطر لخته شدن و رسوب دهی خون را می كاهد.

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.