• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار » آتش شين آباد دامن وزير را گرفت
    کد خبر : 1292000

    آتش شين آباد دامن وزير را گرفت

    آتش شين آباد دامن وزير را گرفتReviewed by Aryan♥ on Dec 17Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از جام جم آنلاين: آتش در دبستان سرانجام دامن وزير را گرفت؛ به گونه‌اي که ۲۵ نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرحي را امضا کرده‌اند که خواهان استيضاح حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش هستند. بخاري نفتي…

    آتش شين آباد دامن وزير را گرفتReviewed by Aryan♥ on Dec 17Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از جام جم آنلاين: آتش در دبستان سرانجام دامن وزير را گرفت؛ به گونه‌اي که ۲۵ نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرحي را امضا کرده‌اند که خواهان استيضاح حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش هستند.

    بخاري نفتي در مدرسه‌اي در يکي از روستاهاي پيرانشهر که البته سرانجام روشن نشد مقصر حادثه چه کسي يا چه وسيله‌اي بوده است، آتش مي‌گيرد و دانش‌آموزان دختر اين دبستان مي‌سوزند و يک نفر از دخترکان معصوم هم جان مي‌بازد.
     
    گرچه آقاي وزير پس از حضور در محل حادثه و عيادت از دانش‌آموزان سوخته و پس از بررسي‌هاي گسترده اعلام مي‌کند که آموزگار مدرسه مقصر آتش‌سوزي بوده است، اما همين اعلام مقصر با واکنش‌هايي روبه‌رو مي‌شود. وزير آموزش و پرورش پس از چند روز مستخدم مدرسه را مقصر اعلام مي‌کند که هنگام ريختن نفت در بخاري مقداري از نفت را بيرون ريخته و باعث مشتعل شدن بخاري مي‌شود و او بخاري را بلند مي‌کند تا به بيرون ببرد که اين حادثه ناگوار رخ مي‌دهد.
     
    آموزش و پرورش هم در پاسخ به اين واکنش‌ها به هزينه نصب پکيج اشاره مي‌کند و يک رقم نجومي را براي هر کلاس درس ۵ ميليون تومان برآورد مي‌کند که غير قابل باور است.
     
    اما کار به همين جا ختم نمي‌شود و اکنون زمزمه‌هاي طرح استيضاح وزير در حال شکل‌گيري است. از يک سو مجلس درگير طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري است و مسائل و مشکلات اقتصادي فکر همه را به خود مشغول کرده و از سوي ديگر عدم ارائه به موقع لايحه بودجه ۹۲ هم دغدغه‌اي براي مجلس و دولت شده است و اکنون طرح استيضاح را هم به آن اضافه کنيد.
     
    گرچه طراحان استيضاح تنها دليل خود را آتش‌سوزي در دبستان دخترانه پيرانشهر ندانسته‌اند و دلايل ديگري را هم مطرح کرده‌اند اما همين آتش‌سوزي در مدرسه جرقه استيضاح را براي آقاي حاجي‌بابايي زد.
     
    استيضاح‌کنندگان ثابت‌قدم هستند
    در همين زمينه عبدالوحيد فياضي عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي به مهر گفت: جمع‌آوري براي امضاي اين طرح سخت است زيرا ما معتقديم کساني بايد پاي اين طرح را امضا کنند که به هيچ وجه حاضر به پس گرفتن امضاي خود نباشند.
     
    نماينده نور و محمودآباد گفت: نبايد چنين شود که اگر وزير يا معاونان وزير به دنبال امضاکنندگان رفتند و خواستند براي آنها کاري کنند يا خواسته‌شان را برآورده کنند، امضاي خود را پس گرفته و عقب‌نشيني کنند.
     
    وي ادامه داد: به عنوان مثال من که پاي اين طرح را امضا کردم هيچ خواسته شخصي ندارم و همه تلاشم در جهت منافع مردم است؛ اينکه اين استيضاح راي بياورد يا نياورد مهم نيست آنچه مهم است اين است که روشنگري شود و قضاوت با مردم و افکار عمومي باشد.
     
    فياضي گفت: مديريت آموزش و پرورش نابسامان است و پس از پرسش و پاسخ ميان نمايندگان و وزير، معلمان، جامعه فرهنگي و اولياي دانش‌آموزان هستند که قضاوت مي‌کنند؛ به عنوان مثال طبق قانون، آ‌موزش رايگان است اما کدام مدرسه را مي‌شناسيد که از اوليا پول نگيرد. بنابراين مردم به ما حق مي‌دهند که از ‌آنان دفاع کنيم.
     
    استيضاح وزير را به نفع اين وزارتخانه مي‌دانم
    عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به امضاي ۲۵ نماينده براي طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش گفت: به عنوان کسي که سال‌ها در آموزش و پرورش بوده استيضاح وزير را به نفع اين وزارتخانه مي‌دانم.
     
