• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » پزشکی زنان » راههای کاهش خستگی در زنان
    کد خبر : 14107

    راههای کاهش خستگی در زنان

    راههای کاهش خستگی در زنانReviewed by Aryan on Sep 28Rating: ۱) با راه رفتن و پیاده روی استرس را ازخود دور کنید . براساس تحقیقات انجام شده ،زنان می توانند هفته ای سه روز با آرامش قدم بزنند وبعدازآن یک دوش داغ بگیرند . ترکیب ورزش بادوش داغ باعث کم شدن نگرانی و پایین آمدن…

    راههای کاهش خستگی در زنانReviewed by Aryan on Sep 28Rating:

    ۱) با راه رفتن و پیاده روی استرس را ازخود دور کنید . براساس تحقیقات انجام شده ،زنان می توانند هفته ای سه روز با آرامش قدم بزنند وبعدازآن یک دوش داغ بگیرند . ترکیب ورزش بادوش داغ باعث کم شدن نگرانی و پایین آمدن فشارخون می شود . راه دیگرآن شناور شدن درآب نمک همراه با شنیدن موسیقی آرام وملایم است. البته باید توجه داشت که ورزش نباید طولانی وخسته کننده باشد.

    ۲) برای نگرانی زمان بخصوصی را درنظر بگیرید .با انجام این کارهمیشه نگران نیستید؛زیرا برای نگرانی زمان معینی رادرنظر گرفته اید. دراین زمان،درجایی به آرامی بنشینید و فهرستی که شما را نگران می کند ، وسپس فهرستی شامل راه حل های درست را تهیه کنید .با انجام این کار درآن واحد همه مسائل را هم می بینید و هم درباره آن فکر می کنید .
    ۳) با دراز کشیدن در وان حاوی عصاره گیاهان شفا بخش با استرس مبارزه کنید . می توانید گیاهانی مثل نعناع ، پونه ،بابونه ،بنفشه وسایرگیاهان را باهم دم کنید و ازصافی بگذرانید ودریک کیسه بریزید وزیرآب داغ قرار دهید تا اسانس آن وارد وان حمام شود و تا گردن درآن فرو روید .
    ۴) همان طور که متذکر شدیم با خوردن مواد معدنی وویتامین ها قدرت مبارزه با استرس را بالا ببرید.
    ۵) درروزهای تعطیل تا حد امکان زمینه های بروز استرس را کاهش دهید.
    ۶) همه چیز را تمام وکمال نخواهید.
    ۷) ازکنار یکدیگر بودن لذت ببرید.
    ۸) درزمان خرید هدیه به بودجه خود توجه کنید.
    ۹) ایام تعطیل را با آرامش و استراحت بگذرانید و بکوشید دراین ایام از درگیری های ذهنی و جسمی دوری کنید.
    ۱۰) درهنگام تنش واسترس بدن وعضلات را شل کنید و هیچ حالتی به آن ندهید.نفس های عمیق بکشید و هوا را درون شش ها وارد و به آرامی خارج کنید.
    ۱۱) درروز سی دقیقه استراحت کنید و به هیچ مسئله ای فکر نکنید.
    ۱۲) قسمت های مختلف بدن را ماساژ دهید.
    ۱۳) حمام آنزیم بگیرید .این روش ابداع ژاپنی هاست آنهااکسیری از پودرآنزیم ،سبوس برنج و خاک اره درست می کنند و در وان حاوی این اکسیر دراز می کشند .
    ۱۴ تصویر سازی ذهنی کنید که مثلا دریک منطقه خوش آب وهوا هستید و یا روی یک رودخانه شناورید.
    ۱۵ به روش مثبت با خودتان صحبت کنید ومطالب سازنده ای را برای خود چه به صورت شعر یا لطیفه تکرارکنید.
    ۱۶ یکی از روش هایی که زنان می توانند نیروهای خود را بیشتر کنند وزمان کافی برای هر کاری داشته باشند ، توجه به کلمه ( بسط زمان ) است دقت کنید :
    بپذیرید زمان محدود است ، با درنظرگرفتن مدت زمانی معین ، مقدار کار محدودی می توانید انجام دهید.
    ساعت و دیگر وسایل لازم ر اتهیه کنید .مثلا می توانید وسایل زیررا تهیه کنید . تقویم،ساعت مچی ،منشی تلفنی، تلفن بی سیم ، دفترچه یادداشت روزانه ، تخته سفید ، ماشین حساب ، تشکیل فایل های جداگانه طراوت وشادابی را هنگام برخاستن فراموش نکنید .سعی داشته باشید ازصبح هنگام شاداب وپرانرژی باشید.
    زمان بندی را فراموش نکنید . همیشه برای انجام کارها یک جای معین و یک محل معین را درنظر بگیرید.
    مهارت و تخصص دیگران را به کار گیرید. سعی کنید درمحیط خانه و محیط کارتقسیم کار داشته باشید .
    انجام کارها را با ساعت درونی خود تنظیم کنید. ما یک ساعت دربدن داریم مثلا درهنگام گرسنگی نمی توانیم فعالیت علمی داشته باشیم .
    نباید کارها را به تعویق بیندازید ، هرکاری رازمان خودش انجام دهید. برای هرکاری فردا فردا نکنید.

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.