• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار , وسایل نقلیه » موتورسیکلت های برتر 2011
    کد خبر : 129401

    موتورسیکلت های برتر 2011

    موتورسیکلت های برتر 2011Reviewed by Aryan♥ on Nov 18Rating: تا چند سال پیش، این ژاپنی ها بودند که حرف اول و آخر را در عرصه تولید موتورسیکلت می زدند. ولی چندسالی است که کفه قدرت در این عرصه کم کم به سمت اروپایی ها سنگینی می کند.  سال گذشته، 5 ژاپنی در لیست 10 موتورسیکلت…

    موتورسیکلت های برتر 2011Reviewed by Aryan♥ on Nov 18Rating:

    تا چند سال پیش، این ژاپنی ها بودند که حرف اول و آخر را در عرصه تولید موتورسیکلت می زدند. ولی چندسالی است که کفه قدرت در این عرصه کم کم به سمت اروپایی ها سنگینی می کند.

     سال گذشته، 5 ژاپنی در لیست 10 موتورسیکلت برتر سال 2010، انتشار یافته توسط نشریه معتبر Cycle World حضور داشتند. در لیست 10 موتورسیکلت برتر سال 2011، این تعداد به 3 موتورسیکلت از دو برند کاهش یافته است. 5 سال قبل، فاصله قیمت ب ام و K1200S و کاوازاکی ZX-10R حدود 5 هزار دلار بود، ولی در سال 2011، تنها 151 دلار ب ام و S1000RR را از کاوازاکی ZX-10R جدا می کند. با این تفاسیر، بپردازیم به 10 موتورسیکلت برتر سال 2011 از نظر اعضای تحریریه نشریه Cycle World ، البته به دلیل طولانی بودن گزارش در دو بخش ارائه میگردد که بخش اول را در ذیل میتوانید مشاهده نمایید .

    بهترین موتورسیکلت استاندارد



    2011 BMW K1600GTL

    ب ام و با ارائه 2011 K1600GTL به دنیای مسافرتی های دوچرخ، نه تنها بازی قدرت را برد، بلکه قوانین اسن کلاس را نیز زیر و رو کرد. در کلاس موتورسیکلت های مسافرتی، شکست دادن Gold Wing کار آسانی نیست ولی وقتی پای یک باوارایی 6 سیلندر مجهز به سیستم تعلیق و شیشه جلوی تطبیق پذیر، چراغ های تطبیق پذیر جلو، اتصال از طریق بلوتوث، محفظه بار تفکیک پذیر با هندلینگی درحد موتورسیکلت های اسپرت و توانایی طی مسافت 400 متر در عرض 11.2 ثانیه به میان می آید، دیگر جایی برای حکمرانی Gold Wing نیست. پس اگر فکر می کنید عملکرد فنی بالا را در پکیجی لوکس روی چرخ داشت، کاملا در اشتباه هستید.



    2011 BMW K1600GT

    ب ام و پس از 3 سال بالاخره توانست به پیشتازی Concourse 14 کاوازاکی خاتمه دهد. آخرین بار سال 2006-2007 بود که Bavarian Motor Works توانست عنوان بهترین موتوسیکلت مسافرتی اسپرت سال را با K1200GT به خود اختصاص دهد تا اینکه با برداشتن گامی بزرگ، این عنوان را مجددا به خود اختصاص داد، البته این بار با K1600GT. این باواریایی بسیار گران تر از C-14 است ولی در کنار اینکه لیست بلندبالایی از مشخصه های استاندارد دارد، لیست تجهیزات آن نیز طولانی است. تازه، سیستم ناوبری یکپارچه، چراغ های تطبیق پذیر جلو، ESA II و این قبیل تجهیزات را هم که کنار بگذاریم، K1600GT باز هم با اتکا به نیروگاه 6 سیلندر خطی، راحتی سواری، هندلینگ فوق العاده و سیستم تعلیق عالی یک موتورسیکلت مسافرتی اسپرت ایده آل به حساب می آید. پس اگر هم پول کافی ندارید، ارزش آن را دارد که با فروش یک کلیه مالک این باواریایی مسافرتی اسپرت شوید.

    2011 Ducati Diavel Carbon

    دوکاتی با الهام از روح عملکرد- محور V-Twin های آمریکایی همچون Crocker و تلفیق آن با چاشنی های مدرن تر و قدرتمندتر ایتالیایی (همچون بهره گیری از فیبرکربن در ساخت)، یکی از بهترین، سریع ترین و لذت بخش ترین موتورسیکلت های تاریخ را ساخته، محصولی که یک رزمناو است تا یک موتورسیکلت. دویل را می توان Yamaha VMax ایتالیایی با رژیم قابل توجه وزن به حساب آورد. با وجود وزن سبک (210 کیلوگرم) دوکاتی از لحاظ قدرت برای این محصول کم نگذاشته و آن را مجهز به موتور 1198 سی سی با قدرت 162 اسب بخار کرده است. ترمزهای ضد قفل، کنترل کشش و پایداری دوکاتی DTC و حالت های سواری دوکاتی DRM، بارزترین مشخصه های استاندارد آن به حساب می آیند.

     

    2011 Triumph Tiger 800XC

    ترایمف تلاشی قابل توجه در جهت گسترش رنج محصولات خود انجام داده، البته، در این بین، همواره به روح مدرن برند خود پایبند بوده. مثال بارز این تلاش Tiger 800XC است که درعین پایندی به این روح، یک گزینه ایده آل برای ماجراجویی است. موتور 3 سیلندر این ترایمف مشابه واحد بکار رفته در Tiger 800 بوده و از سیستم تزریق الکترونیکی سوخت و زنراتور 500 وات بهره می برد. همچون اکثر سازندگان صاحبنامف ترایمف نیز تشخیص داده که سوارکاران ماجراجو بعضی اوقات یک مرکب جاده- محور می خواهند، بعضی اوقات هم هیولایی برای مسیرهای ناهموار کوهستانی. بهترین گزینه برای سوارکارانی با این ذائقه، Tiger 800XC خواهد بود. این Adventure Bike برای تصاحب رتبه اول در کلاس خود که سال گذشته به KTM Adventure R رسید، با کاهش توجه به توانایی های آف- رودی، تمرکز خود را بر ارائه عملکرد فنی عالی در جاده معطوف ساخته است.

     

    امسال، Z1000 زیر آماج آتش ترایمف اسپید تریپل جدید و هوندا CB1000R قرار گرفت، ولی نه غرش Triple و نه مهارت هوندا، هیچ یک نتوانستند این کاوازاکی 127 اسب بخاری را از جایگاه خود به زیر بکشند. پیشرانه ای نرم و در عین حال قدرتمند، هندلینگ تقریبا بی نقص و سطح بالای راحتی و کاربرد در سواری روزمره، ما را بر آن داشت تا برای دومین سال، Z1000 را به عنوان برترین موتورسیکلت استاندارد سال معرفی کنیم. در ضمن، این کاوازاکی 1200 دلار ارزان تر از Speed Triple ترایمف می باشد.
    2011 Kawasaki Z1000

     

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.