    جبار کوچکي‌نژاد نماينده رشت و يکي از امضاکنندگان استيضاح حميدرضا حاجي‌بابايي به جام جم آنلاين گفت: مشکلاتي که وزارت با آن مواجه است ناشي از مديريت وزير است و اگر اين شيوه ادامه پيدا کند خسارات سنگيني به سيستم آموزشي کشور وارد مي‌شود.
     
    وي با اشاره به اينکه برخي طرح اين استيضاح را در پايان دولت دهم به صلاح کشور نمي‌دانند گفت: من به عنوان نماينده مردم قسم خوردم که مسايل را به مردم بگويم لذا اين حق را براي خود قائل هستم که ايرادات وزير در محورهاي متعدد آموزشي را به اطلاع جامعه برسانم.
    نماينده رشت بحث تغييرات ساختاري در نظام آموزشي را يکي از ۱۳ محور اين استيضاح عنوان کرد و افزود: با طرحي که آقاي حاجي‌بابايي داده مدارس بطور جداگانه از داشتن مدير محروم شده‌ا‌ند و با شيوه حذف مديران، يک مدير براي ۱۰ مدرسه گذاشته شده که اين خلاف قانون است.
     
    کوچکي‌نژاد تأکيد کرد: مثلا در يک مدرسه که ۳۷۸ دانش‌آموز دارد مدرسه ديگر مدير ندارد چون با تصميمات وزير براي مجتمع‌هاي تحصيلي مدير قرار مي‌دهند.
     
    وي با اشاره به آتش‌سوزي در مدرسه روستايي در پيرانشهر گفت: اين مدرسه مدير نداشت که بخواهد پاسخگوي اتفاقات رخ داده باشد.
     
    عضو کميسيون آموزش و تحقيقات با اشاره به نقش محوري مدير در مدارس افزود: من يکسال است با وزير جر و بحث دارم که چرا شما براي مدارس مدير نمي‌گذاريد چون کسي پاسخگوي اتفاقات نيست.
     
    وي با اشاره به زماني که وزير فعلي آموزش و پرورش در مجلس نماينده مردم همدان بود و وزير وقت را به دليل آتش‌سوزي در مدرسه سفيلان به پاي استيضاح کشاند گفت: ايشان خيلي ادعا براي آموزش و پرورش داشت اما از زماني که وزير شد درست برعکس عمل کرده است.
     
    ۱۶ محور براي استيضاح حاجي‌بابايي
    ۱- مغايرت عملکرد با برنامه پيشنهادي به مجلس در زمان راي اعتماد
    ۲- عدم به‌کارگيري معلمان با تخصص مناسب براي تدريس و افت تحصيلي دانش‌آموزان
    ۳- عدم تعامل مديران کل براي حل مشکلات فرهنگي و آموزشي مناطق
    ۴- اجراي نامناسب سياست‌هاي آموزشي در مقاطع تحصيلي مختلف
    ۵- تغيير برنامه زماني آموزشي قبل از تصويب مراجع قانوني
    ۶- ايجاد نارضايتي بين معلمان نهضت سواد آموزشي و معلمان خريد خدمات آموزشي و مربيان بهداشت مدارس و معلمان قرآن و معلمان پيش دبستاني و… که موجب تجمع مکرر جلوي مجلس شوراي اسلامي گرديده و در کيفيت آموزشي تاثير منفي گذاشته است.
    ۷- جذب ۲۰ هزار معلم قرآن و نيروي خدماتي خارج از قانون مديريت خدمات کشوري و برنامه پنجم توسعه، بدون آگهي عمومي و امتحان هماهنگ که موجب شکايت فراوان شده است.
    ۸- بي‌انضباطي مالي در تصميمات و بخشنامه‌هاي صادره که موجب کسري بودجه و پرداختي خارج از قانون و نارضايتي جامعه فرهنگيان را به وجود آورده است.
    ۹- اجراي تغيير بنيادين نظام آموزشي قبل از تصويب زيرنظام‌هاي آموزشي
    ۱۰- تغيير برخي از سازمانهاي زيرمجموعه آموزش و پرورش بدون اجراي مراحل قانوني
    ۱۱- مدارس قرآني در حال حاضر عملاً با چه کيفيت و کميتي در سراسر کشور وجود دارند؟
    ۱۲- تشکيل مجتمع‌هاي آموزشي و تغيير ساختار مدارس که منشاء بسياري ضعف‌ها در مدارس شد.
    ۱۳- اخذ هزينه تحصيلي اجباري از اوليا در مدارس جهت هوشمندسازي يا ساير امور که برخلاف اصل ۳۰ قانون اساسي است.
    ۱۴- توسعه فني و حرفه‌اي بدون تمهيد مقدمات و تهيه امکانات کارگاهي حداقلي که هيچگونه کيفيتي ندارد.
    ۱۵- اجراي ضعيف، شتابزده و بدون مطالعه دو عدم آماده‌سازي زيرساخت‌هاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش
    ۱۶- اجراي پايه ششم ابتدايي بدون در نظر گرفتن عواملي چون نيروي انساني مورد نياز، فضاي آموزشي، امکانات آموزشي، محتواي آموزشي (کتاب)(سياست روز)

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.